Er anonym, da jeg helst ikke vil have at min eks ser dette indlæg, men har brug for lidt kyndig vejledning 
Sagen er den at mig og min eks flyttede fra hinanden i april. Vi har en datter på 2 år sammen som har bopæl ved mig, og vi har en 9-5 ordning. Min eks vil gerne have en 7-7 ordning, og vi har netop været i statsforvaltningen til børnesagkyndig rådgivning pga det. I dag er de fem dage splittet ud af tre omgange, fordi min eks gerne vil se sin datter ofte. Hun tager dog ikke de mange skift så godt, hvilket vel er forståeligt, når det er aligevel er 6 skift på 14 dage!!! Hun bliver ked af det om morgenen når det er far der skal hente i vuggestuen om eftermiddagen og vil absolut ikke afsted, selvom hun ellers elsker sin vuggestue. Jeg er ikke i tvivl om at han er en god far, og at hun har det godt når hun er der, det er bare skiftene der er for hårde for hende. Hvilket jeg jo godt kan forstå, for hun er jo kun to år.
Ved statsforvaltningen fik vi en anbefaling på, at vi som minimum skal samle samværet, men den børnesagkyndige sagde også at han faktisk mente vores datter skulle være mindre ved sin far, da hun er så lille som hun er og har brug for en stabil hverdag. Men min eks vil slet ikke lytte og vil kun være med til at samle samværet hvis han samtidig får hende 7 dage.
Så hvad gør jeg? Kan jeg som bopælsforældre på nogen måde gennemtvinge at samværet skal samles? Eller skal jeg rette henvendelse til statsforvaltningen for at de kan gøre det? Vores nuværende aftale er en vi selv har aftalt og ikke en der er fastsat af statsforvaltningen.
Håber i kan hjælpe 
Anmeld