Anonym skriver:
Vi venter nr. 3 her til januar, og kom så til at snakke med min mor om barselsbesøg idag, da vi jo nok bliver sendt hurtigt hjem fra sygehuset hvis alt er som det skal være...
Min mor er en der fylder rigtig meget, og trods det at jeg er 31, min bror er snart 28 og min søster 20, så vil hun rigtig gerne bestemme rigtig meget 
Nå, men vi kom så til at snakke om hvordan barselsbesøg skulle foregå, når det nu var hjemme frem for sygehuset... Hvortil jeg så nævner at hos min veninde og hendes mand, der venter nr. 2 til oktober, der måtte gæster selv tage brød eller kage med, så skulle de nok give kaffe, the og hvad der ellers skulle drikkes eller smøres på brødet... det nævner jeg for min mor, hvortil hun så svarer: det er jo ikke en sygdom at være gravid, du må jo bare bage og putte i fryseren... det kunne jeg da også godt, men det var bare som om det var en mega-fornærmelse at de måske skulle tage en kage med, som vi kunne spise til kaffen...
det endte så med at hun blev tøse-fornærmet, og lige fik skudt af, at de jo nok var der et par timer eller tre, for de kom jo lang-vejs-fra...
allerede nu magter jeg det ikke, og en af grundene er nok at jeg med de andre to har været nødt til desværre at opgive amning, pga. jeg fik fødsels-relateret stress, da jeg slet ikke kunne magte lange besøg osv...
den lille ny bebs skal have flaske fra starten, og det er en beslutning min mand bakker op om, hvortil min mor endnu engang er uforstående 
Nå, det korte af det lange er, at jeg ville høre hvordan jeres barselsbesøg er gået, og hvordan I har "arrangeret" det???
Mvh. mig
Har kun én datter, så har heller ingen erfaring, MEN - hvis der var noget jeg kunne gøre om fra den sidste fødsel til næste, var det alle de besøg jeg/vi fik, på trods af at vi var indlagt i 5 dage.
3 hold den ene dag - alt fra 30min til 1,5 time .
3 hold næste dag - samme interval, dog med øl, høj snakken og grinen. (ikke at det ikke er okay, men jeg var udmattet, træt, trist, fuld af dårlig samvittighed fordi hun kom 4 uger før tid, osv)
De sidste par dage var der ikke rigtigt nogen besøgende, dog var de få besøg der var meget stressende.
Det var for meget for mig! Den datter jeg havde født for tidligt, var ikke min. Man nåede lige at få hende tilbage inden den næste 'tog' hende. (sundhedsplejerske/familie = same/same)
Du kan sagtens be' barselsbesøgende om at tage kage/smørbrød/whatever med .. Det er da det mindste de kan gøre .. Og de uger du har før fødslen, skal bruges på det DU har lyst til og brug for. Ikke på at ordne ting/bagning/etc. som gør andre glade, medmindre det er det du har lyst til.