Hej.
Sagen er den, at min mands fætter døde igår. Han har kæmpet mod kræften de sidste 3 år, og igår døde han så.
Der kommer så en begravelse, men kan ikke helt finde ud af, hvad jeg skal gøre. Jeg har mødt manden én gang før, og det samme med hele hans familie. Har aldrig snakket med dem eller noget. Min mand har ikke rigtig haft noget forhold til den del af familien de år jeg har været inde i hans liv (3 år). Jeg har det meget svært med begravelser. Får det fysisk dårlig bare af tanken - får klodsved og er ved at kaste op og besvime. Kan slet ikke styre mine følelser, og jeg ved, at hvis jeg tager med, vil jeg komme til at sidde og vræle, til trods for at jeg aldrig har snakket med ham der er død før. Min mand siger, at han er ligeglad med om jeg tager med, men han tror at hans forældre vil synes det er mærkeligt, hvis ikke jeg gør det. Han siger at de nok ser anderledes på det, nu vi er gift (men vi er altså kun 20 og 23).
I mit hoved er en begravelse meget meget personlig, og ville synes det var meget mærkeligt, at jeg tog med, når nu jeg slet ikke kender den del af familien.
Hvad tænker I? Og hvad havde I gjort?
Anmeld