Bøøøøvvss!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. september 2012

crille

Savner gode bøvsetricks.

Her går det nogengange let som en leg, men ofte lykkedes det ikke.. og lillemanden sluger så meget luft at han har slemme mavekneb nogengange. Det lyder næsten på ham som da jeg fødte, der er virkelig pres på prutten..

hvor lang tid bruger i på at bøvse af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

M (:

Savner gode bøvsetricks.

Her går det nogengange let som en leg, men ofte lykkedes det ikke.. og lillemanden sluger så meget luft at han har slemme mavekneb nogengange. Det lyder næsten på ham som da jeg fødte, der er virkelig pres på prutten..

Jg har ikke selv megen erfaring med at bøvse af, men da jeg var i praktik på børneafdelingen her i sommer, anbefalede sygeplejersken at "hænge" barnet over skulderen og ae barnet på ryggen. Ingen hoppen eller klappen på ryggen. Det tog sjældent mere end 5 minutter, hvis barnet fik ro til at bøvse af.. 

Held og lykke - og må lillemanden snarest komme af med nogle ordentlige bodegabøvser  

Anmeld

11. september 2012

SAL

crille skriver:

Savner gode bøvsetricks.

Ja, over skulderen og så ae på rygen - det virker her! Det tager max 5 min...

Anmeld

11. september 2012

Aagaard

Hos Milja virkede det at sætte hende på benene(af sig selv) med hendes ben ind mod vores mave og så lade hende "falde lidt sammen" ikke meget bare lige så ryggen krummer en lille smule, så der kommer press på maven.
Ellers en tur på armen med hendes mave mod din arm og din hånd holder på numsen ind mellem benene.
Min kæreste havde meget held med at lægge hende højt på skulderen og så vippe hende frem og tilbage over skulderen som en lille vippe. Det ser lidt voldsomt ud, men det er effektivt - er din søn en ægte p gylper, så vær lidt forsigtig, men ofte er det en smule gylp værd for at få en bøvs.

Held og lykke!
Jeg ved ikke hvor gammel din søn er endnu, men kan han holde hovedet en smule kan en flyvetur også være godt.
Det er også godt med en ½ times tid i strækviklen efter amning med mave mod mave, så kommer bøvserne også :-)

Anmeld

11. september 2012

crille

Aagaard skriver:

Hos Milja virkede det at sætte hende på benene(af sig selv) med hendes ben ind mod vores mave og så lade hende "falde lidt sammen" ikke meget bare lige så ryggen krummer en lille smule, så der kommer press på maven.
Ellers en tur på armen med hendes mave mod din arm og din hånd holder på numsen ind mellem benene.
Min kæreste havde meget held med at lægge hende højt på skulderen og så vippe hende frem og tilbage over skulderen som en lille vippe. Det ser lidt voldsomt ud, men det er effektivt - er din søn en ægte p gylper, så vær lidt forsigtig, men ofte er det en smule gylp værd for at få en bøvs.

Held og lykke!
Jeg ved ikke hvor gammel din søn er endnu, men kan han holde hovedet en smule kan en flyvetur også være godt.
Det er også godt med en ½ times tid i strækviklen efter amning med mave mod mave, så kommer bøvserne også :-)

der var mange nye gode forslag..  

3 uger er han i dag og problematikken er ny og tror på vi bare lige skal finde vores rytme.. Men lige nu er han ALT for nærrig på de bøvser..  

Anmeld

11. september 2012

crille

M (: skriver:

Jg har ikke selv megen erfaring med at bøvse af, men da jeg var i praktik på børneafdelingen her i sommer, anbefalede sygeplejersken at "hænge" barnet over skulderen og ae barnet på ryggen. Ingen hoppen eller klappen på ryggen. Det tog sjældent mere end 5 minutter, hvis barnet fik ro til at bøvse af.. 

Held og lykke - og må lillemanden snarest komme af med nogle ordentlige bodegabøvser  

Tak, den med ikke at klappe, den er ny.. Må prøves  

Anmeld

11. september 2012

Klematis

Mor superbøvs princippet.

-ved det lyder helt skørt, men det er en kvinder der har en metode der bare virker, har kopieret det:

I al sin enkelthed består "mor superbøvs princippet" i 2 faser. Først klassisk op på skulderen, her er det vigtigt, at det ikke blot er op på skulderen men bebsens mave helt op på skulderen. Så man mærker den "bløde mave" give sig lidt mod ens skulder. Her hænger baby så et 5-10 sekunder. (baby skal ligge længe nok til lige at slappe af bare i 2 sekunder. Der kan fjedres i benene eller ligende. Kommer der en bøvs, afsluttes princippet her.

Er der ingen resultater må fase 2 i brug.... Vis mere

Denne består i at holde barnet med front mod sig selv i armhulerne. Babys fødder placeres på ens bryst, og barnet føres derefter skråt ind og ned ad mod en selv, således at det "krølles" lidt sammen. Dette kan gøre, at baby giver lidt modstand, hvilket gør bøvsning umulig. Bøvs opnås kun i afslappet tilstand, gyng derfor barnet lidt op og ned mens det er "krøllet", sig sssshhhhhh, heeeeeiiiijjjjj eller lignende med en blid stemme. Så snart barnet slapper af, eller evt. efter et par yderligere sekunder kommer

BBBBBBBØØØØØØØØØØØØØØØVVVVVVVVVVVVVVVVSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

i den helt store mande stil.

Når det en sjælden gang ikke lykkes (igen det er vigtigt at baby slapper af, bare kortvarrigt ved begge faser for at mor superbøvs princippet har en effekt) så gentages.

HUSK at have en stofble på skulderen i fase 1 og holde en stofble som "kæmpehageesmæk" snarere kropssmæk hi hi under fase 2"

Anmeld

11. september 2012

MortilCilas

crille skriver:

Savner gode bøvsetricks.

Cilas havde også svært ved at bøvse. Jeg lagde ham ned på ryggen og lod ham ligge i 1-3 min også tog jeg ham op igen, så kom der som regel en kæmpe bøvs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.