Eksperthjælp: pige 4 måneder , græder meget når hun skal sove til natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.253 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. september 2012

Lisbeth Jess

"pige 4 måneder , græder meget når hun skal sove til natten."

Kære Lisbeth

Jeg skriver fordi vores datter på 4 måneder har store problemer med at falde i søvn om aften - hun græder mellem 1-3 timer hver aften, hvilket faktisk har stået på siden hun var et par uger. Hun vokser og tager på som hun skal!

Jeg kan se andre også har det problem og har læst dine svar herinde. Vi har været til ørelæge, og der er intet galt med hendes ører. Herudover har vi både været i forløb ved zoneterapeut, kiropraktor og kranio-sakral terapeut. Der har været nogen effekt på forskellige områder, men intet hjælper ift. hendes grædeturer om aften.

Hun er lige til at lægge om dagen samt nat, hvor hun snildt kan falde i søvn af sig selv, hvorfor det undre mig det er så anderledes om aftenen. Hun sover 2 lange lurer og 1 kort i løbet af dagen. Den sidste et sted mellem 16.30-17.
Mellem 1,5-2 timer efter den sidste lur bliver hun puttet til nat, hvor hun tydeligvis er træt.
Enten begynder hun at græde så snart vi har sunget og sagt godnat, andre gange falder hun faktisk i søvn men vågner efter kort tid og græder. Vi sidder ved hende, aer og fortæller hende stille vi er der og hun bare skal sove. Når gråden bliver rigtig slem tager vi hende op, hvor hun for det meste falder til ro og i søvn, men så snart vi lægger hende græder hun igen.
Det resulterede i at vi lod hende sove på armen af en af os, men Efter en snak med SP har vi forsøgt at undgå dette de seneste 3 uger, hvor vi har prøvet det ovenfor beskrevet, men vi oplever ingen effekt. Det virker som om hun til sidst falder om af udmattelse, og det altså hårdt for os alle.

Vores datter har siden fødslen haft vanskeligheder med maven/fordøjelsen. Hun har hyppig afføring, som ofte skifter i farve og konsistens, ligesom hun i perioder med jævne mellemrum har blod i afføringen - egen læge og SP mener der er grundet rifter. Vi har selv en fornemmelse af, at det kan hænge sammen med grådturene - men igen så burde der måskehave været en effekt herpå efter de forskellige behandlingsforløb hun har været igennem.

Har du evt. Yderligere råd, der vil kunne hjælpe vores datter til at give sig ind i drømmeland om aften.

Ser frem til et svar

Lisbeths svar

Hej !
Åh det lyder da også hårdt og opslidende både for jer og for jeres lille pige. Klart deter svært at klare.
Jeg har brug for lidt flere informationer inden jeg svarer dig. Vil du give mig svar?

Var fødslen normal?
Har aff. problerne været der siden fødslen,.
har du ammet,hvis ja hvor længe,og hvad får hun nu?
Hvilke behandlingsforløb har hun været igennem?
Virker hendes mave udspilet og hård?
Vil også meget gerne have fødselsvægt og højde og det hun vejer og måler nu.
Er der allergi i familien.

Ser frem til at høre fra dig
Varme hilsne r
Lisbeth Jess
.

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

olivia2105

Hej Lisbeth

Tak for dit svar - her kommer lidt yderlige info. 

Fødslen endte med et akut kejsersnit grundet manglende - jeg fik desuden feber og min datters hjerteslag blev For lavt.

Afføringsproblemerne har været der siden fødslen. 

Jeg ammer fuldt ud og har gjort dette siden fødslen. Har få gange forsægt med mme hhv. Nan ha samt grøn alomin, men hver gang har det i stor grad generet maven.

Det jeg kalder behandlingsforløb har værey veld kiropraktor 5 gange, zoneterapeut 5 gange og kraniosakral-terapi 2 gange. 

Hendes mave virker ofte hård men umiddelbart ikke lige så udspillet. Det er tydeligt at høre, føle og til tider se at hendes tarmsystem arbejder på Højtryk.

Fødselsvægt var 3487 og hun målte 54 cm. Hun vejer nu knap 7 kg og måler 67 cm.

Jeg selv har nikkelallergi, min kæreste har høfeber samt parfumeallergi - og som barn var han laktoseintolerant. 

Anmeld

21. september 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen !

Ja hun trives fint kan jeg se, hun er en lang pige og ligger i m idten vægtmæssigt.

Det bekymrer mig med hendes afføring, når hun er brystbarn skal hun ikke have så hård mave at derkommer rifter. deter yderst smertefuldt at ahve en rift i endetarmen, giver du hende laktulose fats? Hvis nej, mener jeg det er en god ide at forsøge med dette.

Deter en god ting at hun sover let og ubesværet om dagen.

Efter den sidste dagslur kan i med fordel enten give hende masser af kropskontakt ved at have hende i slynge eller bæresele, Hun skal mærke jer rigtig meget.Hun skal ikke ligge og lege, men være i jeres hænder, så kan I lege sammen.

Når hun har spist og skal puttes, trro jeg en gang babymassage med en dejlig olie, i et varmt rum, vil være godt for hende,Det giver afslapning og ro i kroppen, samt masser af nærvær,

Slut af med et bad,

Når hun skal sove, s.æt noget blid musik på,  en god ide er at svøbe hende ind i  en stofble,så hendes arme er nede langs kroppen.

Bliv der med en fast kærlig hånd på brystet og messe med ord som i plejer. Vent til hun er nede i den dybe søvn, førend I går ud, hold jer i nærheden  hvis hun vågner, er i der meget hurtigt så hun ikke kører op. Hun skal genvinde sin trygehed.

Hun må gerne brokke lidt, hvis hun græder meget så svøb hende i dynen og vug hende blidt.

Håber dette kan hjælpe på hen des lyst til at sove.

Nuer det week end, hav hende så meget som muligt tæt ind til jeres krop,så hun får kropskontakt i rigelige mængder.

Skriv gerne igen.hvis derer noget du vil have uddybet.

Tro på det vis ro , kærligehd og trygehd , når I putter, så det smitter af på hende.

Rigtig god week end, og held og lykke med søvn projektet.og emd hende

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.