Hvordan med Motion og ICSI ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

893 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. september 2012

Melander

Hej Alle sammen..

Hold op, der er mange debatter herinde

Men jeg ville lige høre, om hvordan i gør med motion når i er startet på ICSI metoden ?

- Det er fordi, at jeg er zumba instruktør.. Mange siger, at jeg HELT skal stoppe, andre siger at jeg bare skal fortsætte.. Jeg er sku lidt i syv sind.. Har overvejet, at få en anden instruktør til at tage over.. Jeg har fået en til at hjælpe mig i starten, når jeg lige har fået lagt æg op.. og de første 4-6 uger.. Men hvad, derefter ??

Knus Anita

P.s. Det er om 10-12 dage jeg skal starte.. og jeg er MEGA spændt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

**Ønskebabyen

Hej Alle sammen..

Men jeg ville lige høre, om hvordan i gør med motion når i er startet på ICSI metoden ?

- Det er fordi, at jeg er zumba instruktør.. Mange siger, at jeg HELT skal stoppe, andre siger at jeg bare skal fortsætte.. Jeg er sku lidt i syv sind.. Har overvejet, at få en anden instruktør til at tage over.. Jeg har fået en til at hjælpe mig i starten, når jeg lige har fået lagt æg op.. og de første 4-6 uger.. Men hvad, derefter ??

Knus Anita

Sjovt, jeg har hele dagen overvejet at oprette samme spørgsmål.

Jeg starter også ICSI inden længe (nedregulering med næsespray startes den 30/9) og tænkte om jeg kan starte/fortsætte i motionscenteret Så jeg lytter lige med.

Anmeld

11. september 2012

tarkoflen

Melander skriver:

Hej Alle sammen..

Knus Anita

Hej med dig

Ude på Skejby anbefalede de mig, ikke at dyrke hård fysisk motion frem til uge 18, da der er blevet lavet undersøgelser om, at risikoen for abort er større, men jeg ved ikke om det også gælder, når din krop er vant til den form for motion du dyrker! Jeg ville snakke med lægerne på klinikken og høre dem, hvordan du skal forholde dig, de ved jo hvad der er godt og hvad der er knap så godt

Rigtig meget held og lykke med behandlingen!

Anmeld

11. september 2012

Putomanen

På min klinik siger de, at man efter ÆU skal holde sig fra hård fysisk sport og sport med stød (eks. ridning). Dvs. at man sagtens kan løbe osv, du må bare ikke komme op ved din maks. puls. Jeg kan ikke huske, hvor lang tid efter det gælder.

Under hormonbehandlingen er der ingen restriktioner, men du kan blive ret øm i underlivet pga. alle ægblærerne. Men du ved først hvor "slemt" det bliver, når du når dertil.

Jeg vil derfor ikke være nervøs for at dyrke motion, så længe du ikke presser den

Anmeld

11. september 2012

La´chrissen

Melander skriver:

Hej Alle sammen..

Knus Anita

jeg er blevet frarådet at dyrke motion fra jeg får sat æg op og 4 måneder frem. Jeg er spinning instruktør, men holder laaaaaaaaang pause. er ikke kommet i gang imellem mine forsøg.
på skejby sygehus fraråder de motion udover, gang, svømning og let cykling. så det holder jeg mig til, vil ikke risikere noget...

Anmeld

11. september 2012

Melander

Ja, det er altid spændende

Vi skal i behandling på Ciconia i Højbjerg ved Århus.. Det er et ptivat hospital.. Lægen vi snakkede med, fortalte at vi skulle starte med "kort protekol"... Og at vi i løbet af 14-18 dage, ville kunne tage æg ud.. Og jeg skal derfor ikke starte med næsespray, men med insprøjtninger med det samme..

Anmeld

11. september 2012

tarkoflen

La´chrissen skriver:

jeg er blevet frarådet at dyrke motion fra jeg får sat æg op og 4 måneder frem. Jeg er spinning instruktør, men holder laaaaaaaaang pause. er ikke kommet i gang imellem mine forsøg.
på skejby sygehus fraråder de motion udover, gang, svømning og let cykling. så det holder jeg mig til, vil ikke risikere noget...

Jeg har også fået lov til at dyrke yoga men det kan vist heller ikke betegnes som hård motion

Men jeg tør heller ikke tage nogle chancer, vil ikke selv være noget der bare minder om skyld i, hvis noget skulle gå galt! Selvom det sikkert ikke ville være det, så ville jeg have det i baghovedet

Anmeld

11. september 2012

Viventerjer

tarkoflen skriver:

Jeg har også fået lov til at dyrke yoga men det kan vist heller ikke betegnes som hård motion

Men jeg tør heller ikke tage nogle chancer, vil ikke selv være noget der bare minder om skyld i, hvis noget skulle gå galt! Selvom det sikkert ikke ville være det, så ville jeg have det i baghovedet

Gir dig helt ret .. Jeg har det på samme måde når jeg skal have lagt æg op forhåbeligt lige straks

Anmeld

11. september 2012

dina1980

jeg fik at vide jeg ikke måtte gå i svømmehal for der var mange bakteriere i og man er meget udsat efter det roden der nede med ægudtagen og det hele..

Anmeld

11. september 2012

La´chrissen

tarkoflen skriver:

Ja yoga er nok godt. Men alt andet vil jeg holde mig fra, når de endda fraråder styrke træning. Så er der ikke meget man må.
Jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis det var skyld i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.