Børn med briller hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. september 2012

th

Hej alle

vi har lige været ved øjenlægen og vores dreng skal højst sandsynlig have brille om 3 måned. Han have + 4,25 på det ene øje og +5.5 på det andet øje.

lige nu prøver jeg at holde humøret oppe, men kæresten er lige ved at tude og mener vi ligeså godt kunne havde fået at vide at han var død syg. og synes slet ikke at vores dreng skal have briller.

Jeg der har børn med briller, vil i ikke smide et bille af jeres guldklump så jeg kan vise ham dem og fortælle der er andre børn med briller.

synes da det er sødt med briller, men hvordan gør man det og hvordan søger man for at de beholder brillerne på og kan de evt få kontaktlince senere hen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Ciss

- Det er da heller ikke lige den besked, man har lyst til at få....

Nu ved jeg ikke lige, hvor gammel din søn er.

Min søster fik briller, da hun var tre år. Hun så så meget bedre med end uden, at hun ikke fandt på at lægge brillerne fra sig. Børn er jo nysgerrige og vil gerne se alting....

Ellers kender jeg en lille dreng på 4 år, som går med briller, og han har sådan et slags elastikbånd mellem brillestængerne, som går bagom hovedet på ham. Så sidder brillerne på næsen uanset, om han klatrer med hovedet ned. Det ser ikke ud til at hæmme ham i det hele taget.

Det kan være, at det hjælper lidt at vende situationen på hovedet: Nej, hvor er det godt, at de fandt ud af det allerede nu, så han ikke kommer til at være plaget med ikke at kunne se ordentlig, når han skal lege med de andre børn. Den slags er rigtig hæmmende, når man skal klatre og lege gemmeleg, og spille bold mm.

Jeg håber, han kommer til at blive glad for sine briller. De laver jo mange rigtig smarte briller til børn.

Anmeld

17. september 2012

th

Ciss skriver:

- Det er da heller ikke lige den besked, man har lyst til at få....

Nu ved jeg ikke lige, hvor gammel din søn er.

Min søster fik briller, da hun var tre år. Hun så så meget bedre med end uden, at hun ikke fandt på at lægge brillerne fra sig. Børn er jo nysgerrige og vil gerne se alting....

Ellers kender jeg en lille dreng på 4 år, som går med briller, og han har sådan et slags elastikbånd mellem brillestængerne, som går bagom hovedet på ham. Så sidder brillerne på næsen uanset, om han klatrer med hovedet ned. Det ser ikke ud til at hæmme ham i det hele taget.

Det kan være, at det hjælper lidt at vende situationen på hovedet: Nej, hvor er det godt, at de fandt ud af det allerede nu, så han ikke kommer til at være plaget med ikke at kunne se ordentlig, når han skal lege med de andre børn. Den slags er rigtig hæmmende, når man skal klatre og lege gemmeleg, og spille bold mm.

Jeg håber, han kommer til at blive glad for sine briller. De laver jo mange rigtig smarte briller til børn.

ja selvfølgelig er det ikke den besked man ønsker at få, men jeg tager det nu roligt, hvad hvis man hade fået at vide han var blind,,, det er jo bare briller

han er kun 15 måned, så vi venter de 3 måned, også fordi vi har prøvet med solbriller og dem smider han på gulvet heletiden,

Anmeld

17. september 2012

Ciss

th skriver:

ja selvfølgelig er det ikke den besked man ønsker at få, men jeg tager det nu roligt, hvad hvis man hade fået at vide han var blind,,, det er jo bare briller

han er kun 15 måned, så vi venter de 3 måned, også fordi vi har prøvet med solbriller og dem smider han på gulvet heletiden,

Ja, når han er så lille, er det nok ikke så let at få ham til at forstå, at det er en god ide at beholde dem på. Men han må jo se ganske dårligt uden, så det kan jo være, at det alligevel er lidt dejligt, at have dem på.

Anmeld

17. september 2012

th

Ciss skriver:

Ja, når han er så lille, er det nok ikke så let at få ham til at forstå, at det er en god ide at beholde dem på. Men han må jo se ganske dårligt uden, så det kan jo være, at det alligevel er lidt dejligt, at have dem på.

det er det der er lidt et problem, vi synes jo han kan se alt, men fik så at vide at de fleste børn faktisk er langsynet når de blever født og det er normalt op til 4.5 så er det jo ikke så meget han har. men jeg forstår det stadig ikke helt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.