Hjælp vedr. Ver de terre flyverdragt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.630 visninger
10 svar
1 synes godt om
19. september 2012

Bas

hej alle.

Har brug for hjælp ang. Ver de terre flyverdragt, da jeg er i tvivl om størrelsen. Min datter prøvede en i størrelse 2 (hun bliver 2 år d. 12. oktober), hvor ekspedienten synes den er fin. Men jeg synes den var for lille, når man tænker på at hun skal have den på hele vinteren.
Den næste størrelse er en 3, dvs 3 år. og den fik vi ikke prøvet. Og jeg skal til at bestille en fra nettet, så vil høre om der er nogle der har erfaring med størrelserne? Eller hvilken størrelse i har købt til jeres børn (skriv gerne alder os).

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

IT-nørd

Bas skriver:

hej alle.

Har brug for hjælp ang. Ver de terre flyverdragt, da jeg er i tvivl om størrelsen. Min datter prøvede en i størrelse 2 (hun bliver 2 år d. 12. oktober), hvor ekspedienten synes den er fin. Men jeg synes den var for lille, når man tænker på at hun skal have den på hele vinteren.
Den næste størrelse er en 3, dvs 3 år. og den fik vi ikke prøvet. Og jeg skal til at bestille en fra nettet, så vil høre om der er nogle der har erfaring med størrelserne? Eller hvilken størrelse i har købt til jeres børn (skriv gerne alder os).

Min pige er 15 måneder om et par dage. Hun er 82 cm høj og er helt normal af bygning. Vi købte en dragt i str 86 og jeg regner stærkt med at den holder vinteren ud. Nummer større, str 2 var alt alt for stor. 

Vi har dog en ekstra flyverdragt, fra LEGO og den virkerken smule større, også str 86

Anmeld

19. september 2012

Bas

Lenchick skriver:

Min pige er 15 måneder om et par dage. Hun er 82 cm høj og er helt normal af bygning. Vi købte en dragt i str 86 og jeg regner stærkt med at den holder vinteren ud. Nummer større, str 2 var alt alt for stor. 

Vi har dog en ekstra flyverdragt, fra LEGO og den virkerken smule større, også str 86

Okay, tak for svar. Min datter er 89 cm og bruger en størrelse 92 i bukser og 98 i bluser og t-shirt. Det er også derfor jeg er i tvivl, da størrelse 2 med flyverdragten, var lige tilpas i ærmet, så når hun vokser vil ærmet være for lille.

Anmeld

19. september 2012

TheLittleOne

Bas skriver:

hej alle.

Hej

Jeg ville købe den i 3 år.
Jeg har arbejdet i en børnetøjs butik og der var faktisk rigtig mange forældre der ikke ville lytte da jeg sagde de skulle købe nummeret. større. Børn vokser ret meget og når vi så kommer på den anden side af julen (januar/februar) kan de ikke passe den. Forældrene kom ALTID igen til januar udsalget og købte en nummeret større.

Min datter er 15 måneder og vi har købt en 92, da hun bruger 86 nu.

Anmeld

19. september 2012

Bas

TheLittleOne skriver:

Hej

Jeg har arbejdet i en børnetøjs butik og der var faktisk rigtig mange forældre der ikke ville lytte da jeg sagde de skulle købe nummeret. større. Børn vokser ret meget og når vi så kommer på den anden side af julen (januar/februar) kan de ikke passe den. Forældrene kom ALTID igen til januar udsalget og købte en nummeret større.

Det var også det jeg sagde til ekspedienten, at den nok ville være for lille og ikke holde til hele vinteren. Da mente hun, at så er det den rigtige størrelse, for børn skal ikke passe deres flyverdragter hele vinteren, da det tyder på at man har købt forkert størrelse.
Tror også jeg køber en i str. 3, for da hun fik den på, tænkte jeg hold da op den er lille i str.

Anmeld

19. september 2012

IT-nørd

TheLittleOne skriver:

Hej

Børn skal jo heller ikke drukne i dragten bare fordi de skal passe den hele vinteren. 

Hvor høj er din datter nu? Min pige på 15 måneder og 82 cm drukner i str 92 og vi har prøvet 5 forskellige flyverdragter. Den LEGO vi har i 86 er også meget stor, men Ver de Terre i samme størrelse er super men stadig med plads til at vokse i. Hun kunne slet ikke bevæge sig i str 92

Anmeld

19. september 2012

Tulle28

Min datter bruger 92 i tøj og vi har lige købt str 2 år (Ver de Terre). 3 år var kæmpestor synes jeg. Hun havde str 1,5 sidste vinter og passede den fint hele sæsonen. Hun er forresten 2,5 år.

Anmeld

20. september 2012

TheLittleOne

Børn skal jo heller ikke drukne i dragten bare fordi de skal passe den hele vinteren. 

Hvor høj er din datter nu? Min pige på 15 måneder og 82 cm drukner i str 92 og vi har prøvet 5 forskellige flyverdragter. Den LEGO vi har i 86 er også meget stor, men Ver de Terre i samme størrelse er super men stadig med plads til at vokse i. Hun kunne slet ikke bevæge sig i str 92

Prøvede nu bare at hjælpe... Men du er da helt klart bedst til at vurdere det selv.  Der er jo også forskel på mærker..

Hun er 83. Den vi har købt er stor, men til vinter vil den sidde perfekt.

Anmeld

20. september 2012

Maise86

Bas skriver:

Okay, tak for svar. Min datter er 89 cm og bruger en størrelse 92 i bukser og 98 i bluser og t-shirt. Det er også derfor jeg er i tvivl, da størrelse 2 med flyverdragten, var lige tilpas i ærmet, så når hun vokser vil ærmet være for lille.

Min datter havde sidste vinter og igen i år Ver de terre.

Sidste år var hun str 92 i tøj men str 3 i Ver de terre flyverdragt.

Anmeld

20. september 2012

lhn89

Min datter er snart 17 mdr. og bruger str. 86 vi har købt en ver de terre i str. 86 til hende. En str. 92 synes jeg at hun ville komme til at "svømme i"

Str. 86 "poser" lidt ved både arme og ben og vi håber på at hun kan passe den hele vinteren. Jeg synes at det vil være synd at hindre hende motorisk, ved at købe en str. 92, da hun har sværere ved at tumle rundt i den, frem for str. 86  

Men det er jo svært at sige, nogle børn vokser hurtigt - andre langsomt. Vores datter har brugt str. 80 fra hun var ca. 6 - 16 mdr. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.