Det der med frit sygehus valg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

326 visninger
2 svar
0 synes godt om
17. september 2012

Lusi

Gælder så åbenbart ikke, når det er ambulant

Jeg har sukkersyge (type 1) og går til kontrol på Køge sygehus. Eller rettere BURDE! Jeg har ikke været der i næsten et år nu, og skal ellers hver 3. Måned.. Jeg kan bare ikke lide at komme der min far døde på det hospital og har fået kvalme og svedeture, når jeg har været der efter dér..
Og så kan jeg bare ikke se hvad jeg får ud af at komme hos deres diabeteslæger

Jeg snakkede så med en anden diabetespatient, og han sagde han gik på Gentofte sygehus. De skulle være super dygtige. Landets bedste.
Så der vil jeg da ind! Godt nok er der langt fra Haslev til Gentofte, men er villig til at tage turen, hvis de virkelig kan gøre en forskel for mig..
Gik så til min læge idag og bad om en henvisning, hvilket han så nok ik kan give mig
Godt nok er der frit sygehus valg, men altså bare ikke, når det er ambulant kontrol.. Piiiiiis os'
Han ville dog gøre alt for at undersøge det og se om det ikke kunne lade sig gøre. Har jordens bedste læge, så sætter min lid til ham, men regler er jo regler.. Desværre..

Andre der har haft samme ønske som mig, om at skifte kontrol-sted (ikke nødvendigvis diabetes)?
Og er det så lykkedes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

tarkoflen

Lusi skriver:

Gælder så åbenbart ikke, når det er ambulant

Jeg har sukkersyge (type 1) og går til kontrol på Køge sygehus. Eller rettere BURDE! Jeg har ikke været der i næsten et år nu, og skal ellers hver 3. Måned.. Jeg kan bare ikke lide at komme der min far døde på det hospital og har fået kvalme og svedeture, når jeg har været der efter dér..
Og så kan jeg bare ikke se hvad jeg får ud af at komme hos deres diabeteslæger

Jeg snakkede så med en anden diabetespatient, og han sagde han gik på Gentofte sygehus. De skulle være super dygtige. Landets bedste.
Så der vil jeg da ind! Godt nok er der langt fra Haslev til Gentofte, men er villig til at tage turen, hvis de virkelig kan gøre en forskel for mig..
Gik så til min læge idag og bad om en henvisning, hvilket han så nok ik kan give mig
Godt nok er der frit sygehus valg, men altså bare ikke, når det er ambulant kontrol.. Piiiiiis os'
Han ville dog gøre alt for at undersøge det og se om det ikke kunne lade sig gøre. Har jordens bedste læge, så sætter min lid til ham, men regler er jo regler.. Desværre..

Andre der har haft samme ønske som mig, om at skifte kontrol-sted (ikke nødvendigvis diabetes)?
Og er det så lykkedes?

Øv hvor træls du har det sådan med dit sygehus.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men jeg for at din læge kan få dig flyttet, når det betyder, at du ikke går til reglmæssig kontrol, fordi du har det skidt med sygehuset!

Håber at der er formildende omstændigheder, der gør, at du kan få lov til at skifte!

Anmeld

17. september 2012

Lusi

tarkoflen skriver:

Øv hvor træls du har det sådan med dit sygehus.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men jeg for at din læge kan få dig flyttet, når det betyder, at du ikke går til reglmæssig kontrol, fordi du har det skidt med sygehuset!

Håber at der er formildende omstændigheder, der gør, at du kan få lov til at skifte!

Tak jeg håber også

Ham der jeg snakkede med, sagde at det lød meget mærkeligt, for jeg får ik ret mange enheder insulin, taget i betragtning af jeg har diabetes 1.. Så måske jeg har levet i 22 år med en sygdom, som egentlig ik er det jeg troede.. Måske det er type 2 jeg har.. Altså uden at vide det.. Han sagde jo også "jeg er jo ik læge", men han har selv type 2, så kender jo en del til det.. Er bare totalt forvirret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.