Hjælp til uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2012

Dinna88

annec skriver:

hvorfor er det for nemt?

Hehe... Jeg skriver altså ikek at fagene at nemme bare fordi det er HF. De er jo på samme niveau som f.eks. STX. Det jeg mener er at de måske vil mene at det år på HF er for "nemt" og giver dig for lidt erfaring, kompetence. Altså, hvis du kigger på de andre, så kræver diverse grundforløb osv tre års erhvervserfaring  Men jeg VED det ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2012

Dinna88

come2 skriver:

Det tænker jeg også.

Jeg synes bestemt ikke de fag jeg tager er nemme

Se mit svar

Anmeld

10. september 2012

Munder

annec skriver:

Kriminalforsorgen har ofte brug for flere fængselsbetjente. Uddannelsen til fængselsbetjent varer tre år, og du får løn gennem uddannelsesforløbet.

For at blive optaget på uddannelsen skal du:

• Være mindst 21 år gammel • Være lovlydig – det vil sige at respektere og overholde gældende love og regler (ikke være registreret i Kriminalregisteret for væsentlige lovbrud) • Være i almindelig fysisk form og have et godt helbred • Have gymnasial uddannelse (STX, HF, HHX eller HTX) eller have • Erhvervsuddannelse, hvor fagene dansk, samfundsfag, og engelsk indgår eller • Handelsskolernes Grunduddannelse (HG 2) og mindst tre års erhvervserfaring eller • Anden sammenlignelig uddannelse eller • Dansk niveau C, samfundsfag niveau C, engelsk niveau C samt et valgfag C niveau og mindst 3 års erhvervserfaring eller • Realkompetencebevis fra VUC med opfyldelse af ovenstående punkts faglige mål.

Herudover vil der blive lagt vægt på, at du har relevante personlige erfaringer og kvalifikationer såsom højskoleophold, frivilligt arbejde i eksempelvis humanitære og sociale organisationer, udenlandsrejser etc.

Kriminalforsorgen anser mangfoldighed som en styrke. Derfor ønsker vi både mænd og kvinder med dansk og anden kulturel og etnisk baggrund som ansøgere.

Læs desuden hvilke personlige kvalifikationer du skal besidde, samt hvad den fysiske test og den almene test kræver af dig.

Vil rigtig gerne være fængsel betjent. Men kan man tage det på HF enkelfag? Og nogle der ved hvor lang tid det tager?
Altså sådan som jeg forstår det kan man godt tage det på enkelfag.

Der står sådan:

Jeg synes du skal skrive til dem og spørge, hvilke kvalifikationer du evt. mangler for at blive optaget.

De har jo nogle der sidder dagligt og screener ansøgningerne, så der kan du få det mest præcise svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.