Hvad er dette?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.696 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. september 2012

sabrina89

Min datter har har haft disse to knopper siden i lørdags og har yderlige fået 5 mere (alle er i ansigtet) Hun har ikke feber og opfører sig helt normalt.

Håber nogle af jer har et bud på hvad det kan være

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

MorDk

Kan være myggestik...? Eller begyndende skoldkopper?

Anmeld

10. september 2012

Mussen2

Min søn hat ro magen til, men har været syg. Jeg synes ofte de får en uforklarlig knop eller to.
De kan være alt mulig, feberreaktion, parfume, madallergi alt mellem himmel og jord tænker jeg.

Anmeld

10. september 2012

sabrina89

Tror ikke det er noget der har bidt hende, når hun kun har det i ansigtet. Vi var også meget sikker på at det var skoldkopper, men nu er jeg i tvivl når der ikke er kommet blære på endnu

Anmeld

11. september 2012

Lone Jakobsen

jeg tænker umiddelbart børnesår, men de plejer at være tættere på hinanden.

Anmeld

11. september 2012

sabrina89

Lone Jakobsen skriver:

jeg tænker umiddelbart børnesår, men de plejer at være tættere på hinanden.

Hvad er symptomerne til børnesår? Skal man ha salve/creme til det? Tror jeg vil ringe og bestille en tid ved lægen imorgen så vi kan få afgjort hvad det er

Anmeld

11. september 2012

Lone Jakobsen

sabrina89 skriver:

Hvad er symptomerne til børnesår? Skal man ha salve/creme til det? Tror jeg vil ringe og bestille en tid ved lægen imorgen så vi kan få afgjort hvad det er

det er små runde sår, mener det er pga. stafylokogger. det er meget smitsomt og skal behandles med creme (og nogle gange med mixtur)

kan godt forstå du vil en tur forbi lægen. hvis det er børnesår kan det være svært at slippe af med igen.

Anmeld

11. september 2012

SussieThyssen

Som en anden skriver, børn og såmænd også vi selv, kan få de besynderligste knopper og småsår uden det betyder det mindste.
For mig at se, kan det faktisk godt være et par skoldkopper.
Børn behøver ikke at blive syge, men man skal bare være indstillet på, at de så senere i livet kan få det en gang til.

Min legekammerat og jeg havde begge som 8 årige skoldkopper, men medens min legekammerat lignede en der havde pest, havde feber og alt til faget hørende, så havde jeg EN på ryggen og var ellers fit for fight uden antydningen af feber. 
Men senere hævnede det sig, for jeg fik det igen som 21-årig.

Det kan også være et par småstik, af en myg elelr en af de der små stikke-fluer, de kan helt typisk se sådan ud.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

11. september 2012

sabrina89

Lone Jakobsen skriver:

det er små runde sår, mener det er pga. stafylokogger. det er meget smitsomt og skal behandles med creme (og nogle gange med mixtur)

kan godt forstå du vil en tur forbi lægen. hvis det er børnesår kan det være svært at slippe af med igen.

Tak for hjælpen. Må heller sende farmand og Freja afsted imorgen til dokterdamen

Anmeld

11. september 2012

sabrina89

SussieThyssen skriver:

Som en anden skriver, børn og såmænd også vi selv, kan få de besynderligste knopper og småsår uden det betyder det mindste.
For mig at se, kan det faktisk godt være et par skoldkopper.
Børn behøver ikke at blive syge, men man skal bare være indstillet på, at de så senere i livet kan få det en gang til.

Min legekammerat og jeg havde begge som 8 årige skoldkopper, men medens min legekammerat lignede en der havde pest, havde feber og alt til faget hørende, så havde jeg EN på ryggen og var ellers fit for fight uden antydningen af feber. 
Men senere hævnede det sig, for jeg fik det igen som 21-årig.

Det kan også være et par småstik, af en myg elelr en af de der små stikke-fluer, de kan helt typisk se sådan ud.

Kærligst
Sussie 

Vi var også ret sikre på at det var skoldkopper da hun har været udsat for smitte farer. Men når der ikke er kommet blære på endnu og hun ikke har feber (hun har fået en meget grim hoste og meget forkølet siden i går) blev vi i tvivl om det så godt kunne være skoldkopper alligevel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.