Rikke&Liam skriver:
På trods af at Linus kun er 4 måneder har vi fået grønt lys til at proppe så meget mad i ham som han overhovedet vil have. Og da hans mave endnu ikke har reageret negativt på hverken grød, mælk, smør eller kartofler, kan vi så småt begynde med gluten når han når 5 måneders alderen. Linus skal nemlig bare tage på og blive tyk!
Dejligt med en sundhedsplejerske der tager udgangspunkt i virkeligheden i stedet for "reglerne".
Men hvilken mad er jeres unger vilde med. Kød er no go endnu. Men ellers er der frit spil.
Da Liam var i samme alder lavede jeg al hans mad selv. Men jeg kan mærke at overskuddet ikke er til det denne gang, så hvis der er noget glasmad mv. der kan anbefales (vi foretrækker økologisk) så kom gerne med jeres erfaringer.
Linus er ikke den store fan af rismelsgrød, hirsegrød og den slags. Han vil hellere have rigtig mad, såsom kartofler med sovs 
Hvad er jeres unger vilde med?
Hmm, Noah elskede kartoffelmos med pesto genovese i...
Han var også meget glad for når jeg skar forskellige rosfdrugter i tern (kartoffel, persillerod, pastinak, gulerod), smed dem i et lille fad med lidt boullion og timian, og mosede det (sammen med mme eller en klat smør).
Han elskede også når jeg lavede blomkålssuppe og gulerodssuppe (gulerodssuppe med kokosmælk i), og spiser det stadig meget gerne.
Flødekartofler var et hit fra første færd (da han begyndte at måtte få lidt alm mælkeprodukter), og persillesovs.
Jensens whiskeysauce er far og søn heeeelt enige om hitter (adr siger mor)
Remoulade til kartoflerne var også spændende... Og hvidløgsost i kartoffelmosen har alle dage hittet.