Hvad tænker du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

281 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. september 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

Sagen er den at jeg har en kørselsordning med en fra min klasse. Jeg bor i en by lige midt i mellem hvor h*n bor, og hvor uddannelsen ligger. Der er 15 km til uddannelsen fra min bopæl. Der er en mere der kører med, som også bliver samlet op i samme by som mig. Har haft kørselsordning i over et år, og har hele tiden betalt 10 kr. pr. tur, altså en 20'er om dagen. Det samme gør den anden der kører med. Nu har jeg lige fået en besked om at h*n vil sætte beløbet op til det dobbelte. Altså 20 kr. pr. tur - 40 kr. om dagen. Det vil sige at h*n får 80 kr. for at tage os med på en strækning på i alt 30 km, og hvis ikke vi var med skulle h*n jo selv betale. Er det bare mig eller er det lige lovlig vanvittigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Klokkeblomst88

Nej det er ikke bare dig - det er godt nok dyrt - alt for dyrt!! 

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

Klokkeblomst88 skriver:

Nej det er ikke bare dig - det er godt nok dyrt - alt for dyrt!! 

Tak for dit svar godt det ikke bare er mig! Åh hvor er det en træls situation- er meget dårlig til at sige fra, så ved ikke hvordan jeg skal få det sagt til personen.

Anmeld

13. september 2012

Klokkeblomst88

Det koster jo ikke meget at køre med det offentlige i forbindelse med studie. Måske skulle du bare gøre det? 

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

Klokkeblomst88 skriver:

Det koster jo ikke meget at køre med det offentlige i forbindelse med studie. Måske skulle du bare gøre det? 

Det har jeg også overvejet. Problemet med det er bare, at jeg har et meget dårligt knæ, så kan ikke gå mere end 100 m uden at få meget ondt. Og skal i forbindelse med offentlig transport gå over 3 km om dagen. Men ja, må overveje det kraftigt!

Anmeld

13. september 2012

TeamRocket

Hvis benzin priserne er steget meget er det vel okay, i slider jo os lidt på bilen ;-) jeg synes ikke det er strengt- bare en smart måde at tjene lidt penge. Jeg ville nok vælge at ta det offentlige hvis det er billigere dog.

Anmeld

13. september 2012

FruStolpe

Hmm 80 kr for 30 km lyder dyrt.

80/13=ca 6 liter benzin.. (80kr pr dag/13kr pr liter benzin)

30/12= 2,5 (30km i alt/12km pr liter(gennemsnitsbil))

Altså ved min lille udregning tager h*n næsten det 3 dobbelte for turen, som h*n iøvrigt køre alligevel.

Jeg havde taget bussen !! Eller evt købt mig en el-cykel

Anmeld

13. september 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar
Jeg må lige prøve at tage en snak med personen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.