Godaften tøser.
Jeg fødte den 21 august en skøn lille prinsesse.
Hun har bøvlet en del med sin mave, siden hun var få dage gammel.
Hun har dagligt 2-4 ture hvor hun står stiv som et bræt i luften, og skriger af lungernes kræft ( Åhh det gør så ondt på mig) sådan en tur kan varer alt mellem 10 sekunder og op til 1 minut. (så det er ihvertfald ikk kolik lignende).
Hun har haft svært ved at komme af med hendes afføring, og i en uges tid, måtte vi hjælpe hende, ved at åbne bleen og cykle med benene, massere maven med uret og bukke og strække benene, idntil hun fik presset sin afføring ud, som var små knolde eller pølser der havde konsistens som ler.

Efter ca en uge, fik hun normalt afføring ( hun er flaskebarn, og vi skiftede hurtigt NAN ud til Allomin syrnet modermælkserstatning)
Hun havde nu normal afføring i ca 10 dage, men stadig mavekneb der gjorde ondt. Efter 10 dage med alm. afføring, blev det igen ler agtige knolde eller pølser.
Vi fik anbefalet mylicon dråber, som vi begyndte på, og de hjalp også de første dage, på at hun fik alm afføring. Men skrigeturene varede ved, og i mandags var de så ofte og lange (1 min ca) og vi kunne ikke lægge hende fra os, hun ville kun være på armen af en af os, ellers blev hun ked. Jeg begyndte derfor at søge om "mavekneb" på nettet, og læste at mange havde gode erfaringer med zonerterapi.
Vi fik en tid i tirsdags, og sikke en oplevelse.
Hver gang zoneterapeuten trykkede på punktet som havde med de nedre dele af tarmen af gøre, SKREG hun. Aldrig har jeg hørt et så lille barn skrige så højt. Zoneterapeuten sagde at hun kunne mærke at hun var spændt i tarmen, og noget med nogle krystaller??
Når men efter ca 20 min med en del pauser, besluttede vi at stoppe, og lavede en ny aftale på fredag.
Da vi kom hjem, sov hun 2 timer, og derefter skreg hun i en time, hvor hun ikke kunne tilfredsstilles med mad, og kun var stille hvis vi stod op med hende. Maven rumlede og hendes mave var godt spændt. Efter den time, lavede hun 2 store lortebleer, og resten af dagen og aftenen, var hun helt afslappet og stille. Idag har hun kunne ligge helt roligt for sig selv, og der har kun været 2 mavekneb af kortvarighed imorges.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres erfaringer med zoneterapi, gerne til børn der har lidt af mavekneb / kolik.
Kan det virkelig passe, at det allerede kan have en effekt på hende, og har i alle kun positive oplevelser med det, samt hvor mange gange gik i til zoneterapi, førend der var markant forbedring?