At gå fra sin kæreste!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.133 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. september 2012

Anonym trådstarter

Hvordan siger man til sin kæreste at man har taget beslutningen om at gå fra ham??

Jeg har været sammen med min kæreste i 13 år og sammen har vi et barn på snart 5, hus, biler, hunde, ja alt er fint ud ad til.

Men de sidste 4 år har det bare gået ned ad bakke, de første par år prøvede jeg at gøre noget ved det, men da det kun var mig der prøvede - valgte jeg efter 2 år at sige til mig selv at det var det. - Tiden går og nu er der gået yderligere 2 år, og nu vil jeg gerne videre. Jeg har i 2 år vidst at jeg ville gå fra ham - men jeg kan bare ikke få det sagt - hvordan gør man?

Vi er ikke særlig gode til at snakke sammen - vi skændes aldrig, er der optræk til noget - så vælger han at gå (sådan har han ikke altid været) - han gider ikke skændes/snakke om tingene - så jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal starte samtalen.

Jeg har været så dum at indlede et forhold til en anden mand (jeg ved godt hvor forkert det er - så det behøver i ikke at hakke på) - det har stået på i 9 måneder nu - og jo flere føleser der er kommet for den her affære - jo mere desperat er jeg for at komme ud af det forhold jeg er i. - Min kæreste ved ikke noget om den her affære.

Så - hvordan får man det sagt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Hvordan siger man til sin kæreste at man har taget beslutningen om at gå fra ham??

Jeg har været sammen med min kæreste i 13 år og sammen har vi et barn på snart 5, hus, biler, hunde, ja alt er fint ud ad til.

Men de sidste 4 år har det bare gået ned ad bakke, de første par år prøvede jeg at gøre noget ved det, men da det kun var mig der prøvede - valgte jeg efter 2 år at sige til mig selv at det var det. - Tiden går og nu er der gået yderligere 2 år, og nu vil jeg gerne videre. Jeg har i 2 år vidst at jeg ville gå fra ham - men jeg kan bare ikke få det sagt - hvordan gør man?

Vi er ikke særlig gode til at snakke sammen - vi skændes aldrig, er der optræk til noget - så vælger han at gå (sådan har han ikke altid været) - han gider ikke skændes/snakke om tingene - så jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal starte samtalen.

Jeg har været så dum at indlede et forhold til en anden mand (jeg ved godt hvor forkert det er - så det behøver i ikke at hakke på) - det har stået på i 9 måneder nu - og jo flere føleser der er kommet for den her affære - jo mere desperat er jeg for at komme ud af det forhold jeg er i. - Min kæreste ved ikke noget om den her affære.

Så - hvordan får man det sagt??

Kan ikke sige andet end at du bare er nødt til at sige det som det er for at skåne følelser!! Lyv og talen bag ryg osv kommer der intet godt ud af. Selvom det er "punch in the face" vil det nok være det bedste, tror jeg!

Og hvis det er gået ned af bakke i 4 år, må han måske osse vide den dag ville komme.

Held og lykke og det bedste fremover!

Anmeld

9. september 2012

MorDk

Puha den er ikke go  2 år?! hvordan har du kunne "leve" tænker jeg...? Du må da ikke ha' haft det godt? Jeg sys du skal få det sagt hurtigst muligt for synes ikke det er fair overfor din kæreste at han ikke får "ren besked" ... Håber du tager dig selv i nakken og får det sagt så du kan få ro i sjælen og din kæreste kan komme videre...

Held & Lykke med det...

Anmeld

9. september 2012

aarhusmor

Jeg synes bare du skal få sagt til ham at det ikke skal være jer mere. Du har fundet en anden som du ønsker at være kæreste med.

Lad være med at fortælle ham at du har haft en affære i 9 måneder. Det kommer der kun sorg ud af. Men han prøver måske at presse ud af dig hvor længe, så vær klar med et svar.

Vær obs på fælles delt forældremyndighed. Ingen tager barnet fra den anden.

Få et par ejendomsmæglere ud og vurdere huset og sæt det til salg, ved den der virker bedst på jer og ikke den der sælger til højest pris.

Jeg kender godt det med at have en mand der ikke skændes. Det er hårdt at man aldrig får sagt hvad man har på hjerte. Man føler ligesom ikke at man lever helt. Men samtidig er de jo søde og man er også glad for ikke at skændes.

Anmeld

9. september 2012

Nemesis

Skal du flytte og hvorhen?? få det på plads og så meld ud at om så og så lang tid flytter du fordi det ikke skal være jer to længere.

Men skal huset sælges?? og har i fælles økonomi??

Så få delt det op du kan nu, få ukket så mange økonomiske spørgsmål som du kan så du er klar.

Og så må du jo melde ud! Du behøver jo ikke sige i skal snakke sammen hvis han ikke vil, så må du jo nøjes med at sige det mens i sidder i sofaen eller noget.

Sisse som har været der.

Anmeld

9. september 2012

Pige2009

Kan kun tilslutte mig de andre. Har også selv været der og det er ikke sjovt. Håber du snart får afklaring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.