"6 måneder , vågner meget meget ofte om natten"
Hej.
Jeg har skrevet til dig før ang mad, da hun bare ikke ville have grød, det er vendt nu, yes
Men jeg er bare så træt jeg er oppe minimum 5 gange HVER nat, ofte over 10 dette sker fra kl ca 24 og til vi står op kl 6, dette har stået på i 3 mdr, og randerne under mine øjne er ikke blevet mindre. Hun sover på eget værelse og har gjort det længe før dette natlige optrin begyndte.
Jeg har fået hende trappet ned på en flaske om natten på 150ml.
Dagen ser sådan ud:
6 står op
7 Havregrød med sveskemos
8.30 120 ml MME
12 prøver at tilbyde grød men her har det ikke den store interesse
12.30 150ml MME
15 frugtmos evt flaske efter hendes humør, ofte gider hun ikke flasken
18- 18.30 øllebrød
19.30 evt lidt yougurt
kl 8 putter vi og hvis hun vil have flaske får hun 150ml ofte tager hun den ikke
kl 22 før hun drømmeflaske 120ml ( så mor kan få bare 2 timers sammenhængene søvn)
12.30 vågner er urolig prøver at med sut, da jeg har besluttet at hun ikke skal have flaske før 2.30 når hun så har fået flasken 150ml vågner hun igen en halv til halv anden time efter hvor jeg tager hende ind i sengen. Hvor hun vågner en enkelt gang ellers sover hun.
Til måltiderne får hun enten vand eller sødmælk
Manden gør havd han kan for at aflaste, men han skal jo også op og præstere på arbejde.
Jeg selv begyndt at arbejde for 2 mdr siden, og synes sjovt nok at det er bleven værre derefter. Arbejder fredag og lørdag da jeg er selvstændig.
Jeg har hendes mave mistænkt lidt for at drille men lægen siger det er fint, hun bliver jordbærrød i hovedet når hun skal af med noget, men græder ikke.
HVAD SKAL JEG DOG GØRE? Er der noget jeg kan gøre i løbet af dagen? Jeg er virkelig smadret efterhånden.
Hilsen Mor
Lisbeths svar
Hej Igen!
Jeg forstår du er træt, med al den vækken du bliver udsat for, svært også at være frisk og passe et arbejde.
Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal råde dig, omkring nattesøvnen, for derer flere ting der spiller ind.
1. Når du nævner hun har fået Movicol, tænker jeg om hun har en massiv forstoppelse, selvom hun også har afføring.
Hun spiser ikke så meget, og appetitten er lille når man er forstoppet..
Når hun ikke spiser så meget så vågner hun fordi hun e rsulten, så den onde cirkel er i gang.
2.Jeg vil foreslå dig at besøge en kiropraktor, der er god til børn. måske vil det hjælpe.
3. Zoneterapi vil hjælpe på hendes mave, alternativet er at give fast laktulose.
Når maven kommer endnu bedre igang, vil du kunne give mere mættende mad om dagen,så hun kan sove længere om natten.
Nu er de rlidt at gå igang med, skriv gerne igen og lad mig høre hvordan det går.
Kan du ikke få en hel nats søvn,hver torsdag så du er frisk til arbejdet.?
Du skal jo også være på med barnepasning også selvom du har været oppe 10 gange ikk`?.
Held og lykke med hende,
Varme hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk