Hvilken mad er din baby vild med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. september 2012

Rikke, Liam & Linus

På trods af at Linus kun er 4 måneder har vi fået grønt lys til at proppe så meget mad i ham som han overhovedet vil have. Og da hans mave endnu ikke har reageret negativt på hverken grød, mælk, smør eller kartofler, kan vi så småt begynde med gluten når han når 5 måneders alderen. Linus skal nemlig bare tage på og blive tyk! Dejligt med en sundhedsplejerske der tager udgangspunkt i virkeligheden i stedet for "reglerne".

Men hvilken mad er jeres unger vilde med. Kød er no go endnu. Men ellers er der frit spil.

Da Liam var i samme alder lavede jeg al hans mad selv. Men jeg kan mærke at overskuddet ikke er til det denne gang, så hvis der er noget glasmad mv. der kan anbefales (vi foretrækker økologisk) så kom gerne med jeres erfaringer.

Linus er ikke den store fan af rismelsgrød, hirsegrød og den slags. Han vil hellere have rigtig mad, såsom kartofler med sovs

Hvad er jeres unger vilde med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Op op.... i må da give jeres børn en eller anden form for mad

Anmeld

12. september 2012

Ciss

Min den ene spiste alt, bare det var blandet med kartofler.

Den anden spiste alt, bare det var blandet med majs.

Jeg lavede det selv. Store portioner. Og så i små portioner i fryseren.

Mine har også bedst kunnet lide "rigtig mad". Gerne også med lidt krydderurter i. Persille, timian, rosmarin, muskat....

Ingen af dem har brudt sig om færdigmad, så jeg har bare måttet lave det selv. (Mindeværdig rejse med en baby på seks måneder, som komplet NÆGTER at spise glassmaden, selvom hun er virkelig sulten. Skreg og skreg og skreg. Vi var på en færge, så det var først, da vi kom i land, at vi kunne løbe til nærmeste butik og få fat i noget andet til hende.)

Anmeld

12. september 2012

MissTas

På trods af at Linus kun er 4 måneder har vi fået grønt lys til at proppe så meget mad i ham som han overhovedet vil have. Og da hans mave endnu ikke har reageret negativt på hverken grød, mælk, smør eller kartofler, kan vi så småt begynde med gluten når han når 5 måneders alderen. Linus skal nemlig bare tage på og blive tyk! Dejligt med en sundhedsplejerske der tager udgangspunkt i virkeligheden i stedet for "reglerne".

Men hvilken mad er jeres unger vilde med. Kød er no go endnu. Men ellers er der frit spil.

Da Liam var i samme alder lavede jeg al hans mad selv. Men jeg kan mærke at overskuddet ikke er til det denne gang, så hvis der er noget glasmad mv. der kan anbefales (vi foretrækker økologisk) så kom gerne med jeres erfaringer.

Linus er ikke den store fan af rismelsgrød, hirsegrød og den slags. Han vil hellere have rigtig mad, såsom kartofler med sovs

her er Annastacia snart 7 mrd. og hun spiser ALT hvad vi serverer for hende.. kartofler, ris, grøntsager, grød med frugt, A38, kød, fisk, rugbrød med leverpostej, torskerogn osv,.. ja, hun er bare langt fra kræsen hehe

Anmeld

12. september 2012

Holbæktrunten

Rikke&Liam skriver:

Hmm, Noah elskede kartoffelmos med pesto genovese i...

Han var også meget glad for når jeg skar forskellige rosfdrugter i tern (kartoffel, persillerod, pastinak, gulerod), smed dem i et lille fad med lidt boullion og timian, og mosede det (sammen med mme eller en klat smør).

Han elskede også når jeg lavede blomkålssuppe og gulerodssuppe (gulerodssuppe med kokosmælk i), og spiser det stadig meget gerne.

Flødekartofler var et hit fra første færd (da han begyndte at måtte få lidt alm mælkeprodukter), og persillesovs.

Jensens whiskeysauce er far og søn heeeelt enige om hitter (adr siger mor)

Remoulade til kartoflerne var også spændende... Og hvidløgsost i kartoffelmosen har alle dage hittet.

Anmeld

12. september 2012

HeidiØ

Da William begyndte at få alm mad var han vild med risgrød - men vi gik hurtig over til havregrød med sødmælk og en ooooordentlig klat smør, som vi stadig spiser hver morgen

Så spiste han vildt meget kartofelmos med aaaaalle muligt grøntsager i/til - han elskede især blomkål og broccoli. Vi dryssede ofte lidt hamburgerryg udover som var kværnet i persillehakkeren.

Persillesovs, lasagne, pasta med al mulig i spiste han og ELSKER stadig. RIS er også et kæmpe hit. Ofte med en slags sovs til, ellers lidt creme fraiche dressing og ketchup .. stort hit

Han spiser alt (undtagen grøn peberfrugt) idag - og er 1 år!

Anmeld

12. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Hmm, Noah elskede kartoffelmos med pesto genovese i...

Han var også meget glad for når jeg skar forskellige rosfdrugter i tern (kartoffel, persillerod, pastinak, gulerod), smed dem i et lille fad med lidt boullion og timian, og mosede det (sammen med mme eller en klat smør).

Han elskede også når jeg lavede blomkålssuppe og gulerodssuppe (gulerodssuppe med kokosmælk i), og spiser det stadig meget gerne.

Flødekartofler var et hit fra første færd (da han begyndte at måtte få lidt alm mælkeprodukter), og persillesovs.

Jensens whiskeysauce er far og søn heeeelt enige om hitter (adr siger mor)

Remoulade til kartoflerne var også spændende... Og hvidløgsost i kartoffelmosen har alle dage hittet.

Tak for god inspiration.

Jeg er virkelig nervøs for det her mad. Og ville ønske han bare kunne få flaske resten af livet Linus storebror er nemlig MEGET særligt spisende pga. sit handicap og derfor går jeg lidt i panik over at Linus nu skal til at spise mad. Håber det kommer til at gå godt.

Anmeld

12. september 2012

raca

mine syntes  at alt det der grød var ækelt+ de var fuldammede til 6 mdr.. da det er det næringstætteste mad man kan få..

men de ville havde mad der smagte af noget, så alt med tomatsovs eller karrysovs glæd ned, også mos af dvs grønsager til.. dvs deres mosfase var nærmest ikke eksistrende, vist maks 1-2 mdr... derefter bare som os andre.

Anmeld

12. september 2012

Rikke, Liam & Linus

HeidiØ skriver:

Da William begyndte at få alm mad var han vild med risgrød - men vi gik hurtig over til havregrød med sødmælk og en ooooordentlig klat smør, som vi stadig spiser hver morgen

Så spiste han vildt meget kartofelmos med aaaaalle muligt grøntsager i/til - han elskede især blomkål og broccoli. Vi dryssede ofte lidt hamburgerryg udover som var kværnet i persillehakkeren.

Persillesovs, lasagne, pasta med al mulig i spiste han og ELSKER stadig. RIS er også et kæmpe hit. Ofte med en slags sovs til, ellers lidt creme fraiche dressing og ketchup .. stort hit

Han spiser alt (undtagen grøn peberfrugt) idag - og er 1 år!

Hvor er du heldig!

Anmeld

12. september 2012

lukasmor

Da han var 4 måneder ville han helst have mos med frugtsmag og banan var også et hit (er det stadig) Nu hvor han er 1½ spiser han frikadeller, kylletter, pasta med kødsovs, koldskål og andet "børnevenligt" mad Han var ikke hammer vild med alt muligt da han var 4 måneder men jeg var heller ikke så modig med at give ham alt muligt. Kunne godt have været lidt mere modig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.