kørekort når man er på S.U...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.566 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. september 2012

Anonym trådstarter

overskriften siger sig selv i det! "

jeg har en meget stor ønske om at tag mig et kørekort:

snart muligt/eller omk. starten af næste år!

menn problemet er at jeg er på su. og selvfølig ikke har det helt vilde med penge at gøre. men jeg sparer selvfølig lidt op "lidt efter lidt"

meeen!! muligvis vil jeg låne lidt penge i banken..

broblemet er bare at jeg har ingen andelse om jeg kan låne i banken nu hvor jeg er på su..  hva er bedst at gøre

" for vil så gerne have sådan jeg bare kan kører en tur når jeg vil og kan lånebil"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2012

Julemusen

Det bedste er at tage SU lån. Er i hvert fald billigere end at låne i banken.

Anmeld

14. september 2012

Dinna88

Du kan måske få lavet en kassekredit?
Jeg har så jeg kan trække min budgetkonto i minus med 10.000 

Anmeld

14. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

menn problemet er at jeg er på su. og selvfølig ikke har det helt vilde med penge at gøre. men jeg sparer selvfølig lidt op "lidt efter lidt"

broblemet er bare at jeg har ingen andelse om jeg kan låne i banken nu hvor jeg er på su..  hva er bedst at gøre

" for vil så gerne have sådan jeg bare kan kører en tur når jeg vil og kan lånebil"

Jeg ville personligt vente til jeg havde pengene til det, men det er måske bare mig

Bankerne er generelt ikke glade for at låne penge ud for tiden, men måske hvis du har vist, at du ikke trækker over i tide og utide og har penge tilbage på kontoen hver måned, så kan det godt være, at de vil sige god for det, men det kan vi herinde jo ikke svare på

Held og lykke med det

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

tak for svarene.

jeg havde ikke lige tænkt at der var s.u lån. der kan låne.

men personligt så har jeg det meget svarende op og ned på det. ved ikke helt hvad der er bedst som en god idee. at tagge mig.

det kan være man skulle vente til den dag man har pengene til dette.

men som manden siger ¨så det mange peneg at smide ud til en kørekort. bare for at få et. vil nu helle have mig et inden jeg blir gammel og har flere børn til livs.

Anmeld

14. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

tak for svarene.

men personligt så har jeg det meget svarende op og ned på det. ved ikke helt hvad der er bedst som en god idee. at tagge mig.

men som manden siger ¨så det mange peneg at smide ud til en kørekort. bare for at få et. vil nu helle have mig et inden jeg blir gammel og har flere børn til livs.

Jeg vil sige det sådan, at hvis du ikke har en bil, du jævnligt kan få lov til at låne, så kan det være lidt spild af penge, for du er nødt til at holde det ved lige især i starten!

Jeg har en kæreste + et par veninder, der ikke fik lov til at køre i starten efter de havde fået deres kørekort og det har resulteret i, at de faktisk ikke tør køre bil nu, og er nødt til at have flere køretimer, hvis de skal ud igen!

Men det kommer jo også meget an på, hvordan man er som person

Hvor lang tid har du tilbage af uddannelse og regner du med at få flere børn mens du er under uddannelse?

Anmeld

14. september 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

tak for svarene.

Ja opsparing vil alle dage være det mest fornuftige! Med mindre du står og har brug for kørekort og bil dagligt, så må det vel vurderes at være en luksusting (forstå mig ret .)

Men VIL du have det kørekort, så vil jeg virkelig lægge vægt på, at du tager et SU lån. Det er helt klart den billigste måde at låne penge på, du betaler ikke renter mens du studerer, og tilbagebetalingen kan gøres på den måde der passer dig bedst.

Anmeld

21. september 2012

Inge Nielsen

Kan du ikke få et feriejob næste sommer? For studerende er sommerferien jo 2 mdr. så mon ikke du kan tjene en masse penge til den tid? Så vil du have nok penge til at betale for dit kørekort. Det er bedre end lån! Et almindeligt kørekort kan let blive dyrt, hvis du ikke består prøverne. Når man tager kørekort, er der så mange afgifter forbundet med køreprøver og så skal man også tage flere køretimer osv. Der er jo en risiko.

Da jeg selv studerede, havde jeg adskillige studiejobs.

Anmeld

21. september 2012

Deaktiveret profil

Anonym skriver:

Kan godt være at have et kørekort er bedre på nogle punkter, det kan gøre alting lettere og det er bare dejligt at have.. 

Personligt er jeg ikke typen der låner penge til sådanne ting, eller andet, jeg syntes man skal spare op selv.. 

Jeg har betalt mit kørekort fra min daværende SU jeg fik dengang... Det gik fint for mig.. 

Det kan godt være et kørekort varer resten af livet når man først har det, men det er da også træls at skulle betale af på et lån? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.