Legeaftaler børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.647 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. september 2012

Mussen2

Hvornår startede jeres børn på at have legekammerater med hjem?

Min datter begyndte i børnehave i juni, så har ikke gået der så længe. Jeg vil gerne hjælpe hende til at skabe legerelationer, men synes/troed ikke det kom så tidligt at de tager med hinanden hjem.

Sagen er den at flere af de store piger spørger, : hvornår må jeg komme med din datter hjem? Nogen af dem troede jeg ikke rigtig hun legede med, så jeg synes det er svært at gennemskue om det er deres ønske og om t er til fordel for alle parter.

Min egen datter har kun svagt udtrykt ønske om at skulle med nogen hjem eller have en med hjem i ny og næ, men elsker i øvrigt at lege med nogen.

Jeg troede nok bare de var for små til eftermiddags aftaler? Og det skulle foregå i weekenden.

Noget helt andet er hvis man lav en legeaftale til weekenden ex, hvordan kommer man så igang. Jeg tænker på at skulle afleverer et barn et fremmed sted til en fremmed familie......

Kom gerne med input

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea er lige blevet 4 år den anden dag, og det er først inden for det sidste halve år hun har været på legeaftaler. Vi har så haft veninder på besøg, i weekenden et par timer. Vh stine

Anmeld

19. september 2012

Heidi B

Mine drenge går nu i 0.klasse, men da de startede i BH kom det også ret hurtigt... Vores liv er tilrettelagt sådan at min mand snildt kan have legekammerater med hjem da han altid har tidligt fri, og vores drenge er glade for at komme på besøg hos andre... De var tit sådan at børnene så blev hentet forholdsvis tidligt og så hentet til aftensmad...

Min ene dreng sov ude første gang der han var 3½, og det gik fint... Han er så inde i en periode nu hvor han ikke vil sove ude... Den anden er først begyndt at save ude efter han blev 5 år.. Synes vi har ret mange legeaftale, både i hverdagen og i weekenden, men så længe drengene kan holde tildet, er det ok med os... Og om vi har 2 eller 4 børn, det er et fedt... Bare vi har vores aftener...

Men start evt med at gå med og snak lidt med forældrene, det gjorde jeg i starten, og de andre gjorde det hos os... (det var ikke nødvendigt i forhold til børnene, men vi voksne synes jo det er rart nok at have styr på hvad det r for et hjem og voksne man overlader sine børn til.) 

Jeg er lige startet op med at skrive til de nærmeste kammerater at vi går på en legeplads i byen, og de så kan komme derhen et par timer.... så kan ungerne lege og de voksne snakke....

Anmeld

19. september 2012

BellaT

4 år gammel startede min dreng med legeaftaler.

Synes 3 år er lidt lille, men kommer jo an på børnene. Men forstår godt hvis du helst vil have det i weekenderne sammen med dig, i den alder.

Men det er godt for dem. Det styrker venskabet og sammenholdet.

Her tager forælderen "det ekstra barn" med hjem fra børnehaven. Ingen krav om "godkendelse" fra de andre forældre. Tillid. Bor også i en lille bitte by. Det er måske anderledes i en større by.

Anmeld

19. september 2012

Mussen2

Tak for input.

Har I oplevet at andre børn kommer og spørger om de må komme med hjem på besøg? Altså større børn, som ikke har været med hjemme før.

Anmeld

19. september 2012

Mussen2

Opper lige

Anmeld

19. september 2012

Clisolka

Mussen2 skriver:

Hvornår startede jeres børn på at have legekammerater med hjem?

Min datter begyndte i børnehave i juni, så har ikke gået der så længe. Jeg vil gerne hjælpe hende til at skabe legerelationer, men synes/troed ikke det kom så tidligt at de tager med hinanden hjem.

Sagen er den at flere af de store piger spørger, : hvornår må jeg komme med din datter hjem? Nogen af dem troede jeg ikke rigtig hun legede med, så jeg synes det er svært at gennemskue om det er deres ønske og om t er til fordel for alle parter.

Min egen datter har kun svagt udtrykt ønske om at skulle med nogen hjem eller have en med hjem i ny og næ, men elsker i øvrigt at lege med nogen.

Jeg troede nok bare de var for små til eftermiddags aftaler? Og det skulle foregå i weekenden.

Noget helt andet er hvis man lav en legeaftale til weekenden ex, hvordan kommer man så igang. Jeg tænker på at skulle afleverer et barn et fremmed sted til en fremmed familie......

Kom gerne med input

Jeg følger lige med i denne tråd. Godt nok går Isabella ikke i børnehave, men vuggestue - men hun har fået sig en legeaftale med en af de andre piger. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om det er for tidligt eller.... Hun fylder 2 i næste måned 

Anmeld

19. september 2012

Muffinmus

Tja ,min datter på 3,5 har da veninder med hjem i ny og næ eller besøger dem.-)

Anmeld

19. september 2012

Mussen2

MariaE skriver:

Tja ,min datter på 3,5 har da veninder med hjem i ny og næ eller besøger dem.-)

Er det så typisk piger på samme alder? Har hun en med hjem ad gangen?

Anmeld

19. september 2012

serinasmor

hmmm .... godt nok skal serina i børnehave pr 1 okt ... men jeg vil ikke synes hun skal hjem til andre og lege så længe hun stadig er blebarn ... vil ikke synes det er fair overfor de respektive forældre ... men psykisk tror jeg hun er ved at være klar ... og når hun en dag spørger så må vi jo tage den derfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.