D-dråber og vitaminpiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. september 2012

Annette A

Hej

Jeg vil høre Jer der har børn der er fyldt 1 år hvordan det er med de d-dråber samt vitaminpiller. Barnet skal jo have d-dråber til de fylder 2 år og man anbefaler jo også en vitaminpille fra de er blevet 1 år. Men der er jo også d-vitamin i vtaminpillen, så tænkte på om man skal skære ned i antallet af dråber, når man også giver en vitaminpille? Der er jo noget med at man helst ikke skal overdosere med d-vitamin, mens mange andre vitaminer er mere uskadelige.

Kan ikke rigtig finde noget om det nogen steder og fik jo aldrig spurgt sundhedsplejerseken på hendes sidste besøg. Så måske nogen herinde ved noget om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

jeanett1988

Kellie skriver:

Hej

Jeg vil høre Jer der har børn der er fyldt 1 år hvordan det er med de d-dråber samt vitaminpiller. Barnet skal jo have d-dråber til de fylder 2 år og man anbefaler jo også en vitaminpille fra de er blevet 1 år. Men der er jo også d-vitamin i vtaminpillen, så tænkte på om man skal skære ned i antallet af dråber, når man også giver en vitaminpille? Der er jo noget med at man helst ikke skal overdosere med d-vitamin, mens mange andre vitaminer er mere uskadelige.

Kan ikke rigtig finde noget om det nogen steder og fik jo aldrig spurgt sundhedsplejerseken på hendes sidste besøg. Så måske nogen herinde ved noget om det?

Min sp sagde at fik børnene en sund og varieret kost var der ingen grund til at give vitaminpillen. Men ellers skal man ikke give d dråber hvis man giver vitaminpiller så vidt jeg har forstået

Anmeld

6. september 2012

Nadia&Daniel

Kellie skriver:

Hej

https://www.baby.dk/debat/187678pi1/boern-13-aar/baade-vitaminpiller-og-ddraaber-.aspx

Har lavet den tråd for noget tid siden

Anmeld

6. september 2012

Annette A

Nadia&Daniel skriver:

https://www.baby.dk/debat/187678pi1/boern-13-aar/baade-vitaminpiller-og-ddraaber-.aspx

Har lavet den tråd for noget tid siden

Tak

Anmeld

6. september 2012

Annette A

jeanett1988 skriver:

Min sp sagde at fik børnene en sund og varieret kost var der ingen grund til at give vitaminpillen. Men ellers skal man ikke give d dråber hvis man giver vitaminpiller så vidt jeg har forstået

Ok. Tænker også jeg venter lidt med vitaminerne for han spiser jo masser af varieret mad og jo overhovedet ikke kræsen... endnu.

Men det lyder fint..

Anmeld

6. september 2012

Hyacinth

Kellie skriver:

Hej

Hej

Altså jeg har en datter på knapt 16 md. og hun får ikke d-dråber mere. Det blev jeg fortalt, at man kun giver børn med mørk hud til de er 2 år, men ikke lyse børn. Så vi stoppede, da hn blev 1 år. 

Jeg er lige startet med at give hende en vitaminpille, som "Livol multi total", ddr går fra 1-10 år. Jeg knuser den i lidt yoghurt, fordi hun ikke kan finde ud af det der med vitaminpiller 

Men jeg giver den, fordi hun er lidt småtspisende og jeg gerne vil være sikker på, at hun får dækket sit behov for vitaminer og mineraler. V spiser en normalt varieret kost herhjemme, men i og med hun ikke spiser så meget pt, har jeg valgt at give den.

Men man siger jo, at en varieret kost burde være nok 

Anmeld

6. september 2012

Annette A

Hyacinth skriver:

Hej

Altså jeg har en datter på knapt 16 md. og hun får ikke d-dråber mere. Det blev jeg fortalt, at man kun giver børn med mørk hud til de er 2 år, men ikke lyse børn. Så vi stoppede, da hn blev 1 år. 

Jeg er lige startet med at give hende en vitaminpille, som "Livol multi total", ddr går fra 1-10 år. Jeg knuser den i lidt yoghurt, fordi hun ikke kan finde ud af det der med vitaminpiller 

Men jeg giver den, fordi hun er lidt småtspisende og jeg gerne vil være sikker på, at hun får dækket sit behov for vitaminer og mineraler. V spiser en normalt varieret kost herhjemme, men i og med hun ikke spiser så meget pt, har jeg valgt at give den.

Men man siger jo, at en varieret kost burde være nok 

Ok, ja kan godt høre der er flere meldinger på det og ja det er jo rigtigt at hvis de blot spiser varieret nok, så er der ingen grund til piller. Tror også bare jeg venter med vitaminpillerne, da han jo spiser rigeligt og varieret og venter til han måske skulle ændre mønster.

Tak for svar

Anmeld

11. september 2012

AA10

hvis du giver vitamin piller, skal du ikke give d-dråber, enten eller jeg droppede d-dråber og gav vitamin, da jeg så er sikrede at hun for det ellers trods af hun stadig får varieret kost

Anmeld

11. september 2012

Mussen2

Vi gav vitaminpille og dermed ikke d dråber. Jeg var en skovl til at huske d dråber, så for os var det nemmest med en vitamin pille, som vores datter nok selv skulle huske da hun elskede den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.