Har længe overvejet og skrive dette indlæg, og nu prøver jeg for 10. gang tror jeg, og håber det bliver skrevet færdigt.
Har gjort mig mange overvejelser om at skulle være anonym, men tror ikke det vil hjælpe mig. Det skal ud i det åbne - offentliggøres. Først der indser jeg nok hvordan hele min verden hænger sammen.
Har endnu ikke snakket med noget om dette, Jonas, min kæreste, kommer til at læse dette når jeg har skrevet det. Hvis jeg kan nosse mig sammen til at vise ham det.
Starter fra begyndelsen, og håber at der bare er en enkelt der læser hele vejen igennem, det bliver nok lidt langt...
Da jeg var 12, blev jeg indlagt med anorexi, jeg var meget afkræftet, så afkræftet at jeg ikke kunne stå på mine ben. 163cm høj og var nede på en vægt der sagde sølle 26kg. Min krop havde næsten givet op, men nogle meget dygtige læger hjalp med at få mig på ret køl igen, det tog lang tid, men det hjalp.
Siden har jeg været igennem 3 graviditeter, den første kom der er en smuk engel ud af, Sasha, en engel der var 33 fulde uger da hun blev født. Siden er Emma og Xander kommet til verden. Og jeg har "selvfølgelig" fået en del mere på sidebenene end inden jeg blev gravid første gang hvor vægten sagde 40kg.
Nu siger den 60. Og jeg har det elendigt.
Jeg har det så elendigt at jeg ikke spiser mere, eller jo det gør jeg, men ikke nødvendigvis hver dag, og det jeg spiser kan varierer fra alt mellem 1 riskiks, til en portion aftensmad. Det er sjældent jeg spiser mere, eller andet.
Jeg er begyndt at blive besat af at få min vægt ned! Men jeg har ikke rigtig overskuddet til at få noget gjort, får jo ingen næring længere.
Jeg har fået få hentydninger om at jeg er ved at blive lidt småtyk, og for helvede hvor gør de da ondt, og i op til en uge efter undgår jeg gerne alle former for mad hvis jeg kan.
Min kæreste er træner for et floorball hold 3 aftener om ugen, så han er ikke hjemme til at kunne se dette.
Min børn får selvfølgelig det mad de har behov for - det må i endelig ikke være i tvivl om.
Jeg har flere gange overvejet om jeg skulle snakke med nogen om det, men har været bange for at gøre alvor af det. Jeg er bange for at sidde ved lægen og fortælle ham alt dette, for tænk nu hvis det ender med at jeg får frataget mine børn. Tænk nu hvis de ser mig som en elendig skod mor fordi jeg ikke spiser?! - Kan godt selv hører at det lyder mærkeligt, men det er nu en gang sådan jeg tænker.
Har ikke rigtig grund til at frygte noget, da vi ikke har været under opsyn, og der har aldrig været grund til at være under opsyn. Så burde vel egentlig ikke frygte noget, eller gør jeg?
Puha, det har været en svær omgang at skrive dette her. Og hvis du ikke kan finde hoved og hale i noget som helst kan jeg godt forstå det. Men føler det er på tide at jeg kommer ud med noget af alt dette.
Tak fordi du læste med, hvis du kom her til.