Mad til børne fødselsdag, hvor meget??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.763 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi får børnehaven på besøg i morgen, for at fejre thea's 4 års fødselsdag. De ska ha spagetti og kødsovs. 

De er 18 børn og 3-4 voksende, så spørgsmålet lyder på, hvor meget kød og pasta skruger ska vi bruge?? 

Har købt 3 kg kød, + der bliver gnave grønt til, i form af gullerøder, agurk og pepperfrugter. Der er lagkage til Desert! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Dustmuz

et let hovedregning..

børn spiser ca 50 gram pasta med sovs (hvis de spiser godt)
Så 20 * 50 = 1000 gram
de voksne spiser mellem 150 og 300gram (alt efter hvor meget de spiser selvfølgelig)

Så umiddelbart skulle et sted mellem 1.5 og 2 kg pasta være Rigeligt..
så er du i hvert fald dækket rigtigt godt ind.. 2 kg, så vil du med sikkerhed have overskud.. 1.5kg vil måske endda være nok..

i min verden..
hellere være på den sikre side, og så koge 2.5 kg, og så have til aftensmaden også hehe

Anmeld

18. september 2012

StineW79

Ja det var også lidt det jeg var kommet frem til, men kærsten mener at vi ska bruge 3 kg kød. Lave det i aften, så det bare ska varmes i morgen. De kommer nemlig kl 9.15-9.30 og køre igen kl 12. Så er det eneste jeg ska gøre i morgen, at koge pasta. Min søde mor kommer heldigvis kl -8.30 og hjælper til, i tilfælde at alberte på snart 10 uger laver " ballade". Så må vi se om ik de bliver mætte 

Tak for svar! Vh stine

Anmeld

19. september 2012

StineW79

Dustmuz skriver:

et let hovedregning..

børn spiser ca 50 gram pasta med sovs (hvis de spiser godt)
Så 20 * 50 = 1000 gram
de voksne spiser mellem 150 og 300gram (alt efter hvor meget de spiser selvfølgelig)

Så umiddelbart skulle et sted mellem 1.5 og 2 kg pasta være Rigeligt..
så er du i hvert fald dækket rigtigt godt ind.. 2 kg, så vil du med sikkerhed have overskud.. 1.5kg vil måske endda være nok..

i min verden..
hellere være på den sikre side, og så koge 2.5 kg, og så have til aftensmaden også hehe

Det endelig resultat af hvor meget mad til børnehave festen, hvis man ka sige sådan...

Lavede 2 kg kødsovs, 2 kg pasta, 5 hvidløgsbrød, 3 agurker i stave, 1 kg gullerøder i stave, 3 peberfrugter og 2 lagerkager.

Der var masser af pasta og kødsovs tilbage, til trods for at de vold åd, så vi inviterede et hold venner, med unger til aftensmad. Må siges at ha været en hyggelig dag. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.