Erfaring med flåtbid og borrelia + varierende feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.900 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Er der mon nogen der har haft en borrelia infektion eller har erfaring med forløbet efter biddet?

Liam har de sidste 3 dage haft feber og været meget utilpas. Han klagede over ondt i øret igår og da han er ørebarn tog vi i dag til ørelægen, der var ingenting. Kun en smule forkølelse. I morges var feberen helt væk (37,3) men i eftermiddag ved 15 tiden havde han pludselig 40 i feber og var ret pivet.

I sidste uge blev han bidt i øjenkrogen af en flåt. Det skete i børnehaven, den blev fjernet ved 11 tiden og Liam kom i børnehaven ved 7 tiden.

Jeg bliver lidt bekymret om det kan have en sammenhæng. Liam er meget sjældent syg, og har kun haft 40 i feber eén gang i sit 3 år lange liv.

Nu ligger han og sover trygt i sin seng. Og har sovet siden kl.18.30. 

Jeg synes det er et mærkeligt forløb, og påtænker at ringe til lægen i morgen hvis der stadig er høj feber. Er jeg for pylret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Lady Marion <3

Når flåten ikke har siddet længere burde han ikke kunne være smittet med borelia ,,  Området omkring flåtbiddet skal også være meget hævet og rødt hvis der er borelia infektion

Anmeld

6. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Lady Marion <3 skriver:

Når flåten ikke har siddet længere burde han ikke kunne være smittet med borelia ,,  Området omkring flåtbiddet skal også være meget hævet og rødt hvis der er borelia infektion

Ok. pfhew. Men synes bare jeg har læst at de røde mærker sagtens kan komme andre steder end der hvor biddet er.

Men synes nu stadig det er mæskeligt at feberen kommer og går

Anmeld

6. september 2012

Lady Marion <3

Rikke&Liam skriver:

Ok. pfhew. Men synes bare jeg har læst at de røde mærker sagtens kan komme andre steder end der hvor biddet er.

Flåten skal bare have siddet længere for at overføre smitte , det jeg sikker på .. Ring til lægevagten hvis du er i tvivl

Anmeld

6. september 2012

Isabella_mor

det er bare at komme til lægen med det..

min kæreste fik ondt i leddene og fik lidt feber og havde influenzasymptomer osv... han var blevet bidt i navlen af en flåt nogle måneder før symptomerne viste sit ansigt.. og han fik boreliose (borelia) 

han blev lam i den ene side af ansigtet.. havde han ikke været så heldig at komme til sin kammerarts læge.. havde han måske været kronisk lam..

så det er ikke noget at kimse af. hellere gå til lægen med mistanken så det kan undersøges..

min kæreste kom på sygehuset med det samme direkte fra lægen fordi at lægen slet ikke var i tvivl...

så jeg syntes bestemt at du skal give vagtlægen et kald...

er det forresten rødligt der hvor han havde flåten... og hvor stort er det.. er det stort og rødt så er der hvertfald noget om snakken..

min kærestes egen læge var sikker på at min kæreste bare havde influenza.. en uge efter blev han så lam i ansigtet, og da hans egen læge var på konference så kom han til hans kammerarts læge. som faktisk var ham der reddede min kæreste fra at blive lam...

hans indlæggelse bestod af at han skulle have drop hver 6 time... så han lod sig indlægge ambulant da han var på højkant igen. og så tog han på sygehuset om dagen og passede sin skole indimellem (han gik på dtu) men til sidst lod han sig indlægge igen på fuldtid fordi det var for hårdt at skulle frem og tilbage fra skole til hjem til sygehus osv... 

håber bare det er alm feber osv.. borelia er noget værre skidt..

Anmeld

6. september 2012

Lady Marion <3

Rikke&Liam skriver:

Den skal normalt sidde 24 timer for at kunne overføre smitte http://patienthaandbogen.dk/infektioner/sygdomme/borreliose-efter-flatbid-1737.html

Anmeld

6. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Isabella_mor skriver:

det er bare at komme til lægen med det..

min kæreste fik ondt i leddene og fik lidt feber og havde influenzasymptomer osv... han var blevet bidt i navlen af en flåt nogle måneder før symptomerne viste sit ansigt.. og han fik boreliose (borelia) 

han blev lam i den ene side af ansigtet.. havde han ikke været så heldig at komme til sin kammerarts læge.. havde han måske været kronisk lam..

så det er ikke noget at kimse af. hellere gå til lægen med mistanken så det kan undersøges..

min kæreste kom på sygehuset med det samme direkte fra lægen fordi at lægen slet ikke var i tvivl...

så jeg syntes bestemt at du skal give vagtlægen et kald...

er det forresten rødligt der hvor han havde flåten... og hvor stort er det.. er det stort og rødt så er der hvertfald noget om snakken..

min kærestes egen læge var sikker på at min kæreste bare havde influenza.. en uge efter blev han så lam i ansigtet, og da hans egen læge var på konference så kom han til hans kammerarts læge. som faktisk var ham der reddede min kæreste fra at blive lam...

hans indlæggelse bestod af at han skulle have drop hver 6 time... så han lod sig indlægge ambulant da han var på højkant igen. og så tog han på sygehuset om dagen og passede sin skole indimellem (han gik på dtu) men til sidst lod han sig indlægge igen på fuldtid fordi det var for hårdt at skulle frem og tilbage fra skole til hjem til sygehus osv... 

håber bare det er alm feber osv.. borelia er noget værre skidt..

Han er ikke rød. Men det er jo et ret følsomt sted den har siddet, den sad i den våde kant. Uha, jeg bliver altså lidt nervøs over det. Vi ser lige i morgen hvad feberen siger.

Anmeld

6. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Lady Marion <3 skriver:

Den skal normalt sidde 24 timer for at kunne overføre smitte http://patienthaandbogen.dk/infektioner/sygdomme/borreliose-efter-flatbid-1737.html

Ok, nu er det sådan at jeg faktisk synes han havde et eller andet i øjet da jeg sendte ham afsted om morgenen den dag, men studerede det ikke nærmere (morgenstress øj). Så er faktisk i tvivl om hvor længe den har siddet der.

Anmeld

6. september 2012

Lady Marion <3

Rikke&Liam skriver:

Ok, nu er det sådan at jeg faktisk synes han havde et eller andet i øjet da jeg sendte ham afsted om morgenen den dag, men studerede det ikke nærmere (morgenstress øj). Så er faktisk i tvivl om hvor længe den har siddet der.

Så ville jeg give lægevagten et kald nu , bare for at være på den sikre side

Anmeld

6. september 2012

Isabella_mor

Rikke&Liam skriver:

Han er ikke rød. Men det er jo et ret følsomt sted den har siddet, den sad i den våde kant. Uha, jeg bliver altså lidt nervøs over det. Vi ser lige i morgen hvad feberen siger.

tror en blodprøve ville kunne komme med et svar om borelia. jo før det bliver opdaget, jo tidligere... 

og det er ikke sikkert at feberen er der i morgen. som jeg skrev havde min kæreste meget lidt feber...

og det var slet ikke det der gjorde at han gik til lægen...

det var de der influenza symptomer og så senere lammelsen som er det værste i sygdommen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.