Soveproblemer, stor forskel på dag og nat???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. september 2012

kvinde84

Ja det er måske et dumt spørgsmål, men hvordan i alle verden kan det være, at lige så besværlig og umulig et barn (min søn) er at lægge til at sove om dagen, lige så nem og dejlig er han om natten?! 

Min søn har været et maridt til at få at sove om dagen, helt fra første dag. Og jeg har prøvet ALT. Han har sovet højst (hvis jeg er heldig) 1-2 timer tilsammen om dagen, mens nætterne for det meste har forløbet helt fint. Vi fik hurtigt indført et putteritual om aftenen, da han i begyndelsen også var svær at putte for natten (men sov fint da han endelig var dejset om). Nu om dage falder han straks i søvn, og vågner ikke igen før han er sulten, hvis vi bare venter med at putte ham til klokken er 21-21:30, uanset hvor træt han så er før det tidspunkt.

For ca 1 mdr siden fandt jeg også ud af at samsovning ikke funker hos os, da min søn af en eller anden grund sover meeega uroligt hos mig, og det blev bare værre og være som dagene gik. Jeg plejede at lægge ham at sove i liften, og når han så vågnede til amning, så tog jeg ham i min seng at amme og faldt så i søvn, kun for at vågne op til min søns rumsteren. Jeg fandt så ud af, at hvis jeg bare sætter mig op at amme (så jeg ikke falder i søvn) og så putter ham igen i liften ved siden af mig, så er det som at knipse med fingeren, så sover han igen?!

Igen HVORDAN kan der være så stor forskel på dag og nat, og gør jeg noget galt om dagen???

Ja ja, han sover ikke 8 timer i et væk, men han sover i hvert fald 4 eller flere timers stræk før han er sulten, så for det meste går nætterne smertefrit. Og han græder ALDRIG om natten, når han er sulten så spræller han bare overdrevet meget, så det er det jeg vågner af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

modesty

Der er bare nogle børn der ikke har det store søvnbehov. Og så er det jo dejligt at han tager den søvn han gør, om natten. 

Måske det ændrer sig når han bliver ældre, måske ikke. Hvis han ikke bliver pyldret og ked om dagen grundet manglende søvn, så ville jeg ikke gøre noget ved det. Han skal ikke tvinges til at sove hvis han ikke er træt.

Det med at sove MEGET uroligt tæt på moren - sådan var det også herhjemme. Men min søn måtte helt ind i rummet ved siden af for at det blev bedre. Min mand fulgte med ham, så han ikke skulle ligge alene.

Anmeld

20. september 2012

kvinde84

modesty skriver:

Der er bare nogle børn der ikke har det store søvnbehov. Og så er det jo dejligt at han tager den søvn han gør, om natten. 

Måske det ændrer sig når han bliver ældre, måske ikke. Hvis han ikke bliver pyldret og ked om dagen grundet manglende søvn, så ville jeg ikke gøre noget ved det. Han skal ikke tvinges til at sove hvis han ikke er træt.

Det med at sove MEGET uroligt tæt på moren - sådan var det også herhjemme. Men min søn måtte helt ind i rummet ved siden af for at det blev bedre. Min mand fulgte med ham, så han ikke skulle ligge alene.

Problemet er jo netop, at han er dødtræt om dagene, men han finder bare ikke ud af at sove  Hvis han ikke var træt, så ville jeg ikke tænke synderligt meget over det, fordi han sover jo so oftes fint om natten, men det er desværre ikke tilfældet 

Anmeld

20. september 2012

modesty

Problemet er jo netop, at han er dødtræt om dagene, men han finder bare ikke ud af at sove  Hvis han ikke var træt, så ville jeg ikke tænke synderligt meget over det, fordi han sover jo so oftes fint om natten, men det er desværre ikke tilfældet 

Åh øv.  Ja, det er ikke sjovt. Det hjælper jo ikke - men der er andre som dig. Jeg har en god ven som skulle bruge 45 minutter på at få sin dreng til at sove lur, hver gang.

Har I prøvet slyngevugge?

Anmeld

20. september 2012

kvinde84

modesty skriver:

Åh øv.  Ja, det er ikke sjovt. Det hjælper jo ikke - men der er andre som dig. Jeg har en god ven som skulle bruge 45 minutter på at få sin dreng til at sove lur, hver gang.

Har I prøvet slyngevugge?

Jep, den virker bedre end noget andet. D.v.s at nu skal jeg ikke kæmpe (ja han kæmper fysiskt imod) med at få ham at sove, der bliver han vugget fint i søvn, men han sover sjældent særligt længe. Det længste han har sovet ud i et er 2 timer, og det er kun sket 2-3 gange. 

Anmeld

20. september 2012

modesty

kvinde84 skriver:

Jep, den virker bedre end noget andet. D.v.s at nu skal jeg ikke kæmpe (ja han kæmper fysiskt imod) med at få ham at sove, der bliver han vugget fint i søvn, men han sover sjældent særligt længe. Det længste han har sovet ud i et er 2 timer, og det er kun sket 2-3 gange. 

Min dreng har aldrig sovet mere end 45 minutter ad gangen. Et andet barn i min mødregruppe er det samme, og jeg har hørt det samme fra venner. Det er meget normalt. Spurgte også min SP, som sagde at mange forældre regner med at deres babyer tager timelange lure, men at der er rigtig mange babyer der ikke gør det.

MEN - hvis han er træt, er det jo selvfølgelig tegn på at han har brug for mere søvn. Hvor lang tid går der fra han vågner fra lur til du putter ham igen?

Anmeld

20. september 2012

kvinde84

modesty skriver:

Min dreng har aldrig sovet mere end 45 minutter ad gangen. Et andet barn i min mødregruppe er det samme, og jeg har hørt det samme fra venner. Det er meget normalt. Spurgte også min SP, som sagde at mange forældre regner med at deres babyer tager timelange lure, men at der er rigtig mange babyer der ikke gør det.

MEN - hvis han er træt, er det jo selvfølgelig tegn på at han har brug for mere søvn. Hvor lang tid går der fra han vågner fra lur til du putter ham igen?

45 minutter ville være skøøønt  Men han sover meget sjældent et så langt stræk. Jeg prøver at se på ham når han gør tegn til at han er træt (gaber, gnider øjne o.s.v) og så putter jeg ham. Nu til dags kæmper han ikke i samme grad i mod det at BLIVE lagt, men han vågner dog oftest igen efter 5-15 minutter, og er tydeligvis ikke udsøvnt  

Anmeld

20. september 2012

modesty

kvinde84 skriver:

45 minutter ville være skøøønt  Men han sover meget sjældent et så langt stræk. Jeg prøver at se på ham når han gør tegn til at han er træt (gaber, gnider øjne o.s.v) og så putter jeg ham. Nu til dags kæmper han ikke i samme grad i mod det at BLIVE lagt, men han vågner dog oftest igen efter 5-15 minutter, og er tydeligvis ikke udsøvnt  

Det lyder hårdt.  Jeg ville ønske at jeg kunne give et godt råd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.