Syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg har været nødsaget til at melde mig syg på arbejdet idag.

Mest fordi mit hovede og ørerne er ved at springe, og det er en rimelig larmende arbejdsplads. Til dagligt har jeg i hvert fald brug for at gå med høreværn.

Derudover kvalme, opkast og ondt i halsen, så er virkelig ved at blive syg 

Nå men jeg ringede til min chef og meldte mig syg.

Men andet er, at jeg har tid på fertilitetsklinikken idag til at blive scannet, fordi jeg lige er startet på hormonet FSH.

Jeg føler mig ikke rigtig i stand til at tage afsted, men hvis jeg ikke kommer afsted kan vi vel ikke få taget æg ud og lagt op i næste uge?

Hvad siger klinikken til man er syg? Formindsker det chancen? Ringer selvfølgelig lige til dem når de åbner.

Og til sidst, men chef er jo klar over jeg har denne tid, og hvis han så spørger til det, og finder ud af jeg meldte mig syg, men alligevel tog på klinikken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Kief31

Er man for syg til arbejde, er man vel også for syg til det..

Anmeld

13. september 2012

Krisul

Det kommer meget an på hvad holdning din chef har... 

Min chef ville ha fuld forståelse for at jeg under sygdom samlede kraften til at tá i behandling, da det er et led i en storproces. Han har heller intet imod at møde en i Brugsen under sygdom, for man skal jo også ha noget at spise trods sygdom.. (står selvfølgelig ikke dernede og kaster op) men han er heldigvis meget large og mener vi selv er herre over om vi er i stand til at jobbe eller ej. 

Personligt synes jeg også det er ok at tá afsted, hvis du er i stand til det. Alle ved jo at det er hårdt psykisk at være i barnløshedsbehandling så at skyde det pga noget man ikke er herre over er ikke sjovt.. 

Anmeld

13. september 2012

Putomanen

Nu har du sikkert taget en beslutning, men jeg var taget afsted. Simpelthen af den årsag, at en behandling er en lang proces, og den ikke bare kan udskydes. Det handler ikke bare om at få en ny scanning om et par dage, men eventuelt at starte helt forfra.

Jeg håber, at du har fundet en god løsning

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

Nu har du sikkert taget en beslutning, men jeg var taget afsted. Simpelthen af den årsag, at en behandling er en lang proces, og den ikke bare kan udskydes. Det handler ikke bare om at få en ny scanning om et par dage, men eventuelt at starte helt forfra.

Jeg håber, at du har fundet en god løsning

Jeg valgte ikke at tage afsted, og er faktisk glad for jeg ikke gjorde det. Havde det bare alt for skidt.

Jeg snakkede med klinikken, og de sagde at så længe jeg ikke havde feber, var det ikke noget problem. Men jeg havde/har feber, og valgte derfor at melde afbud også fordi jeg bare ikke kunne holde noget som helst i mig, kæmpe hovedpine, trykken i ørerne og ledsmerter af at ligge så meget ned.

Manden og jeg snakkede også om at vi hellere vil have et forsøg hvor jeg er helt til fulde fem - da vi begge tror lige på at kroppen ville fokusere for meget på at blive rask, i stedet for at koncentrere sig om at optage et befrugtet æg.

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

Krisul skriver:

Det kommer meget an på hvad holdning din chef har... 

Min chef ville ha fuld forståelse for at jeg under sygdom samlede kraften til at tá i behandling, da det er et led i en storproces. Han har heller intet imod at møde en i Brugsen under sygdom, for man skal jo også ha noget at spise trods sygdom.. (står selvfølgelig ikke dernede og kaster op) men han er heldigvis meget large og mener vi selv er herre over om vi er i stand til at jobbe eller ej. 

Personligt synes jeg også det er ok at tá afsted, hvis du er i stand til det. Alle ved jo at det er hårdt psykisk at være i barnløshedsbehandling så at skyde det pga noget man ikke er herre over er ikke sjovt.. 

Jeg tror han ville have forstået det, men valgte ikke at tage afsted. Havde det simpelt hen for skidt.

Anmeld

14. september 2012

Anonym trådstarter

Kief31 skriver:

Er man for syg til arbejde, er man vel også for syg til det..

Det kan du til dels have ret i, og det viste sig også at jeg var for syg.

Men nu er jeg jo heller ikke så heldig som dig at være gravid, hvilket vi har prøvet på i 1 år og 7 mdr nu, så derfor er det svært bare at rykke et forsøg.

Anmeld

14. september 2012

Putomanen

Anonym skriver:

Jeg valgte ikke at tage afsted, og er faktisk glad for jeg ikke gjorde det. Havde det bare alt for skidt.

Jeg snakkede med klinikken, og de sagde at så længe jeg ikke havde feber, var det ikke noget problem. Men jeg havde/har feber, og valgte derfor at melde afbud også fordi jeg bare ikke kunne holde noget som helst i mig, kæmpe hovedpine, trykken i ørerne og ledsmerter af at ligge så meget ned.

Manden og jeg snakkede også om at vi hellere vil have et forsøg hvor jeg er helt til fulde fem - da vi begge tror lige på at kroppen ville fokusere for meget på at blive rask, i stedet for at koncentrere sig om at optage et befrugtet æg.

Det lyder som om, du fandt en god løsning for dig

Hvis du har haft feber, og det har kunne påvirke resultatet af behandlingen, kan jeg godt forstå, at du hellere ønskede et helt frisk forsøg

Anmeld

16. september 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

Men nu er jeg jo heller ikke så heldig som dig at være gravid, hvilket vi har prøvet på i 1 år og 7 mdr nu, så derfor er det svært bare at rykke et forsøg.

Anmeld

16. september 2012

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

godt skrevet!

Jeg kan sagtens følge dig, men jeg var altså også taget afsted hvis det var mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.