Hjælp... Erfaring med hormonbehandling søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. september 2012

AJbaby

Hej de damer,

Jeg regner med at jeg skulle starte på hormonbehandling sidst i september for at få gang i min cyklus, så vi kan få vores lille baby... Forhåbentlig snart 

Jeg går ud fra at det er Pergotime som jeg skal starte på... Mit spørgsmål er nu - hvis jeg starter med behandling d. 28/9, hvornår tror I så jeg kan forvente ægløsning og dermed testdag? Vil det allerede være muligt at teste i oktober eller er det først i november jeg har mulighed for det??

Jeg er i dag på cyklusdag 69 siden sidste menstruation... 

Kh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2012

Lotte90

Ved desværre intet om det, men jeg skal også selv starte på hormoner  når jeg får min mens indenfor et par dage efter at have været på Provera i ti dage.. Så det kunne være lidt sjovt at følge hinanden

Anmeld

10. september 2012

AJbaby

Lotte90 skriver:

Ved desværre intet om det, men jeg skal også selv starte på hormoner  når jeg får min mens indenfor et par dage efter at have været på Provera i ti dage.. Så det kunne være lidt sjovt at følge hinanden

Tak for svar Ja det har du da helt ret i er noget spændt på hvad der kommer til at ske, og jeg er ret utålmodig.. Bliv nu bare den 28/9!!

Håber det bedste for dig/jer! 

Kh

Anmeld

10. september 2012

La´chrissen

AJbaby skriver:

Hej de damer,

Jeg regner med at jeg skulle starte på hormonbehandling sidst i september for at få gang i min cyklus, så vi kan få vores lille baby... Forhåbentlig snart 

Jeg går ud fra at det er Pergotime som jeg skal starte på... Mit spørgsmål er nu - hvis jeg starter med behandling d. 28/9, hvornår tror I så jeg kan forvente ægløsning og dermed testdag? Vil det allerede være muligt at teste i oktober eller er det først i november jeg har mulighed for det??

Jeg er i dag på cyklusdag 69 siden sidste menstruation... 

Kh

Hvilken behandling skal du i? For det der pergotime siger mig ikke ret meget!?! Men jeg er altid virkelig dårlig til at tyde mit eget forløb, for kroppen forsinker mig altid, nok fordi man tænker for meget.
Men det kan da være jeg kan hjælpe.

Anmeld

10. september 2012

Lotte90

AJbaby skriver:

Tak for svar Ja det har du da helt ret i er noget spændt på hvad der kommer til at ske, og jeg er ret utålmodig.. Bliv nu bare den 28/9!!

Håber det bedste for dig/jer! 

Kh

Ja jeg er også helt vildt spændt - jeg regner lidt med at min mens dukker op i løbet af idag.. Og så må jeg ringe ud og høre hvad der så skal ske  

Anmeld

10. september 2012

Rebecca55

Der er jo forskellige hormonbehandlinger !!!

Jeg fik pergotime som jeg mener jeg skulle tage en uges tid, hvorefter jeg skulle tage en indsprøjtning i 4 dage. Så blev jeg scannet og incemineret. Tror at fra jeg gik i gang hormonbehandling til jeg stod med en positiv test, gik der ca. en måneds tid.

Held og lykke.

Anmeld

10. september 2012

AJbaby

La´chrissen skriver:

Hvilken behandling skal du i? For det der pergotime siger mig ikke ret meget!?! Men jeg er altid virkelig dårlig til at tyde mit eget forløb, for kroppen forsinker mig altid, nok fordi man tænker for meget.
Men det kan da være jeg kan hjælpe.

Ved endnu ikke hvilken behandling jeg skal i gang med, kun at det er stimulationsbehandling... Har læst på nettet at det kunne være med pergotime, men kan se at svar på tråd at der er forskellige former.. Min uvidenhed.. 

Vil meget gerne høre om dine erfaringer uanset hvad i hvert fald?

Kh

Anmeld

10. september 2012

AJbaby

Rebecca55 skriver:

Der er jo forskellige hormonbehandlinger !!!

Jeg fik pergotime som jeg mener jeg skulle tage en uges tid, hvorefter jeg skulle tage en indsprøjtning i 4 dage. Så blev jeg scannet og incemineret. Tror at fra jeg gik i gang hormonbehandling til jeg stod med en positiv test, gik der ca. en måneds tid.

Held og lykke.

Hejsa..

Skal alene i stimulationsbehandling, så kan godt tænkes det er anden behandling jeg skal i..

Søger erfaringer for at blive klogere og høre om positive virkninger, da vi brændende ønsker os en lille 

Kh

Anmeld

10. september 2012

AJbaby

Lotte90 skriver:

Ja jeg er også helt vildt spændt - jeg regner lidt med at min mens dukker op i løbet af idag.. Og så må jeg ringe ud og høre hvad der så skal ske  

Glæder mig til at høre mere..

Hvornår stoppede i med prævention og hvordan har din cyklus været siden? 

Kh

Anmeld

11. september 2012

La´chrissen

AJbaby skriver:

Ved endnu ikke hvilken behandling jeg skal i gang med, kun at det er stimulationsbehandling... Har læst på nettet at det kunne være med pergotime, men kan se at svar på tråd at der er forskellige former.. Min uvidenhed.. 

Vil meget gerne høre om dine erfaringer uanset hvad i hvert fald?

Kh

De behandlinger jeg har været igennem, har været med ægudtagning (ICSI)
Hvor jeg starter op på Suprecur næsespray på 21. dagen i cyklus. 4 gange dagligt ca 2 uger senere starter jeg op på Puregon injektioner 1 gang dagligt som jeg tager sammen med næsespray i ca 2 uger mere. hvor jeg så skal tage en Ovitrelle ægmodnings sprøjte og 36 timer efter skal æggene tages ud og 2 døgn efter har jeg fået sat 2 æg op begge gange. (Sidst var der også tre til fryseren ) og så i 2 uger skal man bruge enten Lutinus eller Crinone vaginalt så man holder hormon balancen og det skulle hjælpe til at holde på æggene.
2 uger efter æggene er sat op skal man have taget en blodprøve, for at få svar.
Mine har desværre været negative begge gange. øv øv.

Men på Torsdag skal jeg have sat mine æg fra fryseren op hvis de overlever optøning og at de deler sig som de skal
Og denne gang har det været helt uden hormoner. skøøøøøønt

Håber det hjalp lidt. Inde på min profil, står mine forløb beskrevet lidt mere. hvis du vil vide mere

Håber du snart kommer i gang og det lykkes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.