Hvordan kommer man igang med den der sunde livsstil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. september 2012

Anonym trådstarter

NU SKAL DET VÆRE...

Vil ikke stå frem med navn om hvor mange dårlige ting jeg gør i forhold til min fertilitet, respekter venligst anonymitet.

jeg er ryger - ca. 20 om dagen.

jeg har mærkelige arbejdstider 7-12/13 og igen 16-18 CA!!!! for det svinger uffatteligt meget.

mit overskud er ikke det store og det bliver ofte hurtig/nem aftensmad.

Jeg ville så gerne finde det store overskud frem, handle når jeg er hjemme til middag, gøre mad klar så manden bare skal lave det færdig til aften.

jeg vejer på ingen måde for meget (men skyldes nok rygning)

jeg spiser stort set kun hvidt brød og det ender lidt for ofte med  take away (fordi vi begge går i haven til sent, eller laver brænde til fyret eller lign om aftenen og ingen af os derfor gider lave mad...

Hvordan får jeg det vendt... Har flere gange forsøgt mig med madplan, det fungere fint den første uge, så får jeg ikke lavet ny plan, dermed ikke handlet og så går det i stå igen.

er der et sted man kan hente madplaner gratis..? vi er ikke de store grøntsagsmennesker eller frugt for den skyld... så det der med at koge grøntsager ved siden af bliver bare ikke. jeg får også skæld ud hvis der kommer for meget i lasagnen...

har sådan set bestemt idag at jeg ikke vil ryge mere. fertilitetsbehandling nu her, men jeg er af den type, at hvis jeg føler mig presset til det VIL jeg ikke...

jeg ved det er for min egenn og barnets skyld, men føler virkelig at hvis ikke jeg holder kan jeg ikke få hjælp nogen steder fordi der bliver set så skævt til det... HADER AT FØLE MIG TVUNGEN - så bliver jeg sku tvær og holder på mit  stædig er man vel..

hmm. det blev alt for langt, men gode råd modtages!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

NU SKAL DET VÆRE...

Vil ikke stå frem med navn om hvor mange dårlige ting jeg gør i forhold til min fertilitet, respekter venligst anonymitet.

jeg er ryger - ca. 20 om dagen.

jeg har mærkelige arbejdstider 7-12/13 og igen 16-18 CA!!!! for det svinger uffatteligt meget.

mit overskud er ikke det store og det bliver ofte hurtig/nem aftensmad.

Jeg ville så gerne finde det store overskud frem, handle når jeg er hjemme til middag, gøre mad klar så manden bare skal lave det færdig til aften.

jeg vejer på ingen måde for meget (men skyldes nok rygning)

jeg spiser stort set kun hvidt brød og det ender lidt for ofte med  take away (fordi vi begge går i haven til sent, eller laver brænde til fyret eller lign om aftenen og ingen af os derfor gider lave mad...

Hvordan får jeg det vendt... Har flere gange forsøgt mig med madplan, det fungere fint den første uge, så får jeg ikke lavet ny plan, dermed ikke handlet og så går det i stå igen.

er der et sted man kan hente madplaner gratis..? vi er ikke de store grøntsagsmennesker eller frugt for den skyld... så det der med at koge grøntsager ved siden af bliver bare ikke. jeg får også skæld ud hvis der kommer for meget i lasagnen...

har sådan set bestemt idag at jeg ikke vil ryge mere. fertilitetsbehandling nu her, men jeg er af den type, at hvis jeg føler mig presset til det VIL jeg ikke...

jeg ved det er for min egenn og barnets skyld, men føler virkelig at hvis ikke jeg holder kan jeg ikke få hjælp nogen steder fordi der bliver set så skævt til det... HADER AT FØLE MIG TVUNGEN - så bliver jeg sku tvær og holder på mit  stædig er man vel..

hmm. det blev alt for langt, men gode råd modtages!!!!!

Hej med dig

Med hensyn til smøgerne, er du nok nødt til at fjerne tankerne fra at du bliver tvunget til det, men det er noget du gør for dit ufødte barn og for at det bliver nemmere for dig at blive gravid! Måske en start ville være at skære ned og så gøre det over lidt tid? Har aldrig røget, men tænker det måske kunne være vejen frem

På go' TV2 kan man melde sig til Christian Bitz og Claus Holms madplan... Det er sunde og læke måltider.

På rema1000 hjemmesiden er det også nemt at sammensætte en madplan, ved ikke om der er andre steder

Rigtig meget held og lykke med projektet

Anmeld

8. september 2012

Jupiter

Jeg er af den opfattelse at uanset hvor meget man prøver, så lykkes det ikke før man SELV VIL DET!

Altså, glem hvad alle andre tænker og siger. Gør op med dig selv hvad du gerne vil have ud af det? Om det er indsatsen værd, som du er nødt til at gøre?

Beslut om du er klar til at prioritere det højt, og gå på kompromis med andre ting. Gør det klart for familie og venner at de ikke skal forhindre dig i at nå dit mål (nu siger du at du får skælud over grøntsager i lasagnen - sig at han kan lave sin egen portion, hvis han er utilfreds).

Du skal gøre det DU vil og det DU kan for at nå dit mål!

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Hej med dig

Med hensyn til smøgerne, er du nok nødt til at fjerne tankerne fra at du bliver tvunget til det, men det er noget du gør for dit ufødte barn og for at det bliver nemmere for dig at blive gravid! Måske en start ville være at skære ned og så gøre det over lidt tid? Har aldrig røget, men tænker det måske kunne være vejen frem

På go' TV2 kan man melde sig til Christian Bitz og Claus Holms madplan... Det er sunde og læke måltider.

På rema1000 hjemmesiden er det også nemt at sammensætte en madplan, ved ikke om der er andre steder

Rigtig meget held og lykke med projektet

tak for svar...

ja må nok hellere bare stoppe med det rygning... synes bare det hele er kørt sådan op i en spids med det rygning, må ingenting og staten vil bestemme... og så bliver jeg stædig (skal de ikk bestemme)...

sys bare ofte de der madplaner rundt omkring er sådan nogle mærkelige nogen... herhjemme er vi mest til alm. mad. kartofler med brunsovs ved man hvad er bagsiden af at være landmand tror jeg pasta er også bandlyst... hmm. må hellere bare få noget mere overskud og gøre noget...

bare så svært, det fungere jo fint, den første uge - hader at handle... ja alle de dårlige undskyldninger er igang

Anmeld

8. september 2012

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg er af den opfattelse at uanset hvor meget man prøver, så lykkes det ikke før man SELV VIL DET!

Altså, glem hvad alle andre tænker og siger. Gør op med dig selv hvad du gerne vil have ud af det? Om det er indsatsen værd, som du er nødt til at gøre?

Beslut om du er klar til at prioritere det højt, og gå på kompromis med andre ting. Gør det klart for familie og venner at de ikke skal forhindre dig i at nå dit mål (nu siger du at du får skælud over grøntsager i lasagnen - sig at han kan lave sin egen portion, hvis han er utilfreds).

Du skal gøre det DU vil og det DU kan for at nå dit mål!

Tusind tak for svar...

ja.. hader bare at få opmærksomhed ved eks. et rygestop... ingen skal kommentere det, for jeg gør det ikke for deres skyld. manden er ikke ryger og er helt oppe og køre over at jeg vil stoppe... han snakker nærmest ikk om andet og det pisser mig af... det er MIG der har bestemt det og der er IKKE for hans skyld...

iihh alle de undskyldninger man kan finde

nej det er nemlig det. er ikke sikker på jeg har hjertet med i et rygestop og så kan man jo lige så godt lade være.

ved bare jeg bliver slået for hårdt i hovedet på fertilitetesklinikken når de finder ud af jeg er ryger... ved ikke om de kan tvivnge mig på rygestopkursus eller nægte mig hjælp hvis jeg fortsat ryger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.