Håber på lidt hjælp herinde...
Min kæreste gennem knap 6 år, har altid periodevis været depressiv. Oftest i forbindelse med vinterperioder, perioderne har været forholdsvis korte og milde...
Mendet sidste prs tid er perioders blevet hyppigere og "værre". Minkæreste startede op som selvstændiguformel et halvt pr siden Ig det tærer voldsomt på både ham og vores forhold - der nærmest ikke er eksisterende mere - men sagen er den... Når min kæreste har sine gode perioder eengang fantastisk, sjov og dejlig. I hans meredepressive perioder er alt ligegyldigt: hans egen eksistens osv. Han er ligeglad - hvilket er hans møde at kunne kapere det på, ved at lukke fuldstændig ned. Vi har sammen en datter på knap 2 år, han kan heldigvis godt træke sig selv op til at være far for hende og hun er hans lyspunkt selv når han har det værst. Her er hun det eneste der gør ham glad...
jeg har det enormt hårdt og synes det er møghamrende svært at stå på sidelinjen i de perioder, hvor han har det skidt. Jeg har for det første svært ved at sætte mig ind i hans ligegyldighed, selvom jeg ved det er et forsvar, går det mig på. Jeg har ikke megen forståelse for hans situation og kan ikke se mig selv blive hængende i etforhold, hvor jeg er overflødig og skal være overbærende konstant. Leve i et forhold hvor det altid er mig der skal hive os op, komme med energien og stå ved hans side imens jegfuldstænding forsømmes på alle måder.
Jeg ved godt det er egoistisk af mig, men det er nu engang sådan jeg har set
Jeg har også brug for at mærke kærligheden og føle mig værdsat fremfor hele tiden, at skulle bidrage med envejs følelser...
Jeg vil dels høre om der er andre der er samlevere med en depressiv person og hvordan I takler det/har lært at leve med der? - hvis det er muligt!
Anmeld