At hækle efter diagram:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.008 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. september 2012

Nettemor

Ja er der nogen der kan forklare mig det? Er det til at have med at gøre? Selv for en begynder som mig?

Kom frisk ideer til hvordan jeg kan lære det nemt og smertefrit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

mariamiss6

Nettemor skriver:

Ja er der nogen der kan forklare mig det? Er det til at have med at gøre? Selv for en begynder som mig?

Kom frisk ideer til hvordan jeg kan lære det nemt og smertefrit

Altså, et sålediagram for eksempel, det er nemt nok synes jeg. Men hvis vi er ude i et eller mønstret sjal, så står jeg godt nok stadig af

Anmeld

18. september 2012

Nettemor

mariamiss6 skriver:

Altså, et sålediagram for eksempel, det er nemt nok synes jeg. Men hvis vi er ude i et eller mønstret sjal, så står jeg godt nok stadig af

Det er egentlig ikke nogle mega store.. Men det er det med at fatte hvad de forskellige betyder.. Hvad betyder det fx hvis en luftmaske tegn er sort hele vejen igennem?

Anmeld

18. september 2012

mariamiss6

Det er egentlig ikke nogle mega store.. Men det er det med at fatte hvad de forskellige betyder.. Hvad betyder det fx hvis en luftmaske tegn er sort hele vejen igennem?

Så er det en kædemaske

eller, det har det i hvert fald været på dem jeg har set lol. Jeg har aldrig set et diagram med en hel række af sorte. Jeg har kun set dem som afsluttende masker. Altså en kædemaske...

jeg har et diagram på en sål liggende.... 

Mon du synes du kan læse det?

Du starter i midten... Med alle cirklerne, som er en kæde af luftmasker. så hækler du højre om, på billedet. 

Alle X'erne er Fastmasker.

T'erne er halve stangmasker.

T'erne med en skråstreg over er stangmasker.

Når der er to af ovenstående T'er med en streg over, så de pludselig ligner et underligt V, så er det 2 i 1. Altså, 2 stangmasker i 1 maske.

De dersens V agtige nogle ser du på dette diagram, i toppen af sålen, og de tjener til at udvide bredden på sålens tå. 

I hælen kan du se, hvis du lige kigger efter, at der er 2 X oven på 1 X... Det vil så sige at du skal have 2 FM i 1.

Fik jeg sagt det helt indviklet?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. september 2012

Ka+Ma=Be

mariamiss6 skriver:

Så er det en kædemaske

eller, det har det i hvert fald været på dem jeg har set lol. Jeg har aldrig set et diagram med en hel række af sorte. Jeg har kun set dem som afsluttende masker. Altså en kædemaske...

Du starter i midten... Med alle cirklerne, som er en kæde af luftmasker. så hækler du højre om, på billedet. 

Når der er to af ovenstående T'er med en streg over, så de pludselig ligner et underligt V, så er det 2 i 1. Altså, 2 stangmasker i 1 maske.

De dersens V agtige nogle ser du på dette diagram, i toppen af sålen, og de tjener til at udvide bredden på sålens tå. 

I hælen kan du se, hvis du lige kigger efter, at der er 2 X oven på 1 X... Det vil så sige at du skal have 2 FM i 1.

Rigtig fin og overskueligt mønster (og forståeligt skrevet hvis du spørger mig).

Fandt du et mønster på resten af skoen?

Anmeld

18. september 2012

mariamiss6

Ka+Ma=Be skriver:

Rigtig fin og overskueligt mønster (og forståeligt skrevet hvis du spørger mig).

Fandt du et mønster på resten af skoen?

Altsåååååå... jeg købte te ønster. men jeg har faktisk ikke fået prøvet det af endnu

Anmeld

19. september 2012

Ka+Ma=Be

mariamiss6 skriver:

Altsåååååå... jeg købte te ønster. men jeg har faktisk ikke fået prøvet det af endnu

Lækkert! Glæder mig til at se et resultat hehe

Anmeld

19. september 2012

Nettemor

mariamiss6 skriver:

Så er det en kædemaske

Det giver rigtig god mening

Men fatter stadig ikke helt de her bogstaver.. Men tænker om det bare er noget man skal kaste sig ud i og så lære undervejs ligesom med alt det andet
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. september 2012

mariamiss6

Nettemor skriver:

Det giver rigtig god mening

Men fatter stadig ikke helt de her bogstaver.. Men tænker om det bare er noget man skal kaste sig ud i og så lære undervejs ligesom med alt det andet

Ookkay det kan jeg godt se Altså, det ser jo ud som om at benene er lavet hver for sig, ifølge diagrammet...

Alle cirklerne er LM og alle X'erne er FM de sorte, er også KM men afsluttende.

Du skal starte med LM, lav en "snor" af det antal LM der er fra pilen, nede mod venstre, på hvert ben. 

Og så går du tilbage af snoren, med FM.... Frem og tilbage, altså 1 række LM og 3 rækker FM... Lav 2 af dem, og hæft midten på så fint du kan... Jeg tror det er sådan. 

Anmeld

20. september 2012

Nettemor

mariamiss6 skriver:

Ookkay det kan jeg godt se Altså, det ser jo ud som om at benene er lavet hver for sig, ifølge diagrammet...

Alle cirklerne er LM og alle X'erne er FM de sorte, er også KM men afsluttende.

Du skal starte med LM, lav en "snor" af det antal LM der er fra pilen, nede mod venstre, på hvert ben. 

Og så går du tilbage af snoren, med FM.... Frem og tilbage, altså 1 række LM og 3 rækker FM... Lav 2 af dem, og hæft midten på så fint du kan... Jeg tror det er sådan. 

Jeg må prøve Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.