Børnenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.181 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. september 2012

Fie-ss

Kære medlemmer af baby.dk forum. 

Jeg håber ikke i føler at jeg overtræder en grænse ved at skrive herinde.

Jeg er journaliststuderende og skal til at lave min Bachelor her i efteråret, sammen med min makker Katrine.

Vores historie handler om navne, og alle de nye navne som bliver godkendt. Vi synes at udviklingen indenfor navne er rigtig interessant, og derfor laver vi et radioprojekt, hvor vi sætter fokus på flere forskellige aspekter af navngivningen. Hvorfor vælger man dette navn? Hvordan får man et navn godkendt? Hvad betyder det for forældrene? Og hvad betyder det for barnet?

Vi leder lige nu efter cases - altså forældre som har givet deres barn et specielt navn (eventuelt et af de nyere navne som er blevet godkendt), som kunne have lyst til at fortælle deres historie til os.

Hvorfor fandt de på dette navn? Hvilke overvejelser gik de igennem osv.

Er der nogen af jer brugere som kunne have lyst til dette?

Eller kender i måske nogen, som har givet deres barn et specielt navn?

Vi håber meget at høre fra jer.

Mvh. Fie Skjoldhof og Katrine Nielsen

fie.skjoldhof@gmail.com

27417558

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

Tullepigen90

Måske kunne det også være en idé at oprette et indlæg imed på sider som f.eks. navnesnak.dk

Anmeld

22. september 2012

Maja88

min datter er 1 af 2 i dk. men navnet var godkendt

Anmeld

26. september 2012

Fie-ss

Hej Maja.

Må jeg vide hvad din datter hedder?

Anmeld

26. september 2012

Sphynxlover

Min datter hedder Zia ved ikke hvor mange der hedder det

Anmeld

26. september 2012

Annette A