Når livet ændrer sig og man lukker døren bag sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. september 2012

kesuh

Så starter et nyt kapitel i ens liv som single efter 7år med den samme kvinde..

Har fået overdraget nøglerne til den nye lejlighed og internet/tv kommer på fredag, resten af tingene skal bæres over i løbet af ugen.

Så nu vil jeg bare høre jer andre om hvad i har gjort med tøj, legetøj med at dele tingene og sådan angående til vores søn.  Jeg har nogenlunde styr på tingene, men det kunne være rart og høre andre folks erfaringer og input fra når man går hver til sit med et barn i mellem..

Al papirarbejde og det med bopæl er der styr på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Koen.

kesuh skriver:

HarSå starter et nyt kapitel i ens liv som single efter 7år med den samme kvinde..

Har fået overdraget nøglerne til den nye lejlighed og internet/tv kommer på fredag, resten af tingene skal bæres over i løbet af ugen.

Så nu vil jeg bare høre jer andre om hvad i har gjort med tøj, legetøj med at dele tingene og sådan angående til vores søn.  Jeg har nogenlunde styr på tingene, men det kunne være rart og høre andre folks erfaringer og input fra når man går hver til sit med et barn i mellem..

Har ikke så meget forstand på det, vil bare sige held og lykke med det nye kapitel i dit liv

Anmeld

19. september 2012

kesuh

tanja. skriver:

Har ikke så meget forstand på det, vil bare sige held og lykke med det nye kapitel i dit liv

Tak tak.. Selv om det ikke er noget jeg har valgt. Det gjorde hun desværre

Men man skal vel bevæge sig frem ad og ikke hænge fast i det mere..

Anmeld

19. september 2012

2721

Jeg er nok et sær tilfælde, så min erfaring er nok ikke så brugbar. Men jeg tog ALT med mig. Det kan så også tælles på max 2 hænder hvor meget han har betalt til vores søns ting gennem tiden.
Han har ham så heller ikke på samvær. Ses de, ses de hos os
Held og lykke med det hele

Anmeld

19. september 2012

SussieThyssen

kesuh skriver:

Så starter et nyt kapitel i ens liv som single efter 7år med den samme kvinde..

Vi satte os ned og delte.  

Hvor har barnet sin base..er det et "delebarn" med 50/50 eller andet?
Er der ting barnet er særligt glad for, og som måske skal pendle frem og tilbage mellem de to hjem?

Men altså...man prøver fornuftigt at dele tingene mellem de to hjem, så barnet har ting, som det er glad for og leger med begge steder.
Vi gjorde så det, at vi hjalp hinanden med at indrette værelser, som børnene kunne forlige sig med og blive trygge med begge steder.
Og så aftalte vi ellers, at hvad barnet fik i jule-og fødselsdagsgaver af far og fars familie, blev hos far, og lige sådan med tingene fra mor og mors familie. 
Vi aftalte også at vi begge sørgede for at der var rigeligt med tøj og sko begge steder, så børnene ikke skulle slæbe alt det med frem og tilbage, men da far var lidt upraktisk mht tøj, størrelser og den slags i vores tilfælde, ja så bad han mig om at gå ud og købe det, som han skulle have hos sig, og det gjorde jeg så 

Men det handler mest af alt om at kommunikere med hinanden stille og roligt, og deles pænt om opgaverne, så barnet oplever den størt mulige tryghed og mindst mulige besvær.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

19. september 2012

Koen.

kesuh skriver:

Tak tak.. Selv om det ikke er noget jeg har valgt. Det gjorde hun desværre

Men man skal vel bevæge sig frem ad og ikke hænge fast i det mere..

Vi har her i huset os været gået fra hinanden en tid(lang historie der ikke skal deles her) men der hjalp det mig i den tid ikke at dvæle for meget ved fortiden(selvfølgelig svært) og så få startet en ny tilværelse

Håber du er okay trods alt

Anmeld

19. september 2012

kesuh

SussieThyssen skriver:

Vi satte os ned og delte.  

Hvor har barnet sin base..er det et "delebarn" med 50/50 eller andet?
Er der ting barnet er særligt glad for, og som måske skal pendle frem og tilbage mellem de to hjem?

Men altså...man prøver fornuftigt at dele tingene mellem de to hjem, så barnet har ting, som det er glad for og leger med begge steder.
Vi gjorde så det, at vi hjalp hinanden med at indrette værelser, som børnene kunne forlige sig med og blive trygge med begge steder.
Og så aftalte vi ellers, at hvad barnet fik i jule-og fødselsdagsgaver af far og fars familie, blev hos far, og lige sådan med tingene fra mor og mors familie. 
Vi aftalte også at vi begge sørgede for at der var rigeligt med tøj og sko begge steder, så børnene ikke skulle slæbe alt det med frem og tilbage, men da far var lidt upraktisk mht tøj, størrelser og den slags i vores tilfælde, ja så bad han mig om at gå ud og købe det, som han skulle have hos sig, og det gjorde jeg så 

Men det handler mest af alt om at kommunikere med hinanden stille og roligt, og deles pænt om opgaverne, så barnet oplever den størt mulige tryghed og mindst mulige besvær.

Kærligst
Sussie 

vi prøver 50/50 og ser om det kan gå for vores søn. Nu hvor vi begge kan snakke nogenlunde fornuftigt sammen og samarbejde, selv om det har været svært pga visse årsager. 

Tak Sussie  Du har lige kommet med noget vi ikke har tænkt på

Anmeld

19. september 2012

SussieThyssen

kesuh skriver:

vi prøver 50/50 og ser om det kan gå for vores søn. Nu hvor vi begge kan snakke nogenlunde fornuftigt sammen og samarbejde, selv om det har været svært pga visse årsager. 

Tak Sussie  Du har lige kommet med noget vi ikke har tænkt på

Jamen det var da bare super, at der var noget jeg kunne bidrage med  

Gør alt hvad I kan for at bevare det fornuftige samarbejde.
Husk på, der var engang hvor I elskede hianden nok til at lave et barn, og barnet har RET til at have en far og en mor, som kan være i samme rum uden at flå håret af hinanden, men som det ved altid vil være der for det SAMMEN i alle dets store og små begivenheder..også selvom de ikke mere kan leve sammen.

Anmeld

19. september 2012

FruK

Vi delte lige over - både møbler, legetøj osv - så ingen af os skulle starte helt fra bunden. Og gaver efterfølgende forblev hos den, hvis side af familien de kom fra - ligesom Sussie skriver.

Min eks blev boende i huset og jeg flyttede i lejlighed med vores søn. Den første nat vi skulle sove i den nye lejlighed kom farmand forbi, så vi begge var der, da sønnen blev puttet, ligesom han var vant til.

Mht. til tøj, så har det altid været hos mig. Mest fordi far gerne vil slippe for at skulle købe nyt, tror jeg.
Vi har hentet/afleveret i institution, og sønnen har haft en lille sportstaske, som bare er blevet sat i institutionen (nu skolen).

Da far var alene, puttede han det beskidte tøj i tasken, og så sørgede jeg for vask. Det blev for besværligt at skulle nå at vaske/tørre, finde det hele og få det pakket igen. Efter han er flyttet sammen med kæresten får jeg sjældent beskidt tøj hjem.

Nu hvor han går i skole og så småt er begyndt at gå hjem selv en gang i mellem, samt at gå til diverse sport, giver det lidt ekstra udfordringer med logistikken. Der kan godt være en del tasker der skal med frem og tilbage, og han kan ikke selv have dem.
Men vi bor tæt på hinanden, og må så indimellem køre frem og tilbage med tasker eller ting han har glemt - det vigtige er, at det ikke skal være til besvær for sønnen, at vi er gået fra hinanden - det er de voksnes "problem".

Vi har i alle årene været gode til at snakke sammen, og har altid lavet alle aftaler selv. Vi deltager så vidt muligt begge to i alle arrangementer - og gerne også med nye partnere. Det tror jeg har betydet alverden for, hvordan vores søn trives. Han har altid oplevet, at vi kan finde ud af det og respekterer hinanden.

Vi har i øvrigt også 50/50 idag, og for os fungerer det optimalt - men det er nok meget individuelt, om man kan trives med det.

Det kan godt tage noget tid at vænne sig til at være alene i stedet for at være familie. Og selvfølgelig ville man helst have de små hos sig altid. Men der er nu også nogle fordele ved at have delebarn.

Held og lykke med den nye start.

Anmeld

19. september 2012

kesuh

Tak tak FruK, jeg tror jeg vil sende en kopi af din+sussie besvarelse til ex'en engang.. medmindre hun tjekker herinde. Ved hun har en bruger herinde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.