Forkølet og gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.228 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. september 2012

annecatrine88

Hejsa..

Hvad har I gjort under jeres graviditet hvis I har været forkølet og snottet.. Man må jo ikke bruge næse spray.. Krise for det er jeg afhængig af når jeg er forkølet.. Ellers kan jeg ikke sove. 

Har I nogle tricks for at I fik det bedre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2012

Valle81

Saltvandsdråber eller spray.

Men jeg har altid brugt næsedråber til natten, ellers kan jeg ikke leve

Anmeld

16. september 2012

crille

Klarede den med saltvandsspray, som egentlig virkede ganske udemærket

Anmeld

16. september 2012

Peanut

Min mor har altid lært os unger at lave et dampbad med saltvand i en skål, hvorefter vi tog et håndklæde over hovedet med næsen over skålen for at snuse al dampen ind.

Når det er kølet lidt af, og har en temperatur på ca 37 grader, kan du med en ske og snuse vand op i næsen.

Ja det er temmelig klamt, men renser virkelig godt ud i næse, bihuler osv. 

Grunden til hun absolut ville lære os dette, er fordi hun har brugt for meget næsespray igennem tiden, som har nærmest nedslidt hendes slimhinder i næsen. Og det er hun ikke glad for idag.

Anmeld

16. september 2012

ano14316

annecatrine88 skriver:

Hejsa..

Hvad har I gjort under jeres graviditet hvis I har været forkølet og snottet.. Man må jo ikke bruge næse spray.. Krise for det er jeg afhængig af når jeg er forkølet.. Ellers kan jeg ikke sove. 

Har I nogle tricks for at I fik det bedre..

Otri baby saltvands næsespray.. brugte jeg da jeg ammede.. og bruger det faktisk stadig hvis jeg bare har brug for lidt luft.. 

Anmeld

16. september 2012

lio

crille skriver:

Klarede den med saltvandsspray, som egentlig virkede ganske udemærket

også her, virker ligeså godt som andet næsesparay for mig. og så dampbad med mynthe og kamille.

Anmeld

16. september 2012

heaven

jeg forhørte mig hos min jordmoder engang det var helt tosset hos mig..... hun sagde at jeg godt måte tage f.eks zymelin til natten i nogle dage, til det værste var ovre.... så det gjorde jeg og har en  sund og rask dreng idag

Bare det at jeg vidste at jeg nok skulle få ordenligt luft om natten, gjorde jeg kunne holde det ud om dagen....

Jannie

Anmeld

16. september 2012

prettybutterfly

Jeg har lige været mega forkølet(er idag 39+4), og har brugt otrivin næsespray måske 5-6 dage tror jeg. Min mand spurgte på apoteket om jeg måtte bruge det, og damen sagde "ja det mptte jeg gerne", så det har jeg da gjort, og ik tænkt det sku være skadeligt når hun nu sagde jeg gerne måtte!!!????

Anmeld

16. september 2012

LR85

Hvis jeg var forkølet brugte jeg 'rigtig' næsespray, KUN til natten og kun de 2-3 dage det var værst. 

Synes ikke saltvandet hjalp spor

Anmeld

16. september 2012

Clisolka

LR85 skriver:

Hvis jeg var forkølet brugte jeg 'rigtig' næsespray, KUN til natten og kun de 2-3 dage det var værst. 

Synes ikke saltvandet hjalp spor

Det samme gjorde jeg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.