Hjemmebag til mødregruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.822 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. september 2012

Mussen2

Jeg skal have mædregruppe i overmorgen - hvad skal jeg lave af ækkerier?

Gerne nogle gode boller og evt et eller andet snack eller noget.

Eller fortæl hvad i serverer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Jeg skal have mædregruppe i overmorgen - hvad skal jeg lave af ækkerier?

Gerne nogle gode boller og evt et eller andet snack eller noget.

Eller fortæl hvad i serverer

Koldhævede boller er et hit og nemt

Et lille tvist, der er lækkert er at når dejen er rørt godt sammen, så vend noget kanel og brun farin i dejen, det smager mega godt

Anmeld

11. september 2012

Mussen2

tarkoflen skriver:

Et lille tvist, der er lækkert er at når dejen er rørt godt sammen, så vend noget kanel og brun farin i dejen, det smager mega godt

Det må du lige skærer ud i pap for ig. Lyder lækkert, mener det så boller til pålæg eller boller til smør?

Anmeld

11. september 2012

Mussen2

tarkoflen skriver:

Hvis du har en opskrift vil jeg rigtig gerne bede om den

Anmeld

11. september 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Det må du lige skærer ud i pap for ig. Lyder lækkert, mener det så boller til pålæg eller boller til smør?

Skal du bruge opskriften på koldhævede boller eller bare hvordan jeg gør med kanel og sukker

Jeg bruger dem bare som en lidt kageagtig bolle evt. med smør... Deler gerne dejen i to, så der både er til hyggeboller og til pålæg.

Anmeld

11. september 2012

Mussen2

tarkoflen skriver:

Skal du bruge opskriften på koldhævede boller eller bare hvordan jeg gør med kanel og sukker

Jeg bruger dem bare som en lidt kageagtig bolle evt. med smør... Deler gerne dejen i to, så der både er til hyggeboller og til pålæg.

Arhhhh smart meget gerne en opskrift også hvor meget kanel og farin

Anmeld

11. september 2012

B&J

tarkoflen skriver:

jeg vil gerne lånde din opskrift på koldhævende boller

Anmeld

11. september 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Hvis du har en opskrift vil jeg rigtig gerne bede om den

Hi hi ja nu laver jeg det lidt på slump, men here goes

1/2 pakke gær
1/2 l vand
1 tsk salt
1 spsk olie
Havregryn
Mel

Opløs gæren i vandet. Tilsæt havregryn til det er en tynd grød, tilsæt salt og olie. Tilsæt mel til dejen stadig kan hænge lidt sammen, men klistre til fingrene.

Sæt dejen i køleskabet natten over med et viskestykke over...

Dagen efter sættes bollerne på en bageplade med bagepapir, du kan ikke gøre det med fingrene, så det er med to skeer bag dem ved 200 grader i ca 15-20 minutter alt efter størrelsen på dem. Du kan vende en om og banke på den, hvis den er hul at høre på, så er de færdige

Det giver ca. 10-15 boller.

Hvis du vil prøve med kanelbollerne, så skal du røre noget brun farin sammen med kanel, hvor meget kan jeg desværre ikke lige svare på, men der skal relativt meget i for at de smager af noget. Jeg tænker ca. 2 spsk brun farin til 1 spsk kanel, men prøv at smage på det.

Så rører du det sammen med dejen lidt som hvis man laver marmorkage, så det ikke er rørt helt ud, men ligger som sådan nogle små lommer af kanel og sukker

Håber det er til at finde ud af

Anmeld

11. september 2012

tarkoflen

B&J skriver:

jeg vil gerne lånde din opskrift på koldhævende boller

Så er den lagt ind under dit indlæg

Anmeld

11. september 2012

B&J

tarkoflen skriver:

Hi hi ja nu laver jeg det lidt på slump, men here goes

1/2 pakke gær
1/2 l vand
1 tsk salt
1 spsk olie
Havregryn
Mel

Opløs gæren i vandet. Tilsæt havregryn til det er en tynd grød, tilsæt salt og olie. Tilsæt mel til dejen stadig kan hænge lidt sammen, men klistre til fingrene.

Sæt dejen i køleskabet natten over med et viskestykke over...

Dagen efter sættes bollerne på en bageplade med bagepapir, du kan ikke gøre det med fingrene, så det er med to skeer bag dem ved 200 grader i ca 15-20 minutter alt efter størrelsen på dem. Du kan vende en om og banke på den, hvis den er hul at høre på, så er de færdige

Det giver ca. 10-15 boller.

Hvis du vil prøve med kanelbollerne, så skal du røre noget brun farin sammen med kanel, hvor meget kan jeg desværre ikke lige svare på, men der skal relativt meget i for at de smager af noget. Jeg tænker ca. 2 spsk brun farin til 1 spsk kanel, men prøv at smage på det.

Så rører du det sammen med dejen lidt som hvis man laver marmorkage, så det ikke er rørt helt ud, men ligger som sådan nogle små lommer af kanel og sukker

Håber det er til at finde ud af

Mange mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.