Eksperthjælp: pige 6 måneder, græder meget når hun skal sove.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.135 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. september 2012

Lisbeth Jess

"pige 6 måneder, græder meget når hun skal sove."

Hej Lisbeth

nu blir jeg simpelthen nødt til at skrive til dig....
Jeg er så heldig at være mor til den skønneste pige på snart 6 mdr..... hun har hele vejen igennem været super nem.....
Vores dag forløber stille og rolig og hun spiser fint igennem dagen og er glad og tilfreds og MEGET opmærksom på alt omkring hende.
Når vi har spist aftensmad hvor hun tit får kartoffelmos eller grød, så kommer hun i bad og bagefter i nattøjet og så hygger vi en halv times tid og så får hun sin sidste flaske inde i sengen. Nogen enkelte gange falder hun så isøvn når hun har spist men vågner ret hurtigt igen og skriger og skriger.... og hvis hun ikke falder i søvn så skriger hun med det samme jeg går ud.... og jeg synes jeg har prøvet alt.. gå derind med jævne mellemrum og give hende sutten(som hun ikke vil ha faktisk) sidde derinde og nusse hende og tale til hende. Har taget hende op og trøstet hende. Prøvet at putte hende noget før og noget senere.... Men intet hjælper og det skal siges at kl 20 er hun virkelig træt!!! da har hun nogengange været vågen fra kl 16 eller 15
Hun skriger simpelthen så voldsomt at hun hiver efter vejret nogengange og det hjælper ikke at jeg sidder og nusser hende.... kun hvis jeg tager hende op falder hun til ro. Men tænker at det også hurtigt kan blive en dårlig vane at hun skal falde i søvn ved mig.....
Nu er hun imidlertid også begyndt at lave lidt samme stunt når hun skal sove om formiddagen og om eftermiddagen??? det virker som om hun ikke kan falde til ro af sig selv??
Men ligger også mærke til at hun piller eller gnubber meget på sine ører???? det tog jeg dog i starten som et tegn at hun er træt....

ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op efterhånden. Har også en datter på 7 som selvfølgelig også blir ramt i det her skrigeri

håber på et par gode råd

Lisbeths svar

Hej! Deter også hårdt når de små ikek bare lægger sig ned og falder fint i søvn.Og hun ahr hele tiden været nem.læser jeg.
Først skal du udelukke at der er en fysisk årsag til at hun græder. Hun kan have væske i ørerne som smerter når hun bliver lagt ned-.
Hæv hendes hovedgærde og se om det hjælper. få hende evt, checket hos en ørelæge.
Såer der tænder, måske har hun allerede fået nogle, nemlig de nederste,og det næste halve år vil de næste tænnder myldre frem.Mærk om de er ved at bryde igennem, check hende også for om hun kan have trøske i munden, deter en svamp som giver ubehag og skal behandles.
Hvis deter tæn der kan gummerne smøres med noget der får på apoteket.
Lider hun af forstoppelse, kan det også være mavekneb hun græder af.

Huner nu 6 måneder og meget bevidst, og når hun græder er det fordi hun vil fortælle diog noget.
Hvis der ikke er en fysisk årsag, er det fordi hun skal have mere opmærksomhed omkring hendes putten til nat..
Du skal måske starte lidt forfra med nogle putte rutiner,læse, synge og blive hos hende, mens du holde rhende på brystet og siger med blid kærlig messende stemme. alt er godt, mor er her og du skal sove.
Selvom hun græder lidt, så fortsætter du fuld af overbevisning, ro og tryghed til hende .Giv hende flasken inden hun kommer i seng, så hun mærker du lægger hende, sover hun snakker du alligvel til hende og siger. Nu skal du sove o.s.v.

Så skal du blive hos hende, hvis hun vågner skal hun mærke du er der, og du gentager det samme.
Hubn skal igen lære at det at sove er trygt og godt Dety kan godt atge en uge, alligvel er dte en god investreing at få et trygt barn der sover.
En dårlig vane er det ikke, deter noget vi forældre tænker om det..
Til den store kan du forkalre at lige nu er der periode hvor den lille er ked af det og har ekstra brug for mor. Det har den store vel også ind i mellem.
Nu håber jeg du snart får ehnde til at sove dejligt igen.
Held og lykke med projektet god søvn og med hende.

Varme hilsne r
Lisbeth Jess.

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.