Min kæreste flytter ind !!! :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. september 2012

Anonym trådstarter

Hvornår må vi meddele folketegister Osv. At han flytter ind d. 1/11 ? ih er så glad ! Og kommer det til at have indflydelse på mind børnepenge d. 20/10 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Hvornår må vi meddele folketegister Osv. At han flytter ind d. 1/11 ? ih er så glad ! Og kommer det til at have indflydelse på mind børnepenge d. 20/10 

Børnepengene får alle uafhængigt af status - det er vel nærmere, hvis man får andre tilskud, f.eks. boligsikring, det går udover?

Anmeld

17. september 2012

FruK

Det må I gøre lige når I vil.

Jeg meddelte lige så snart vi vidste det, at vi flyttede sammen pr. xx/xx - for at der ikke var nogen der skulle få ondt i røven over at han måske var lidt meget hos os den sidste tid vi boede hver for sig.

Husk at der måske er flere steder, alt efter jeres situation. Folkeregister, Pladsanvisning (fripladstilskud), Boligsikring... Det går ikke så automatisk, som man skulle tro. Vi betalte for lidt til SFO de første måneder vi boede sammen, selvom jeg havde meddelt at jeg ikke længere var enlig forsørger og ikke fik tilskud som sådan.

Jeg mener at du får børnepenge som enlig 20/10 - og så som samlevende fremover.  

Anmeld

17. september 2012

FruK

Rockertand skriver:

Børnepengene får alle uafhængigt af status - det er vel nærmere, hvis man får andre tilskud, f.eks. boligsikring, det går udover?

Man får enlig forsørgertilskud - altså mere i børnepenge når man er enlig.

Anmeld

17. september 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg tror ikke det får indflydelse på de penge du får i oktober - først næste gang vil du miste dine tillæg...tror jeg

Anmeld

17. september 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Du meddeler det så snart du det det - altså nu

Det kommer ikke til at gå ud over alm. børn -og ungeydelsen, men hvis du får ordinært børnetilsukd / boligstøtte eller anden hjælp frafalder disse.

Anmeld

17. september 2012

MogN

Du kan melde det en mdr før. Og jo det kommer til at betyde at du mister de ekstra ordinæret børnefamilieydelse allerede fra næste gang ( det gjorder jeg ihvertfald )

Anmeld

17. september 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Du behøver ikke at melde det før I er flyttet sammen

Anmeld

18. september 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Du behøver ikke at melde det før I er flyttet sammen

Men vil gerne meddele det nu (: håber ikke at det kommer til at have indflydelse på oktober at han flytter ind i november (: 

Anmeld

18. september 2012

FruK

Anonym skriver:

Men vil gerne meddele det nu (: håber ikke at det kommer til at have indflydelse på oktober at han flytter ind i november (: 

Jeg meddelte i maj, at vi ville flytte sammen 1. august. Det kan du sagtens - men selvfølgelig gør opmærksom på at det først er fra d. 1/11. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.