Hjælp til kreativ med tapet :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.964 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. september 2012

bøllen

Jeps skal bruge lidt hjælp  håber I herinde kan hjælpe.

Sagen er den jeg har nogle bryggersskabe, hvor overskabene er i materet glas. Men man kan stadigvæk se hvad der står i skabet hvilket jeg syntes er rodet. Så fik ideen om at sætte tapet på glasset, så dette kan ses udefra  Altså på indersiden er lågen med tapet fronten udad

Gav det mening

Men hvordan sætter jeg lige det fast ??? Skal jo se pænt ud udefra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Chili-mor

hmm.. jeg har set et par af de der bolig programmer i fjernsynet, og sys jeg har hørt man kan købe noget lim på spray flaske.. som du sprayer på fladen og så sætter tapet fast...

og så kan man gi det sådan en lak for segling så tapeten kan tørres af..

Anmeld

19. september 2012

bøllen

Chili-mor skriver:

hmm.. jeg har set et par af de der bolig programmer i fjernsynet, og sys jeg har hørt man kan købe noget lim på spray flaske.. som du sprayer på fladen og så sætter tapet fast...

og så kan man gi det sådan en lak for segling så tapeten kan tørres af..

Ok det må jeg prøve og undersøge .

Dur det mon også når tapetet skal sidde på Indersiden af lågen ??

Altså med front mod glasset så det ses ude fra . 

Eller mon jeg så skal sætte det uden på skabslågen ?

Anmeld

19. september 2012

Skouboe

Køb noget selvklæbende og sæt det udvendigt. Ellers kan du male lågen indefra.

Anmeld

19. september 2012

bøllen

Skouboe skriver:

Køb noget selvklæbende og sæt det udvendigt. Ellers kan du male lågen indefra.

Selvklæbende tapet ?? Har nemlig noget tapet jeg havde tænkt mig og bruge ...

Anmeld

19. september 2012

bøllen

SLET ingen

Anmeld

19. september 2012

Skouboe

Bøllen skriver:

Selvklæbende tapet ?? Har nemlig noget tapet jeg havde tænkt mig og bruge ...

Faktisk hedder det selvklæbende hyldepapir, men det er godt til dit formål fordi overfladen er vaskbar og bagsiden klæber rigtigt godt.

Anmeld

19. september 2012

bøllen

Skouboe skriver:

Faktisk hedder det selvklæbende hyldepapir, men det er godt til dit formål fordi overfladen er vaskbar og bagsiden klæber rigtigt godt.

Men det skal sidde på inder siden af skabet. På lågen.

Men front ud mod.

Anmeld

19. september 2012

Skouboe

Bøllen skriver:

Men det skal sidde på inder siden af skabet. På lågen.

Men front ud mod.

Det ved jeg godt at du havde tænkt dig, men det tror jeg ikke bliver pænt. Uanset hvad du klistrer det fast med vil det blive synligt og gulligt med tiden og så ender du med noget der er rigtigt grimt. Hvis det SKAL være indvendigt, tror jeg at det eneste du kan få pænt er spraymaling i meget tynde lag.

Hvis du sætter noget med en vandfast overflade, god klæbeevne og et fedt mønster udvendigt, tror jeg det bliver meget pænere. Du kan bruge selvklæbende hyldepapir (prøv at google det) eller folie, men folie er så vidt jeg ved kun ensfarvet, og så ender du med samme resultat som hvis du bare malede det.

Anmeld

24. september 2012

bøllen

Skouboe skriver:

Det ved jeg godt at du havde tænkt dig, men det tror jeg ikke bliver pænt. Uanset hvad du klistrer det fast med vil det blive synligt og gulligt med tiden og så ender du med noget der er rigtigt grimt. Hvis det SKAL være indvendigt, tror jeg at det eneste du kan få pænt er spraymaling i meget tynde lag.

Hvis du sætter noget med en vandfast overflade, god klæbeevne og et fedt mønster udvendigt, tror jeg det bliver meget pænere. Du kan bruge selvklæbende hyldepapir (prøv at google det) eller folie, men folie er så vidt jeg ved kun ensfarvet, og så ender du med samme resultat som hvis du bare malede det.

Tror du har ret - må på jagt efter noget andet. Eller andre muligheder. 

Må prøve at Google hylde papir istedet for.

Tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.