Foerste moede mellem baby og hund.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. september 2012

Gravid2012

Vi har en hund, som vi har haft i 5 aar nu... og er lidt nervoes over hvordan den vil reagere med en lille baby i huset som vil faa naesten alt opmaerksomheden.

Min hund er lille og stille, og laver ikke noget ballade.

Men har hoert fra andre familier at hunde pludselig kan blive vrede naar der kommer en baby i huset og finde paa alt mulig.

Hvad skal jeg goere for at undgaa saadan noget ?

Foerste gang jeg kommer hjem med babyen, hvad skal jeg goere?

Skal hunden ha lov til at snuse eller???

Haaber i kan gi mig nogle gode raad....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2012

Princesspigen

Gravid2012 skriver:

Vi har en hund, som vi har haft i 5 aar nu... og er lidt nervoes over hvordan den vil reagere med en lille baby i huset som vil faa naesten alt opmaerksomheden.

Men har hoert fra andre familier at hunde pludselig kan blive vrede naar der kommer en baby i huset og finde paa alt mulig.

et godt triks er at have noget tøj, tæppe eller ligende i kan lade baby have på på hospitalet, og farman så tager med hjem til hunden og lader hunden vænne sig til babys lugt inden baby kommer hjem..

en anden god ting med dyr især hunde er at lade dem deltage så meget de selv vil.. lade dem snuse, undersøge og deltage på det plan de nu kan og vil..

på den måde føler de sig ikke lige så overset og ændre ikke lige så stor adfærd..

mens i laver indkøb til babyværelset osv så lad hunden undersøge alt, om så det betyder det skal vaskes igen.. jo mere den er med jo mindre jealux bliver den på baby og så er der ingen ballade der

men tving den ikke til at deltage, det skal være på hundens primisser og ikke jeres  

Anmeld

8. september 2012

Gravid2012

Princesspigen skriver:

et godt triks er at have noget tøj, tæppe eller ligende i kan lade baby have på på hospitalet, og farman så tager med hjem til hunden og lader hunden vænne sig til babys lugt inden baby kommer hjem..

en anden god ting med dyr især hunde er at lade dem deltage så meget de selv vil.. lade dem snuse, undersøge og deltage på det plan de nu kan og vil..

på den måde føler de sig ikke lige så overset og ændre ikke lige så stor adfærd..

mens i laver indkøb til babyværelset osv så lad hunden undersøge alt, om så det betyder det skal vaskes igen.. jo mere den er med jo mindre jealux bliver den på baby og så er der ingen ballade der

men tving den ikke til at deltage, det skal være på hundens primisser og ikke jeres  

Det var nogen gode raad du kom med Dem vil jeg helt sikkert tage i brug... har du ogsaa hund siden du ved det, eller har du laest dig frem?

Anmeld

8. september 2012

Princesspigen

Gravid2012 skriver:

Det var nogen gode raad du kom med Dem vil jeg helt sikkert tage i brug... har du ogsaa hund siden du ved det, eller har du laest dig frem?

har desværre ikke hund selv..

men har 3 katte sammen med kæresten, og er ud af en familie som genneralt er dyre mennesker, alle i familien har enten hund eller kat  en enkelt har kanin

samt jeg har arbejdet sammenlagt 1 år på et dyreinternat hvor jeg os har suget alt det til mig jeg kunne

min store drøm er selv at blive hundeadfærds terapeut (hunde psykolog )

Anmeld

8. september 2012

Gravid2012

Princesspigen skriver:

har desværre ikke hund selv..

men har 3 katte sammen med kæresten, og er ud af en familie som genneralt er dyre mennesker, alle i familien har enten hund eller kat  en enkelt har kanin

samt jeg har arbejdet sammenlagt 1 år på et dyreinternat hvor jeg os har suget alt det til mig jeg kunne

min store drøm er selv at blive hundeadfærds terapeut (hunde psykolog )

ej det lyder da ogsaa spaendene... haaber din droem bliver opfyldt 

Anmeld

8. september 2012

Princesspigen

Gravid2012 skriver:

ej det lyder da ogsaa spaendene... haaber din droem bliver opfyldt 

tak skal du have, og held og lykke med hunden og den lille ny

Anmeld

8. september 2012

snefnug

Gravid2012 skriver:

Vi havde 2 store hunde da vi fik vores søn. Vi gjorde det, at vi satte liften på gulvet med søn i, og så lod vi ellers hundene snuese alt det de ville. Den ene snuest kort til liften, den anden snueste liften rundt 4 gangen.

Sørg for at snakke med hunden selv om du har dit barn på armen, samt når baby sover at give hund opmærkesomhed, selv om det nok er 1000 andre ting du skal nå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.