Hjælp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. september 2012

annecatrine88

Hejsa alle sammen..

Ihh min hund har åbenbart fået lopper..  Igår da jeg lige skulle tjekke hende fandt jeg EN loppe på hende.. Hun kom med det samme i bad i loppe shampoo og bagefter fik hun en pipette..

Idag har jeg støvsuget sofaen og sengen, samt skiftet alt det jeg kunne. Derudover har jeg vasket hendes seng og tæppe.. Alle de steder hvor hun normalt lægger er blevet støvsuget helt vildt.. Jeg har tjekket hende fire gange i dag og har kun fundet to lopper.. De var dog begge levende.. Hun er en lys hund så det er ikke fordi det er svært at se dem..

Er der andet jeg kan gøre udover det jeg allerede har gjort? Har tænkt mig at støvsuge alle de ting jeg kan hver dag hele ugen for virkelig at komme i bund..

Håber I har nogen forslag? Vil virkelig ikke have de kryb i mit hjem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

SussieThyssen

Du gør det helt rigtige..men støvsugningen skal opretholdes i nogle uger sådan en to-tre gange om ugen.
Og så hold øje med dryppetiden, altså hvornår det er tid til at dryppe igen.
Men der er vist noget med at man ikke både må bade med loppeshampoo OG så også bruge loppedrypning, fordi de to ting opvejer hinanden (sådan var det før i tiden), men spørg evt dyrlægen eller på apoteket.
Det er jo ikke til at undgå at samle lopper op når man lufter sin hund, især ikke i denne tid, hvor pindsvin er ekstremt aktive og derfor spreder lopper overalt.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

12. september 2012

annecatrine88

SussieThyssen skriver:

Du gør det helt rigtige..men støvsugningen skal opretholdes i nogle uger sådan en to-tre gange om ugen.
Og så hold øje med dryppetiden, altså hvornår det er tid til at dryppe igen.
Men der er vist noget med at man ikke både må bade med loppeshampoo OG så også bruge loppedrypning, fordi de to ting opvejer hinanden (sådan var det før i tiden), men spørg evt dyrlægen eller på apoteket.
Det er jo ikke til at undgå at samle lopper op når man lufter sin hund, især ikke i denne tid, hvor pindsvin er ekstremt aktive og derfor spreder lopper overalt.

Kærligst
Sussie 

Må lige ringe til dyrelægen i morgen mht. shampoo og pipette.. Men gik vidst lidt i panik igår da jeg fandt en ..

Ja det er virklig øv det med at de kommer når man lufter dem.. Nu har hun ikke haft lopper i 5 år og så får hun.. Iha..

Anmeld

12. september 2012

9510

Du har nok givet hende pipetten for tidligt, der skal vist nok gå 48 timer fra bad til loppekur.

Men ellers ud over alt det du har gjort vil jeg anbefale at sprøjte med 810 (bio) det tager de lopper der er på gulvtæpper og møbler, og så bare støvsuge og støvsuge

Pøj pøj med det

Anmeld

12. september 2012

La´chrissen

Ja der skal gå 2-3 døgn fra bad til pipetten. Ellers får det ikke den optimale virkning. For fedtlaget på huden, har ikke dannet søg ordentlig endnu. Og så kan væsken ikke fordele sig ud over huden. Det fik jeg afvise med vores hvalp da hun havde lopper. Men en uge så må du give en ny. Så virker den optimalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.