babys mad hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

291 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. september 2012

wmillapigenw

hej

jeg ville bare høre af hvad for nogle opskrifter i giver jeres babyer på 6 måneder at spise, syntes bare det er det samme og samme min søn får og han er nok godt af at få andet mad også.

så hvad for noget mad kan jeres dejlige babyer godt li at spise fra 6 måneder af

min basse har fået øllebrød, majsgrød, havregrød, hirsegrød, kartoffelmos med gullerod, risgrød, boghvedemels grød  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

kekp

wmillapigenw skriver:

hej

jeg ville bare høre af hvad for nogle opskrifter i giver jeres babyer på 6 måneder at spise, syntes bare det er det samme og samme min søn får og han er nok godt af at få andet mad også.

så hvad for noget mad kan jeres dejlige babyer godt li at spise fra 6 måneder af

min basse har fået øllebrød, majsgrød, havregrød, hirsegrød, kartoffelmos med gullerod, risgrød, boghvedemels grød  

Du kan evt tilsætte noget kød til grøntsagsmosen. Det må han jo gerne få når han er 6 mdr.

Kødsovsen når vi spiser pasta er også et hit herhjemme oven på en gang kartoffelmos.

Når vi spiser sovs får han også det på sin grøntsagsmos. 

Anmeld

12. september 2012

twinny

Vi blendede noget kogt kylling i grønsagsmosen.

Hvad med pastinak? det bliver jo sødt, når de bliver kogt.

Vi gav også blomkålsmos, ærtemos, og suppe (tomat, aspagers)

Anmeld

12. september 2012

Pige2009

wmillapigenw skriver:

hej

Når han nu er 6 mdr. kan du med fordel blande en smule hakket okse-, svine-, kyllinge-, eller kalvekød i maden. En anden mulighed er at blande forskellige fisk i maden. Det fungerede rigtig godt med min datter, da hun så fik en masse forskelligt. Jeg gjorde det, at jeg købte 100 gram af hver kødvariant hos slagteren, og så formede jeg små kødboller, som jeg kogte og derefter frøs ned. På den måde var det nemt at tage en enkelt kødbolle op til måltiderne

Du kan også downloade sundhedsstyrelsens gratis hæfte. Det bruger jeg stadig og min datter er 3 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.