Børnepenge ved 2. barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.185 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. september 2012

LBK

Jeg venter nu nr 2 

Jeg sidder og tænker på hvordan det er med børnepenge til nummer to. Jeg ved at "loftet"der blev indført i 2011 blev afskaffet i begyndelsen af 2012. 

Får man det samme for barn nummer to, som ved barn nummer et. (jeg ved godt der er de der aldersgrænser der ændre på antalt kroner, men bort set fra det)??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Tona

LBK skriver:

Jeg venter nu nr 2 

Jeg sidder og tænker på hvordan det er med børnepenge til nummer to. Jeg ved at "loftet"der blev indført i 2011 blev afskaffet i begyndelsen af 2012. 

Får man det samme for barn nummer to, som ved barn nummer et. (jeg ved godt der er de der aldersgrænser der ændre på antalt kroner, men bort set fra det)??

Se det vil jeg også gerne vide?

Anmeld

12. september 2012

birthee

LBK skriver:

Jeg venter nu nr 2 

Det er samme satser som ved nr. 1, og som du selv nævner, afhængig af barnets alder 

Og tillykke med bebs nr. 2 på vej 

Anmeld

12. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LBK skriver:

Jeg venter nu nr 2 

Du får den samme børnefamilieydelse - og der har aldrig været tale om at skære ved barn nr. to. Du kan se satserne ved at google børnefamilieydelse. 

Anmeld

12. september 2012

LBK

birthee skriver:

Det er samme satser som ved nr. 1, og som du selv nævner, afhængig af barnets alder 

Og tillykke med bebs nr. 2 på vej 

Det var da dejligt at høre. De børnepenge gør altså bare en KÆMPE forskel. Også selvom vi begge to har job.

Og TUSIND tak

Anmeld

12. september 2012

chael

Ja, taksterne er de samme i de forskellige trin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.