min søn bliver panisk i bad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. september 2012

LilleLene

min søn på 3 mdr skriger og hyler når han kommer i bad, om det er badekar eller brusebad, det er lige meget

de første 3-4 gange han var i bad var der ingenting, han lå bare og plaskede og nød det...

Så en dag hvor han kom i bad skreg han og var helt umulig, og sådan har det været siden

Nogle der har gode råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

LilleLene

LilleLene skriver:

min søn på 3 mdr skriger og hyler når han kommer i bad, om det er badekar eller brusebad, det er lige meget

de første 3-4 gange han var i bad var der ingenting, han lå bare og plaskede og nød det...

Så en dag hvor han kom i bad skreg han og var helt umulig, og sådan har det været siden

Nogle der har gode råd ?

slet ingen ?

Anmeld

8. september 2012

Leonora

Det er svært at sige hvorfor han er blevet bange. Prøv at lade ham mærke og se på vanden inden han kommer i. Og prøv at finde noget legetøj som han godt kan lide at se på.

Det er nok også vigtigt at han er frisk og mæt mår han kommer i.

Håber snart det bliver bedre

Go week

Anmeld

8. september 2012

LilleLene

Leonora skriver:

Det er svært at sige hvorfor han er blevet bange. Prøv at lade ham mærke og se på vanden inden han kommer i. Og prøv at finde noget legetøj som han godt kan lide at se på.

Det er nok også vigtigt at han er frisk og mæt mår han kommer i.

Håber snart det bliver bedre

Go week

tak for rådene

Anmeld

8. september 2012

Lullaby*

Det gjorde vores datter også en periode, fordi hun havde fået vand i hovedet, hvilket hun oplevede som noget meget voldsomt
Men det tog mig lang tid og megen tålmodighed at få vendt igen.
Men det lykkedes da

Prøv at lade ham mærke vandet længe først, inden han kommer ned under. Og opmunter ham så..ros ros ros..
Ha' noget legetøj med, i kan lege med og glem så alt om vask af krop og hår. Tag det i hans tempo, indtil han er mere tryg. Det skal nok komme

Held og lykke med det

Anmeld

8. september 2012

Faith

Prøv at tage en stofble og gøre den våd og så lægge den hen over ham mens han sidder i badekarret. Den skal selvfølgelig være varm og dække hele hans krop, inkl. arme helt op til hagen. Det gør jeg med min søn og det beroliger ham helt utrolig meget.

Anmeld

9. september 2012

LilleLene

Lullaby* skriver:

Det gjorde vores datter også en periode, fordi hun havde fået vand i hovedet, hvilket hun oplevede som noget meget voldsomt
Men det tog mig lang tid og megen tålmodighed at få vendt igen.
Men det lykkedes da

Prøv at lade ham mærke vandet længe først, inden han kommer ned under. Og opmunter ham så..ros ros ros..
Ha' noget legetøj med, i kan lege med og glem så alt om vask af krop og hår. Tag det i hans tempo, indtil han er mere tryg. Det skal nok komme

Held og lykke med det

taaaak for rådet

Anmeld

9. september 2012

LilleLene

Faith skriver:

Prøv at tage en stofble og gøre den våd og så lægge den hen over ham mens han sidder i badekarret. Den skal selvfølgelig være varm og dække hele hans krop, inkl. arme helt op til hagen. Det gør jeg med min søn og det beroliger ham helt utrolig meget.

Det vil jeg prøve

Anmeld

12. september 2012

Barejegsnartergravid

Har lige været gennem det samme godt nok er min et år, men hun skreg virkelig som var hun bange. Vi gjorde det at vi lavede badet som vi plejer og så gav vi os masser af tid. Al den tid til at se det an, så da hun var klar stod hun i det, og det blev for meget så tog vi hende op, og da hun var klar igen kom hun ned igen, og så til sidst sætte hun sig ned. Vi havde alt det legetøj i som vi ved hun elsker, heldigvis elsker hun bolde så det kunne tåle det. Men hun elskede det og skreg kun da hun skulle op. I dag fik hun også bad og skreg kun to gange. Den ene gang fordi hun ikke kom hurtigt nok ned og anden gang fordi hun skulle op. Virkelig en omvæltning efter også at have kæmpet længe med hende. Selvfølgelig er det ikke helt det samme for din, når han bare er 3 md. Så sammenfattede råd, giv tid og respekter og afbryd hvis det bliver for megrt og start forfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.