1 år og lægebesøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. september 2012

twinny

Hej tøser.

Nu bliver jeg i tvivl.

Der står på deres vac. kort at de skal når de er 1 år, men synes bare SP sagde først når de var 15 måneder.? kan I hjælpe mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Frk.S

De skal BÅDE vaccineres når de er 12 mdr, og når de er 15 mdr (to forskellige vacciner).

Freja har lige fået den til 12 mdr i dag.

Anmeld

12. september 2012

twinny

Frk.S skriver:

De skal BÅDE vaccineres når de er 12 mdr, og når de er 15 mdr (to forskellige vacciner).

Freja har lige fået den til 12 mdr i dag.

Åhhh mange tak for svaret det var godt at vide. Synes bare hos min læge (der kommer sådan en sygeplejeske en gang om ugen og "ordner" børnevac.) hun sagde at 12 måneder var blevet slettet. Men jeg må ringe og bestille en tid. Jeg må have misforstået noget.

Hvordan har hun så taget det?

Anmeld

12. september 2012

Rebecca55

Ja som anden også skriver så skal de vaccineres og have et års undersøgelse ved 12mdr. Men skal også vaccineres når h*n bliver 15mdr....

Anmeld

12. september 2012

Mettefpigen

Jep som de andre skriver, så er det både 12 og 15 måneder :-) lukas fik sin 12 måneders i torsdags :-)

Anmeld

13. september 2012

Frk.S

Åhhh mange tak for svaret det var godt at vide. Synes bare hos min læge (der kommer sådan en sygeplejeske en gang om ugen og "ordner" børnevac.) hun sagde at 12 måneder var blevet slettet. Men jeg må ringe og bestille en tid. Jeg må have misforstået noget.

Hvordan har hun så taget det?

Jeg har i hvert fald ikke hørt noget om den skulle være slettet. Det er den sidste "del" af den vaccine, som de får ved 3 mdr. og 5 mdr (bortset fra revaccine når de er 5). 

Freja tog det meget pænt. Hun græd lige da lægen stak hende, men op til mor og trøstes lidt, så var hun hurtigt god igen.
Jeg tror hun havde lidt feber i nat - men var helt frisk igen her til morgen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.