HeXeri skriver:
Jeg er sikker på I ikke ville få noget godt ud af at du bare tog en kold tyrker, især ikke når hun går med snotnæse.. Hun har selvfølgeligt søgt tryghed under hendes sygdom og du har givet hende den. Det vil tage overhånd til sidst, det er en ganske naturlig og selvfølgelig proces 
Hvad har du prøvet af forskellige ting hun kunne spise? Min dreng gider f.eks ikke fødevarer der er lavet på forhånd. Jeg kunne ikke få glasmos i ham dengang og vi kan ikke få ham til at spise grillmad idag. Måske din datter har brug for noget større variation?
Har du fået de der 2 bøger fra din sp? "Mad - med baby i familien" eller sådan noget? Dem hentede vi meget inspiration fra. Vi startede med hirsegrød med kogt, most pære i og bevægede os over til mosede grøntsager og sluttede til sidst med at introducere ham for kød (Da han havde lidt flere tænder)
Måske hun vil sidde med noget selv? Hvis hun da kan sidde selv.. Herhjemme vil han ikke mades. Da han regnede ud han selv kunne flytte maden fra tallerken til munden, uden de store problemer undervejs, var det slut med hygge på skødet mens man spiser med mor eller far...
Vi spiser typisk dansk husmandskost. Igår fik vi haakkebøffer med kartofler og rodfruugter i ovnen og bearnaisesauce. Idag skal vi have frikadeller og abemad til dessert. Imorgen laver jeg lasange.
Hans favoritter er: Risengrød, spaghetti kødsovs, boller i karry, lasange, frikadeller. Alt med brocolli - også bare kold, kogt en af slagsen.
Du kan give hende frugter at sidde med selv, skær dem ud i stave så hun kan holde om dem og få lidt bidder af. Jordbær og kiwi er ikke så godt, kiwi-kerner kan klø i munden og der er nogle der bare er allergiske overfor jordbær det første år.
Hov - og bondebrød! Det fik han hver eneste frokost. I starten var det opblødt i MME (Jeg mistede mit mælk på et døgn da han var 4 måneder og blev derfor rykket på flaske) Det ELSKEDE han..
Gulerødder når du står med aftensmaden og hun bare ikke vil give dig fred. Knækbrød er også en gave til den stressede med baby...
Det var sådan lige det jeg kunne komme i tanke om, nu her et års tid efter 
Hvor er du sød at du tager dig tid til et så langt og uddybende svar! Mange tak.

Jeg tror du har ret i at det ville være en dårlig ide med en kold amme-tyrker, jeg tror jeg vil forsøge at starte "forfra" og langsomt få hende op på fast føde igen.
Hun hader al grød og hun vil slet ikke have moset frugt.

Hun spiste en kort periode bondebrød til frokost og NØD det, men nu vil hun ikke spise det længere, men måske det er halsen der er øm.
Hun vil meget gerne sidde med maden selv men det bliver mere til leg end spisning, så det er minimalt hvad der ryger indenbords. Men hun får lov at øve flere gange om dagen.
Med udgangspunkt i god dansk mad fik hun kartoffelmos med små kogte gulerodsstykker, porrer og hvidløg i her til aften, sammen med lidt frikadelle. Der røg mindst 10-12 skefulde indeborde, så det var en stor succes!!

Jubii! Håber det varer ved og at det betyder at sygdommen er på retur.
Jeg vil forsøge at benytte mig af alle dine gode råd..