Hjælp til at komme videre med et maleri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.639 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. september 2012

Enirt

Hej alle i kreative derude

Jeg er i gang med dette maleri, det oker farvede felt skal blive til et murværk som jeg har taget billede af i prag. Men ikke helt så naturalistisk.

Mit problem er at jeg ikke rigtig kan komme i gang med det felt, jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg får dybde i billedet, især i murværket

Håber der er nogen har nogle indput

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

MortilElias2010

Bortset fra at det ser superspændende ud, tidskrævende og meget kreativt - og sikke et skønt projekt, så har jeg desværre ingen gode råd. Tænker du at murværket skal være naturligt som på billedet eller vil du også give det en masse farver?

Anmeld

19. september 2012

Enirt

MortilElias2010 skriver:

Bortset fra at det ser superspændende ud, tidskrævende og meget kreativt - og sikke et skønt projekt, så har jeg desværre ingen gode råd. Tænker du at murværket skal være naturligt som på billedet eller vil du også give det en masse farver?

Tak, det er også et billede der er blevet arbejdet længe på.

Farverne på murværket skal gå igen på billedet, men selve murstene skal ikke være så naturalistiske.

Anmeld

19. september 2012

MortilElias2010

Enirt skriver:

Tak, det er også et billede der er blevet arbejdet længe på.

Farverne på murværket skal gå igen på billedet, men selve murstene skal ikke være så naturalistiske.

det er da også pænt svært at komme videre når du nu har brugt næsten alverdens farver udenom...

Hvad med sort, grå, brun? Jeg ved det er lidt søgt, men det er jo nærmest det eneste der ikke er repræsenteret omkring..

Anmeld

19. september 2012

Enirt

MortilElias2010 skriver:

det er da også pænt svært at komme videre når du nu har brugt næsten alverdens farver udenom...

Hvad med sort, grå, brun? Jeg ved det er lidt søgt, men det er jo nærmest det eneste der ikke er repræsenteret omkring..

Det er ikke så meget farverne jeg er i tvivl om, det er teknikken til at få lagt skygger og få noget dybde, så at når jeg har malet murværket på maleriet, så er det ikke bare flade på flade. Men at der er dybde i billedet

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

Enirt skriver:

Det er ikke så meget farverne jeg er i tvivl om, det er teknikken til at få lagt skygger og få noget dybde, så at når jeg har malet murværket på maleriet, så er det ikke bare flade på flade. Men at der er dybde i billedet

Start med fugerne.... så stenene, som du kan give "et sandet" udtryk ved at duppe med en svamp i en mørkere tone.... lav skygger under de sten du vil ha til at stritte ud af billedet.... jo større skygge, jo mere er stenen hoppet ud af fugen.............. Giver det mening??

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

Enirt skriver:

husk at tage højde for solretningen.... sæt evt en knappenål, hvor solen stråler fra så skyggerne kommer til at stemme.

Anmeld

19. september 2012

Enirt

gædde skriver:

Start med fugerne.... så stenene, som du kan give "et sandet" udtryk ved at duppe med en svamp i en mørkere tone.... lav skygger under de sten du vil ha til at stritte ud af billedet.... jo større skygge, jo mere er stenen hoppet ud af fugen.............. Giver det mening??

Ja det giver mening, tak.

Hvis jeg nu vil lave lidt skygger rundt i kanten af murværket, sådan at det står lidt mere frem end baggrunden? Hvordan gør jeg det?

Anmeld

19. september 2012

Enirt

gædde skriver:

husk at tage højde for solretningen.... sæt evt en knappenål, hvor solen stråler fra så skyggerne kommer til at stemme.

Hvilken retning vil du foreslå solen skal komme fra?

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

Enirt skriver:

Hvilken retning vil du foreslå solen skal komme fra?

jeg har et andet trick.. tag en helvedes masse bøger og lig dem over på hinanden i forbandt, som alm mursten og sæt en lampe ovenover til der dannes skygger ned over.så kan du jo kopier efekten

jeg ville nok lade lyset gå fra øvre venstre hjørne og ned mod højre hjørne. ligesom det gyldne snit

fin kombi af farver og det gamle murværk  forresten  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.