Barselsbesøg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2012

Julemusen

Årh ha. De mødre kan være på tværs! Jeg havde det på præcis samme måde da jeg fik Phillip. Min amning gik i vasken pga de forbandede barsel besøg. Her fik besøgende at vide at hvis de ville have noget når de var her måtte de selv medbringe det. Det var de første par uger det var sådan. Men sjovt nok havde ingen noget med. Så måtte over at handle da de kom på besøg gang på gang. Sad altid og tuede bagefter for synes bare de kunne blive væk når de kom op til spisning uden at have meddelt det og uden mad! Næste gang får de besked på at der kun er besøgstider om eftermiddagen og så sørger jeg for frosne boller og kager fylder fryseren. Men er trist at det skal være sådanne. Når jeg har været på barsel besøg ved andre har jeg altid haft nybagt brød med og lidt pålæg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Vi venter nr. 3 her til januar, og kom så til at snakke med min mor om barselsbesøg idag, da vi jo nok bliver sendt hurtigt hjem fra sygehuset hvis alt er som det skal være...

Min mor er en der fylder rigtig meget, og trods det at jeg er 31, min bror er snart 28 og min søster 20, så vil hun rigtig gerne bestemme rigtig meget

Nå, men vi kom så til at snakke om hvordan barselsbesøg skulle foregå, når det nu var hjemme frem for sygehuset... Hvortil jeg så nævner at hos min veninde og hendes mand, der venter nr. 2 til oktober, der måtte gæster selv tage brød eller kage med, så skulle de nok give kaffe, the og hvad der ellers skulle drikkes eller smøres på brødet... det nævner jeg for min mor, hvortil hun så svarer: det er jo ikke en sygdom at være gravid, du må jo bare bage og putte i fryseren... det kunne jeg da også godt, men det var bare som om det var en mega-fornærmelse at de måske skulle tage en kage med, som vi kunne spise til kaffen...

det endte så med at hun blev tøse-fornærmet, og lige fik skudt af, at de jo nok var der et par timer eller tre, for de kom jo lang-vejs-fra...

allerede nu magter jeg det ikke, og en af grundene er nok at jeg med de andre to har været nødt til desværre at opgive amning, pga. jeg fik fødsels-relateret stress, da jeg slet ikke kunne magte lange besøg osv...  den lille ny bebs skal have flaske fra starten, og det er en beslutning min mand bakker op om, hvortil min mor endnu engang er uforstående

Nå, det korte af det lange er, at jeg ville høre hvordan jeres barselsbesøg er gået, og hvordan I har "arrangeret" det???

Mvh. mig

Har kun én datter, så har heller ingen erfaring, MEN - hvis der var noget jeg kunne gøre om fra den sidste fødsel til næste, var det alle de besøg jeg/vi fik, på trods af at vi var indlagt i 5 dage.

3 hold den ene dag - alt fra 30min til 1,5 time .
3 hold næste dag - samme interval, dog med øl, høj snakken og grinen. (ikke at det ikke er okay, men jeg var udmattet, træt, trist, fuld af dårlig samvittighed fordi hun kom 4 uger før tid, osv)
De sidste par dage var der ikke rigtigt nogen besøgende, dog var de få besøg der var meget stressende.

Det var for meget for mig! Den datter jeg havde født for tidligt, var ikke min. Man nåede lige at få hende tilbage inden den næste 'tog' hende. (sundhedsplejerske/familie = same/same)

Du kan sagtens be' barselsbesøgende om at tage kage/smørbrød/whatever med .. Det er da det mindste de kan gøre .. Og de uger du har før fødslen, skal bruges på det DU har lyst til og brug for. Ikke på at ordne ting/bagning/etc. som gør andre glade, medmindre det er det du har lyst til.

Anmeld

10. september 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Vi venter nr. 3 her til januar, og kom så til at snakke med min mor om barselsbesøg idag, da vi jo nok bliver sendt hurtigt hjem fra sygehuset hvis alt er som det skal være...

Min mor er en der fylder rigtig meget, og trods det at jeg er 31, min bror er snart 28 og min søster 20, så vil hun rigtig gerne bestemme rigtig meget

Nå, men vi kom så til at snakke om hvordan barselsbesøg skulle foregå, når det nu var hjemme frem for sygehuset... Hvortil jeg så nævner at hos min veninde og hendes mand, der venter nr. 2 til oktober, der måtte gæster selv tage brød eller kage med, så skulle de nok give kaffe, the og hvad der ellers skulle drikkes eller smøres på brødet... det nævner jeg for min mor, hvortil hun så svarer: det er jo ikke en sygdom at være gravid, du må jo bare bage og putte i fryseren... det kunne jeg da også godt, men det var bare som om det var en mega-fornærmelse at de måske skulle tage en kage med, som vi kunne spise til kaffen...

det endte så med at hun blev tøse-fornærmet, og lige fik skudt af, at de jo nok var der et par timer eller tre, for de kom jo lang-vejs-fra...

allerede nu magter jeg det ikke, og en af grundene er nok at jeg med de andre to har været nødt til desværre at opgive amning, pga. jeg fik fødsels-relateret stress, da jeg slet ikke kunne magte lange besøg osv...  den lille ny bebs skal have flaske fra starten, og det er en beslutning min mand bakker op om, hvortil min mor endnu engang er uforstående

Nå, det korte af det lange er, at jeg ville høre hvordan jeres barselsbesøg er gået, og hvordan I har "arrangeret" det???

Mvh. mig

Folk ringede eller skrev, om de måtte komme. Ved nogen skrev jeg selv om de ikke tog brød med til kaffen og det gik rigtig fint. Jeg synes, det er super, du er bevidst om dine valg - hold fast ved det og lad dinmor være tøsefornærmet! 

Anmeld

10. september 2012

lio

Hold da op for den da. Nej graviditet er ikke en sygdom men er da slet ikke rellevant. Du skal da ikke stå og bage og fylde fryseren hvis du ikke kan/vil eller hvad nu, men selvfølgelig kan barselsgæster godt tage en kage med på vejen, dekan da også få lov at kalde det en gave.

De gæster vi havde hjemme serverede jeg ikke noget for andet end drikkelse og de havde forståelse for situationen.

Anmeld

10. september 2012

K&S

Anonym skriver:

Hvis jeg bare kunne sige til min mor at de skulle tage lidt med, ville det være rart...Men hun tager det bare ilde op, for sådan mener hun ikke det skal være, og sådan har det aldrig været hjemme hos dem, de tre gange hun er blevet mor... Svigermor ville gladeligt acceptere bare en kop kaffe og så det var det, men det kan min mor bare ikke

Du skal da bare lade være at servere andet end kaffe - så kan du jo se om de tager kage med næste gang, de kommer

Jeg synes ikke, din mors ideer om, hvordan det skal foregå, skal påvirke dig - det er DIT hjem og hende der er på besøg  så må hun acceptere måden, hvorpå du gør - og ellers er hun jo velkommen til at gå igen  og ja, jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort, men vi har været igennem øvelsen herhjemme og det bliver bedre gang for gang, når først de forstår at DU bestemmer i dit hjem

Mht. amningen, så har du valgt det, der er mest rigtig for jer BASTA

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.