"dreng 2 år og 9 måneder, hvordan interesseret i at slippe bleen."
Hej
Min dreng på knap 3 år (blir 3 i Januar) har slet ikke udvist interesse for potte eller toiletsæde, han finder det slet ikke spændende, jeg ved BH gerne se de er nogenlunde blefrie når det starter, men tænker vi er ved at være lidt under pres?
Skal jeg ikke lade han udvikle sig i eget tempo?
Jeg spørger ham selvfølgelig om han vil op potten, han siger sommetider ja, men der sker aldrig noget på potten/sædet - kan man gøre noget, for at øge hans interesse mere?
Lisbeths svar
Hej !
Måden at gøre ham interesseret på er at vise ham f.eks hvordan far han tisser,
Nogle drenge synes deter spændende at dekan det samme som far, ved at stå på en lille skammel og tisse direkte ned i wc lige som far.
Hav gerne en potte stående fremme på badeværeæset eller et sæde på .w.c.
Spørg ham ikke om han vil. sig f.eks, hvis du sætter dig lidt på potten så læser jeg en bog. Han skal ikke presses.
Ros ham når han vil sætte sig, ikke for meget, kommer der noget så undersøg det nøje med ham., I behøver ikke røre, lad ham selv hælde det ud i .w.c, trykke på knappen, og et stort nummer med at vaske hænder..
Du har helt ret de skal være motiverede, og selvom børnehaven gerne ser det, så er det ikke et must.
Alligvel kan det jo være. han kan gøres interesseret, med interesse og uden pres.
En god måde er at lade ham rende lidt rundt uden ble, så han kan mærke, hvad der sker, når han tisser.
Deter en helt anden oplevelse at mærke tisset komme ud og løbe ned af benene.Eks.
Ups der kommer det, og nøj det er det der skal i wc eller på potten..end det bare bliver opsuget i en superble.
Giv ham tid lad dig ikke presse. han skal nok blive renlig.
Hav en skøn week end
Varme hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk