Kan kontoudskrift bruges som bevis for betaling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.932 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. september 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg er i vildrede vedr. et brev fra post DK om en pakke jeg har modtaget og betalt ved afhentningen på posthuset. Den er betalt pr postopkrævning og kunne kun udleveres mod betaling. '

Havde modtaget et brev om at den lå på posthuset til afhentning og der var en stregkode på som blev scannet ved afhentningen og jeg betalte den med dankort. Der medfulgte ingen kvittering, da der jo ikke var noget girokort tilknyttet pakken og da jeg vidste den ikke kunne modtages uden jeg betalte med det samme så anså jeg det ikke for et problem.

Imidlertid er pakken blevet meldt savnet på trods af, at post DK godt kan se de har udleveret og jeg har kvittteret for pakken, men de har sendt mig et brev hvor jeg kan vælge at fraskrive mig at kende noget til pakken overhovedet eller vedlægge kvittering, som bevis for at den er modtaget og betalt.

Har jo kun et kontoudskrift med beløbet betalt til posthuset, men er usikker på om det er bevis nok, da der ikke står det er på posthuset pengene er betalt, men der står blot Dankort nota og et nr. Dernæst er pengene først skrevet på kontoudtoget 4 dage senere end den den dato Post DK skriver, at de kan se der er belevet kvittteret for pakken.

Så hvad gør man? Kan banken spore hvor de penge er betalt til via det nr. der står efter dankort nota og vil det være fyldestgørende, som bevis for at beløbet blev betalt da pakken blev hentet? Hvis nogen har oplevet noget lignende eller bare ved noget om det må I meget gerne dele ud af Jeres viden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Miss Church

Jeg mener at du kan bede banken om at se hvor dankortet er brugt. De må bare ikke gøre det uden de har fået lov. Så må det vel være bevis nok? Ellers ved jeg det ikke. 

Anmeld

18. september 2012

ano14316

Du burde sagtens kunne bruge din kontoudtog.. Og så længe beløbet stemmer, vil jeg faktisk tro at det er nok.. men ellers kan banken sagtens se hvor pengene er betalt, hvilken dag og hvad tid. 

Må jeg spørger hvorfor du bruger anonymitet til sådan et indlæg? 

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Du burde sagtens kunne bruge din kontoudtog.. Og så længe beløbet stemmer, vil jeg faktisk tro at det er nok.. men ellers kan banken sagtens se hvor pengene er betalt, hvilken dag og hvad tid. 

Tak for svar. Ja tror bare jeg synes det er pinligt og måske få kommentarer om at jeg skulle have husket at have bedt om en kvittering.

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

Miss Church skriver:

Jeg mener at du kan bede banken om at se hvor dankortet er brugt. De må bare ikke gøre det uden de har fået lov. Så må det vel være bevis nok? Ellers ved jeg det ikke. 

Ja må jo nok spørge banken til råds i morgen. Tak for svar.

Anmeld

18. september 2012

Miss Church

Anonym skriver:

Ja må jo nok spørge banken til råds i morgen. Tak for svar.

Så lidt  

Anmeld

18. september 2012

ano14316

Anonym skriver:

Tak for svar. Ja tror bare jeg synes det er pinligt og måske få kommentarer om at jeg skulle have husket at have bedt om en kvittering.

Okay.. så vil jeg altså bare lige aige at det skal du over hovedet ikke synes er pinligt!!.. hehe herre gud vi er jo bare mennesker, og man kan jo ikke forudse den slags fejl.. 

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Okay.. så vil jeg altså bare lige aige at det skal du over hovedet ikke synes er pinligt!!.. hehe herre gud vi er jo bare mennesker, og man kan jo ikke forudse den slags fejl.. 

Tak. Sødt sagt. Det er jo som regel når man er uforsigtig at der pludselig sker noget uventet. Tænkte jo bare at posthuset havde styr på proceduren og vidste jeg ikke kunne få pakken uden at betale for den først. Men ja så blev jeg da klogere på at være mere forsigtig en anden gang. Men igen tak for de pæne ord.

Anmeld

18. september 2012

Pige2009

ano14316 skriver:

Alle har ret til anonymitet uden at skulle stå til regnskab for det

Anmeld

18. september 2012

ano14316

Baagøe skriver:

Alle har ret til anonymitet uden at skulle stå til regnskab for det

Ja ja, det var bare et spørgsmål.. Det var ikke nogen anklage eller lign.. nogen gange undre det mig bare.. Og er da glad for at ts svarede, så jeg kunne sige at hun da slet ikke behøver at være pinlig over sådan noget, det kan jo ske for enhver.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.