Ja jeg er i vildrede vedr. et brev fra post DK om en pakke jeg har modtaget og betalt ved afhentningen på posthuset. Den er betalt pr postopkrævning og kunne kun udleveres mod betaling. '
Havde modtaget et brev om at den lå på posthuset til afhentning og der var en stregkode på som blev scannet ved afhentningen og jeg betalte den med dankort. Der medfulgte ingen kvittering, da der jo ikke var noget girokort tilknyttet pakken og da jeg vidste den ikke kunne modtages uden jeg betalte med det samme så anså jeg det ikke for et problem.
Imidlertid er pakken blevet meldt savnet på trods af, at post DK godt kan se de har udleveret og jeg har kvittteret for pakken, men de har sendt mig et brev hvor jeg kan vælge at fraskrive mig at kende noget til pakken overhovedet eller vedlægge kvittering, som bevis for at den er modtaget og betalt.
Har jo kun et kontoudskrift med beløbet betalt til posthuset, men er usikker på om det er bevis nok, da der ikke står det er på posthuset pengene er betalt, men der står blot Dankort nota og et nr. Dernæst er pengene først skrevet på kontoudtoget 4 dage senere end den den dato Post DK skriver, at de kan se der er belevet kvittteret for pakken.
Så hvad gør man? Kan banken spore hvor de penge er betalt til via det nr. der står efter dankort nota og vil det være fyldestgørende, som bevis for at beløbet blev betalt da pakken blev hentet? Hvis nogen har oplevet noget lignende eller bare ved noget om det må I meget gerne dele ud af Jeres viden.
Anmeld