er der nogen med viden omkring boligstøtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
24 svar
0 synes godt om
13. september 2012

jydeinden

jeg tænker på når der er tale om privat udlejning. ved i så om udlejer og lejer får en kopi når begge parter har underskrevet papirene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

B&J

nu forstår jeg ikke helt...

men vi bor ved en privat og han får ikke papir om vi får boligstøtte det er kun mig....

håber det var det svar du søgte

Anmeld

13. september 2012

jydeinden

B&J skriver:

nu forstår jeg ikke helt...

men vi bor ved en privat og han får ikke papir om vi får boligstøtte det er kun mig....

håber det var det svar du søgte

det jeg mener er hvis man søger boligstøtte og udlejer skal underskrive det ( for det er åbenbart de nye regler) om udlejer så får en kopi hvorpå vedkommende kan se at vedkommende har skrevet under

Anmeld

13. september 2012

B&J

jydeinden skriver:

det jeg mener er hvis man søger boligstøtte og udlejer skal underskrive det ( for det er åbenbart de nye regler) om udlejer så får en kopi hvorpå vedkommende kan se at vedkommende har skrevet under

nej det tror jeg ikke udlejeren gør det kan jeg slet ikke se hvorfor...

det de skal skrive under på er de fortæller kommunen at du bor på den adresse og du betaler husleje osv.

Anmeld

13. september 2012

jydeinden

B&J skriver:

nej det tror jeg ikke udlejeren gør det kan jeg slet ikke se hvorfor...

det de skal skrive under på er de fortæller kommunen at du bor på den adresse og du betaler husleje osv.

altså jeg tænker at jeg synes det er lidt underligt, for ellers gør det jo feks dokument falsk muligt.. og nej det er ikke noget jeg overvejer, men kender en der gør (selvom jeg er MEGET imod det)

Anmeld

14. september 2012

B&J

jydeinden skriver:

altså jeg tænker at jeg synes det er lidt underligt, for ellers gør det jo feks dokument falsk muligt.. og nej det er ikke noget jeg overvejer, men kender en der gør (selvom jeg er MEGET imod det)

okay det lyder da vildt mærkeligt hvor har den udlejer de papir fra ??

Anmeld

14. september 2012

An&Jo

altså vi er privat udlejer, og vi aner intet om hvor meget vores lejere får i boligstøtte..

Det eneste vi ved er at kommunen skal se i lejekontrakten hvor meget der gives i husleje, om der er eget køkken osv.. Men hvor meget vores lejere får, det ved vi intet om..

men det med kontrakten ved vi fordi vores ene lejer har fået en ny kopi af lejekontrakten da hans var blevet væk, og han skulle søge boligstøtte..

Anmeld

14. september 2012

jydeinden

B&J skriver:

okay det lyder da vildt mærkeligt hvor har den udlejer de papir fra ??

det er ikke udlejeren som vil fuske men lejeren

og lejeren har den fra kommunen af. det er udlejerens underskrift de vil fuske med.. jeg har sagt min mening flere gange.. men jeg kan bare slet ikke forstå hvis det er så nemt at slippe godt fra

Anmeld

14. september 2012

An&Jo

jydeinden skriver:

det er ikke udlejeren som vil fuske men lejeren

og lejeren har den fra kommunen af. det er udlejerens underskrift de vil fuske med.. jeg har sagt min mening flere gange.. men jeg kan bare slet ikke forstå hvis det er så nemt at slippe godt fra

nu skal de jo huske på at det er dokumentfalsk og det straffes ret hårdt her i Danmark, så måske du skal fortælle dem at de faktisk risikerer fængselsstraf for det hvis de udfører det..

Det kan være det kan få dem på andre tanker..
Hvis vi fandt ud af at vores lejere fuskede på den måde, så blev de sat på gaden med det samme, og de skulle nok få svar på tiltale, for det vil vi ikke finde os i..

Anmeld

14. september 2012

jydeinden

An&Jo skriver:

nu skal de jo huske på at det er dokumentfalsk og det straffes ret hårdt her i Danmark, så måske du skal fortælle dem at de faktisk risikerer fængselsstraf for det hvis de udfører det..

Det kan være det kan få dem på andre tanker..
Hvis vi fandt ud af at vores lejere fuskede på den måde, så blev de sat på gaden med det samme, og de skulle nok få svar på tiltale, for det vil vi ikke finde os i..

de har store problemer med udlejer som ikke vil underskrive boligstøtte papirene, hverken jeg eller de ved præcist hvorfor.

Jeg har fortalt hende at de risikerer straf hvis det bliver opdaget, men de mener ikke at chancen for at det sker er større end straffen udgør. jeg er langt fra enig i den tanke og kunne ikke selv drømme om at gøre det samme. men jeg forstår bare ikke hvis det virkeligt er så nemt at slippe med bedrag, det synes jeg da er lidt skræmmende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.