Er sensitivitet arveligt?
For det har jeg en formodning om efter at dpp idag ringede i forbindelse med at vores søn skal videre i systemet og skal i børnehave i december.
Hun kunne fortælle en masse positive ting hun har observeret ved vores søn og i samspil med vores dagplejemor.
Det viser sig at min søn er sensitiv i den forbindelse at han kan aflæse andres kropssprog og udtryk - uden behov for ord. Han kan simpelthen "SE" alt. Præcis som sin mor. Jeg har bare aldrig tænkt på at han også kunne få både den gave og forbandelse det er.
Og at vi skal gøre børnehavens pædagoger opmærksomme på det og at de skal respektere at han har brug for at være selv, når han indimellem trækker sig tilbage. Det er jo en fantastisk evne, men også noget de skal gøres opmærksom på, da det også kan munde ud i at han er en af dem, der går i eet med tapetet og bliver "overset".
Jeg er med stor sandsynlighed ikke den eneste mor, der sidder med den følelse af at være bange for sit barns trivsel - i skiftet fra dp til børnehave... men havde bare brug for at skrive det ned og dele det med jer herinde i håbet om at høre fra andre, der måske kan fortælle mig mere om det at være sensitiv og skift i institutioner.
Jeg er bare glad for at kunne dele og forstå min søn for fremtiden, i og med at jeg har det på samme måde. Jeg kan fornemme stemninger spot on i mødet med mennesker - uden at der bliver sat ord.
Nu er det en gave, da jeg var yngre og ikke blev mødt med forståelse var det en forbandelse.
Er så glad for at jeg kan møde min søn med forståelse og give ham den tryghed. For det får han brug for.
Tak fordi du læste med på mit indlæg. Du er velkommen til at dele dine tanker med mig efterfølgende 
Anmeld