Spørgsmål om SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.171 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg afbrød min uddannelse sidst i August, men SU kunne åbenbart ikke nå at stoppe udbetalingen til den kommende måned. Jeg fik SU sidst i August, som så er en udbetaling jeg ikke skulle have haft når jeg nu har afbrudt uddannelsen. Jeg ringede til min studievejleder som sagde at SU ikke har nået at stoppe udbetalingen, men at jeg ville få et brev med giro kort så jeg kunne betale det tilbage.

Nu er vi i slutningen af September og har stadigvæk ikke hørt noget fra SU. Har dog ikke rørt nogen af pengene, da jeg vil være klar til at betale det fulde beløb tilbage.

Er der nogen der har prøvet at tilbagebetale SU pga. afbrudt uddannelse? Vil gerne vide hvordan det forgår, så jeg ved om der er andet jeg kan gøre for at tilbagebetale pengene og få mit på det rene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Frk. Himmelblå

Girokortet kommer. Men det kan tage tid!

Anmeld

18. september 2012

Dinna88

Jeg kender ingen der har modtaget girokort.

Men en bekendt betaler lige pt. af på Su, for afbrudt uddannelse. Der bliver bare trukket et beløb efter indtægt hver måned hver måned 

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

Ville ganske enkelt bare ringe og rykke for det girokort... Eller bede din bank om at sende pengene tilbage hvor de kom fra

Anmeld

18. september 2012

Karla

Anonym skriver:

Jeg afbrød min uddannelse sidst i August, men SU kunne åbenbart ikke nå at stoppe udbetalingen til den kommende måned. Jeg fik SU sidst i August, som så er en udbetaling jeg ikke skulle have haft når jeg nu har afbrudt uddannelsen. Jeg ringede til min studievejleder som sagde at SU ikke har nået at stoppe udbetalingen, men at jeg ville få et brev med giro kort så jeg kunne betale det tilbage.

Nu er vi i slutningen af September og har stadigvæk ikke hørt noget fra SU. Har dog ikke rørt nogen af pengene, da jeg vil være klar til at betale det fulde beløb tilbage.

Er der nogen der har prøvet at tilbagebetale SU pga. afbrudt uddannelse? Vil gerne vide hvordan det forgår, så jeg ved om der er andet jeg kan gøre for at tilbagebetale pengene og få mit på det rene

Hej.

Min mand afbrød sin uddannelse sidste år. Han fik efter et par måneder et girokort fra SU - styrelsen, og så var det ude af verden men mener at man kan logge ind på minSU og se, hvordan det forløber.

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

Karla skriver:

Hej.

Min mand afbrød sin uddannelse sidste år. Han fik efter et par måneder et girokort fra SU - styrelsen, og så var det ude af verden men mener at man kan logge ind på minSU og se, hvordan det forløber.

Tak for svaret. Lyder til at der stadigvæk kan være et giro kort på vej

Min uddannelsesvejleder sagde at de havde registreret at jeg skulle betale pengene tilbage, og at et girokort ville blive sendt. Undre mig bare over at det tager så lang tid.

Jeg har kigget rundt på minSU, men jeg bliver kun forvirret af det..

Men pengene bliver det hvertfald ikke rørt ved

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Girokortet kommer. Men det kan tage tid!

Tak for svar. Jeg må vente så

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Jeg kender ingen der har modtaget girokort.

Men en bekendt betaler lige pt. af på Su, for afbrudt uddannelse. Der bliver bare trukket et beløb efter indtægt hver måned hver måned 

Ok. Jeg må se hvad der sker. Pengene bliver der ikke rørt ved, så jeg er forberedt på at give alle pengene tilbage, når der sker noget

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Ville ganske enkelt bare ringe og rykke for det girokort... Eller bede din bank om at sende pengene tilbage hvor de kom fra

Jeg ringer og rykker for girokortet i næste måned. Så har de haft god tid. Som jeg kunne læse mig til, kan det godt tage tid før girokortet kommer . Pengene bliver der ikke rørt ved, så er jeg til endhver tid klar til at betale det fulde beløb tilbage

Anmeld

18. september 2012

fresia

Profilbillede for fresia

Jeg afbrød min uddannelse i maj sidste år, og fik så SU for Juni måned..jeg modtog først et girokort i november måned, så der kan godt gå noget tid men du kan være helt sikker på at de ikke glemmer dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.