Dræn i begge ører

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.518 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. september 2012

Janni.

Hej piger.

Om 14 dage skal Silas have lagt dræn i begge ører. Har i nogen gode råd, noget vi skal være opmærksom på i den forbindelse eller noget vi ikke må når de er ny anlagt?

Kom frisk med jeres gode råd. Det kan tænkes der dukker nogen spørgsmål op inden operationen. Har lige fået beskeden idag.

Godaften til jer alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

smokin

Malou har haft dræn i begge ører. Det går hurtigt og nemt. Indgrebet varer få min og det værste erfaktisk at ligge dem i narkosen hvor du skal holde masken over næse og mund (med magt hvis barnet ikke accepterer det) Da Malou vågnede op græd hun og var disorienteret, men et andet barn der også var på opvågning blødte ud af ørene. Vi tog hjem og efter lidt tid løb ørene. Man kan få nogle dråber hos ørelægen (vi fik en recept med det samme). Efterfølgende må man ikke få vand i ørene ved fx besøg i svømmehal og ørenebør dækkes en smule i starten. Man må gerne brusebade og hvis han er vild med svømmehal kan man få sådan en snart earband ligesom et pandebånd beregnet til drænbørn. Pøj pøj. Knus Zette

Anmeld

11. september 2012

Janni.

Zette skriver:

Malou har haft dræn i begge ører. Det går hurtigt og nemt. Indgrebet varer få min og det værste erfaktisk at ligge dem i narkosen hvor du skal holde masken over næse og mund (med magt hvis barnet ikke accepterer det) Da Malou vågnede op græd hun og var disorienteret, men et andet barn der også var på opvågning blødte ud af ørene. Vi tog hjem og efter lidt tid løb ørene. Man kan få nogle dråber hos ørelægen (vi fik en recept med det samme). Efterfølgende må man ikke få vand i ørene ved fx besøg i svømmehal og ørenebør dækkes en smule i starten. Man må gerne brusebade og hvis han er vild med svømmehal kan man få sådan en snart earband ligesom et pandebånd beregnet til drænbørn. Pøj pøj. Knus Zette

1000 tak for dit svar og gode råd. 

Jeg håber drænene kan hjælpe Silas med motorikken og hørelsen. Han virker nemlig ikke til at have ondt, men hørelsen er tydeligvis påvirket. Han "snakker" rigtig meget i et skingert toneleje, muligvis for at kunne høre sig selv. 

Rart at vide lidt om hvad han må og ikke må på forhånd, det er jo ikke lige sikkert at vi får spurgt på selve dagen. 

Rigtig god aften til dig. 

Anmeld

11. september 2012

Moma

Janni. skriver:

Hej piger.

Om 14 dage skal Silas have lagt dræn i begge ører. Har i nogen gode råd, noget vi skal være opmærksom på i den forbindelse eller noget vi ikke må når de er ny anlagt?

Kom frisk med jeres gode råd. Det kan tænkes der dukker nogen spørgsmål op inden operationen. Har lige fået beskeden idag.

Godaften til jer alle.

Vores søn på nu 3 år fik dræn i begge ører i marts i år. Han blev lagt i narkose ca kl 9.50 og 20 min senere var vi på vej hjem. Ca 1 time senere var han frisk igen og drønede rundt på sin scooter. 

Det eneste ubehagelige var da han skulle have masken og var ked af det der. Ellers gik det så smertefrit for ham. 

Anmeld

11. september 2012

Janni.

Moma skriver:

Vores søn på nu 3 år fik dræn i begge ører i marts i år. Han blev lagt i narkose ca kl 9.50 og 20 min senere var vi på vej hjem. Ca 1 time senere var han frisk igen og drønede rundt på sin scooter. 

Det eneste ubehagelige var da han skulle have masken og var ked af det der. Ellers gik det så smertefrit for ham. 

1000 tak for dit svar. Rart at høre at det kan gå så smertefrit.

Det værste bliver helt klart at ligge ham i narkose. Dog frygter jeg også morgenstunden inden vi skal der ind. Silas er møg sulten om morgenen og vågner først efter han ikke må spise.

Anmeld

11. september 2012

Pikku Myy

Zette skriver:

Et lille råd til TS om det med narkosen:

Hvis du selv skal holde masken, så gjorde narkoselægen noget da min søn skulle i narkose, som virkede rigtig godt: Mens jeg sad foran og snakkede med min søn og ham, støttede han masken på næsen af min søn. Da han havde vænnet sig til at masken skulle være i hovedet, sænkede han den lige så stille ned over munden på ham. Der var slet ikke noget panik, med en dreng der skulle tvinges, og jeg tror det var fordi han lige som havde vænnet sig til masken inden hans vejrtrækning begyndte at blive "påvirket".

Udover det, så var min oplevelse med at få lagt dræn meget positiv. Hurtigt ind og ud, og en time senere spillede vi fodbold i parken. 5 timer efter snakkede han

Held og lykke!

Anmeld

12. september 2012

Janni.

Pikku Myy skriver:

Hvis du selv skal holde masken, så gjorde narkoselægen noget da min søn skulle i narkose, som virkede rigtig godt: Mens jeg sad foran og snakkede med min søn og ham, støttede han masken på næsen af min søn. Da han havde vænnet sig til at masken skulle være i hovedet, sænkede han den lige så stille ned over munden på ham. Der var slet ikke noget panik, med en dreng der skulle tvinges, og jeg tror det var fordi han lige som havde vænnet sig til masken inden hans vejrtrækning begyndte at blive "påvirket".

Udover det, så var min oplevelse med at få lagt dræn meget positiv. Hurtigt ind og ud, og en time senere spillede vi fodbold i parken. 5 timer efter snakkede han

Held og lykke!

1000 tak for dit svar. Det vil jeg have med i tankerne når vi skal afsted.

Anmeld

12. september 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Janni. skriver:

Hej piger.

Godaften til jer alle.

theo fik dræn i begge øre i maj. og det gik bare super nemt. børnene må ikke få vand i ørene den 1 md. og så fik vi råd om at give ham en lille hue på hjem. da lydene udendøres godt kan virke voldsomme

Anmeld

12. september 2012

Janni.

hannetheis skriver:

theo fik dræn i begge øre i maj. og det gik bare super nemt. børnene må ikke få vand i ørene den 1 md. og så fik vi råd om at give ham en lille hue på hjem. da lydene udendøres godt kan virke voldsomme

1000 tak for dit svar. Det med huen havde vi godt nok tænkt lidt på. Dejligt at høre at det går så nemt, må indrømme at jeg frygter det en smule.

Anmeld

12. september 2012

smokin

Pikku Myy skriver:

Held og lykke!

Kommer jo stærkt an på hvor gammelt barnet er 

I mit tilfælde var min pige 10 måneder... Og jeg ved Jannies søn er lidt over 1 år, og så er de altså VÆSENTLIGT sværere med kommunikation. Vi startede med fin kontakt imellem narkoselæge (en dame) og min datter, men da hun først blev ked af det var der ingen vej udenom. Det positive er at når de græder hiver de vejret tungere ind og får dermed en større del narkose ind... Men ja, ville da også ønske vi havde spillet fodbold bagefter...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.