Hvor Stort var dit barn til 2års undersøgelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2012

Lunae

Mor til Frederic og Freya skriver:

Syntes da hun har nogle fine tal og god sammenhæng mellem cm og kg.

Hvor stor var hun ved fødsel i cm?

De siger gerne at de ca. i gennemsnit skal vokse 25 cm det første leveår (0-1 år) og ca 12 cm det andet leveår (1-2 år). Alt er med +/-...

Frederic var ved 2 års undersøgelsen 90 cm og 9,9 kg, samme vægt som ved 1 års undersøgelsen.

Han voksed 31 cm det første leveår (fra 52 cm - 83 cm) - men blot 7 cm det andet leveår, hvor han også burde have vokset over gennemsnit. Men grundet hans spiseproblemer gik han stort set i stå vækst mæssigt.

Hun var 53 ved fødslen og vejede knap 4,1 kg.
Jeg frygter heller ikke noget med hende, for hn er sund og rask, men når jeg kigger på de jævnaldrende i vuggestuen, er hun lidt lille!
Hun har også mindst fødder med sin str 21. Mindre end børnene der er et helt år yngre end hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2012

Dorthe1986

Nu har jeg lige målt min drengs hoved og det er 48 cm og han bliver 17 måneder her om 8 dage... Er det meget tænker jeg?

Anmeld

15. september 2012

Risen

Mener min datter var 95 og vejede imkring de 13 kilo.. Men hun er også en stor pige i forhold til mange af de andre børn fra vuggestuen. Hun bruger 104 i tøj lige p.t

Anmeld

15. september 2012

MortilElias2010

Lunae skriver:

Camille var til 2års undersøgelse i torsdags
Her er hendes mål:

Hoved: 47 cm
Højde: 83 cm
Vægt: 12,1 kg

Synes hun virker lidt lille, men hvordan så jeres ud i 2års alderen?

Jeg har glemt at få Elias til 2 års undersøgelse og han er nu 2 år og 8 mrd  Ved ikke om det kan betale sig. Heldigvis er han dækket helt ind med de vaccinationer han skal have 

Anmeld

15. september 2012

Mor til Frederic og Freya

Lunae skriver:

Hun var 53 ved fødslen og vejede knap 4,1 kg.
Jeg frygter heller ikke noget med hende, for hn er sund og rask, men når jeg kigger på de jævnaldrende i vuggestuen, er hun lidt lille!
Hun har også mindst fødder med sin str 21. Mindre end børnene der er et helt år yngre end hende

sådan har jeg det også med frederic han er den mindste af de største på hans stue i bh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.